• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8512-02068
  • خبرنگار : 71021

شفيع‌زاده باگله‌مندي ازشرايط قيمت‌گذاري در هتل‌هاي كشور: وقتي توراپراتورهاي باسابقه نمي‌توانند اتاق رزرو كنند توسعه گردشگري شعار مي‌شود

شفيع‌زاده باگله‌مندي ازشرايط قيمت‌گذاري در هتل‌هاي كشور:
وقتي توراپراتورهاي باسابقه نمي‌توانند اتاق رزرو كنند توسعه گردشگري شعار مي‌شود
اسرافيل شفيع‌زاده گفت:‌ نبود رقابت در ايران، هتل‌داري را در شرايط برتر قرار داده و بايد منت هتل داران را كشيد. اين تورگردان در گفت‌وگو با خبرنگارگردشگري ايسنا،‌ با گله مندي از شرايط قيمت‌گذاري در هتل‌هاي ايران و برخورد نامناسب با مسافران و تورگردانان خاطرنشان كرد:دركشورهاي صنعتي و اقتصادي آزاد، دولت در سياست‌هاي قيمتي مداخله نمي‌كند و هسته‌ي نظارتي اين كشورها به تعادل بازاركمك كرده و شرايط رقابتي بازار،‌ سياست فروش را تعيين مي‌كند در حالي كه نظام قيمت‌گذاري در بازار ايران سنتي است. وي با بيان اين كه اتحاديه‌ي هتل داران كشور معمولا با بخش‌هاي مرتبط گفت‌وگو ندارند،‌ افزود: باب گفت‌و‌گوي كارشناسي درمورد قيمت و قيمت‌گذاري در ايران باز نيست و معمولا اين قيمت‌ها متناسب با تغييرشرايط بازارتعيين مي‌شود در حالي كه اين امر، موضوعي مهم است. عضو انجمن متخصصان گردشگري ايران گفت: شرايط قيمت‌ها بايد به تور اپراتور قدرت مانور بدهد و قيمت‌هايي متناسب با فصل، مناسبت‌ها، تخفيف‌هاي مختلف و.... داشته باشدتا تنوع بيشتري ايجاد شود. وي افزود:‌ نظام قيمت‌گذاري در اروپا پيشرفته است و امكان تحرك بيشتري به هتل دار مي‌دهد و افراد از اين موقعيت بيشتر بهره مي‌برند. اين تورگردان با بيان اين كه نگاه هتل‌داران ايراني به مشتري متمايز از نگاه جهاني است، اظهار مي‌كند: نبود رقابت در ايران،‌ هتل‌داري را در شرايط برتر قرار داده و بايد توراپراتور منت هتل‌دار را بكشدكه نبود تعادل در بازار هتل‌داري كشورمان ناشي از همين مساله مي‌شود. وي ادامه داد: چند هتل پنج ستاره پيش از انقلاب در ايران ساخته شده و آيا مطابق با استانداردهاي بين المللي خدمات عرضه مي‌كنند كه شرايط قيمتي را اين گونه تعيين كرده‌اند؟! شفيع‌زاده با اشاره به اين كه هتل‌داران با تور اپراتورها حاضر به گفت‌وگو نيستند،گفت:با 15 سال سابقه‌ي توراپراتوري هنوز نمي‌توانم يك اتاق در هتلي در شهر اصفهان براي گردشگر خارجي در نوروز، رزرو كنم؛ وقتي يك تور اپراتور اين امكان را ندارد،‌ مسافر معمولي چگونه مي‌تواند با هتل‌دار كنار بيايد و چه كسي در اين شرايط ميليون، ميليون توريست وارد مي‌كند؟! وي اظهاركرد: بدون اين كه در مورد افزايش ظرفيت، توزيع زماني سفر و شكل مطلوب پاسخ گويي به مسافران در كشور فكرشود،‌ از توسعه‌ي گردشگري صحبت مي‌كنيم ؟! شفيع زاده، تصريح كرد: وقتي تور اپراتوري با اين سابقه نتواند در هتلي اتاق رزرو كند،‌ داستان روشن است كه توسعه‌ي گردشگري شعاري بيش نيست. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha