• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8601-07781

«خون بازي» در هفته‌ي سلامت نقد و بررسي شد بني‌اعتماد: بپذيريم برخي اقشار جامعه تفنني به اعتياد نگاه مي‌كنند!

«خون بازي» در هفته‌ي سلامت نقد و بررسي شد
بني‌اعتماد: بپذيريم برخي اقشار جامعه تفنني به اعتياد نگاه مي‌كنند!
رخشان بني‌اعتماد گفت: اعتياد واقعيتي است كه حتي اگر درباره‌ي آن صحبت نكنيم، با جديت وجود دارد و بايد بپذيريم در جامعه‌ي ما قشر دانشجو و متوسطي وجود دارند كه به اعتياد و مصرف مواد به صورت تفنني نگاه مي‌كنند و در اصل تم اصلي «خون بازي» ماهيت اعتياد و درگيري انسان با اين پديده‌ي شوم است. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما كه به همراه عوامل اصلي فيلمش «خون‌بازي» و همزمان با هفته‌ي سلامت در سينماعصر جديد سخن مي‌گفت، به مراحل شكل‌گيري فيلم اشاره كرد و گفت: تحقيقي در سال 74 انجام شد كه به مدت يك سال به طول انجاميد تا فيلم مستندي به نام «زير پوست شهر» به منظور ارتقاي سطح آگاهي طبقه‌ي معمولي رو به رشد قشر آسيب‌پذير ساخته شود. اما متاسفانه به دليل كه در جامعه‌ي ما مسايل اجتماعي از ديدگاه سياسي ديده مي‌شود، فيلم به علت سياه‌نمايي و مبالغه در آن پخش نشد، تا اين‌كه در سال 1383 تحقيق جديدي را آغاز كردم. محسن عبدالوهاب كه با بني‌اعتماد در كارگرداني «خون‌بازي» همكاري داشته است، گفت: همه چيز در برابر نگاه ما قرار داشته و ما به صورت حساب شده و با برنامه‌ريزي به سراغ موضوع رفتيم. باران كوثري بازيگر نقش «سارا» در خون‌بازي درباره‌ي چگونگي رسيدن به اين نقش پيچيده گفت: مديون اتفاقات و آدم‌هايي هستم كه در شكل‌گيري نقش سارا بسيار موثر بوده‌اند. وي معتقد است: يك بازيگر هرچه‌قدر هم خوب باشد، مديون گروه و عوامل فيلم است و يك بازيگر خوب نمي‌تواند در يك فيلم بد، خوب ظاهر شود. به گزارش ايسنا، در اين نشست همچنين دكتر براتي مدير مركز پيشگيري از اعتياد بهزيستي با اعتقاد بر اينكه مساله‌ي اعتياد، مساله‌ي ساده‌اي نيست، افزود: ما نبايد به آساني از كنار آن عبور كنيم و سعي ما همواره بر اين بوده است كه به اين پديده‌ي اجتماعي از زاويه‌ي جديدي نگاه كنيم. دكتر محسن روشن‌پژوه روان‌پزشك بني‌اعتماد را در فيلمسازي ريزبين دانست و به نگاه خاص و دقيق وي به پديده‌هاي اجتماعي اشاره كرد. جواد طوسي منتقد و مجري جلسه هم اين پرسش را مطرح كرد: چه ضرورتي وجود دارد كه دوربين در انتهاي فيلم وارد زندگي پدر شود؟ و چرا در رابطه‌ي دو طرفه‌ي مادر و دختر خلاصه نمي‌شود؟ مسعود رايگان بازيگر نقش پدر گفت: علاوه بر پديده‌ي اعتياد، با حضور پدر و رابطه‌ي متناقض سه‌گانه‌اي كه در ويلاي دورافتاده شاهدش هستيم به نوعي با پديده‌ي اجتماعي «طلاق» مواجه مي‌شويم كه چگونه مي‌تواند سرمنشأ مشكلات خانواده باشد. به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين نشست كه شامگاه چهارشنبه ـ 22 فروردين ماه ـ برپا شد، جواد طوسي به بررسي ويژگي‌هاي فيلم‌هاي بني‌اعتماد پرداخت. همچنين فريد مصطفوي يكي از فيلم‌نامه‌نويس‌هاي «خون‌بازي» درباره‌ي اين تجربه‌ي همكاري صحبت كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha