• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۸۵ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 8510-03521
  • خبرنگار : 71062

سالگرد شهادت سردارسرلشكر پاسداراحمد كاظمي گرامي داشته شد محسن رضايي: بازيابي هويت ما در گرو شناخت گذشته و افتخارآفرينان است احمد براي من مثل يك چاه صبور بود

سالگرد شهادت سردارسرلشكر پاسداراحمد كاظمي گرامي داشته شد
محسن رضايي:
بازيابي هويت ما در گرو شناخت گذشته و افتخارآفرينان است
احمد براي من مثل يك چاه صبور بود

اولين سالگرد شهادت سردار سرلشگر پاسدار احمد كاظمي صبح امروز در دبيرستان موتلفه گرامي داشته شد.

به گزارش خبرنگار سرويس «فرهنگ و حماسه» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه سردار قاسم سليماني،سردار محمدجعفر اسدي و اسدالله بادامچيان نيز حضور داشتند،دكتر محسن رضايي،دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس به ويژه شهيد كاظمي گفت: در حال حاضر سه نسل در كشورمان زندگي مي‌كنند و ارتباط برقرار كردن بين اين سه نسل بسيار مهم است، چون حوادث زمان با هم تفاوت دارد و در عين حال نمي‌توان گذشته را فراموش كرد و شرايط امروز كشورمان هم معلول شرايط گذشته است و جوانان امروز هم به دنبال آگاهي از شرايط گذشته هستند.

وي در ادامه اظهار داشت: ما با خاطرات دفاع مقدس زندگي مي‌كنيم و زماني مي‌توانيم هويت خودمان را بيابيم كه خود،تاريخ و افتخارآفرينان كشورمان را بشناسيم و نگاه به احمد كاظمي مي‌تواند يكي از الگوهاي ارتباط دهنده ما با گذشته باشد.

دكتر رضايي گفت: شهيد كاظمي متعلق به دوران انقلاب، دفاع مقدس وسازندگي است و هر سه دوره در شخصيت او تجلي مي‌كند. احمد كاظمي در نجف‌آباد زندگي و مبارزات خود را عليه رژيم طاغوت آغاز كرد. به دليل همين مبارزاتش توسط ساواك دستگير و زنداني شد. او در زندان چند شكنجه‌گر داشت، اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي بر عليه شكنجه‌گرانش شكايتي مطرح نكرد و گفت:انقلاب به اندازه كافي آنها را مجازات كرده است.

وي با اشاره به مبارزات احمد كاظمي در لبنان عليه اسراييل ونيز حوادث پس از پيروزي انقلاب اسلامي از جمله اقدامات ضد انقلاب و در نهايت جنگ تحميلي گفت: او هشت سال جنگ را در جبهه‌ها حضور داشت و در همه عملياتها شركت مي‌كرد، روحيه خستگي‌ناپذيري داشت و اگر زمان عمليات به او خط شكني نمي‌دادند بي‌تابي مي‌كرد.

دكتر رضايي با اشاره به حضور مردم، دولتي‌ها، نظاميان وانقلابيون در دفاع از كشور گفت: شهيد كاظمي نيروي انقلابي بود. در عمليات ثامن‌الائمه (ع) با يك برتري قابل توجه، مسووليتش را انجام داد، در عمليات طريق‌القدس بيشتر شناخته شد و در عمليات بدر فرمانده تيپ بود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: كشور ما بعد از جنگ نيز به كاظمي نياز داشت. در سال 72 به دليل برخي ناامني‌ها در مرز كردستان شهداي زيادي تقديم كرديم و در اين زمان آمريكايي‌ها نيز در عراق حضور داشتند و احمد كاظمي براي خاتمه‌ دادن به اين ناامني با حدود 700 خودرو شامل نيرو و تجهيزات بيش از 140 تا 150 كيلومتر وارد خاك عراق شد و تعدادي گلوله توپ به ضد انقلاب شليك كرد كه آنها دست به دامن طالباني شدند .

وي افزود: وقتي طالباني براي حل مساله با احمد كاظمي صحبت كرد، او گفت: ما براي كشتن نيامده‌ايم آنها بايد تعهد بدهند ديگر هيچ عمليات مسلحانه‌اي را در داخل خاك ايران انجام نخواهند داد در اين صورت ما برمي‌گرديم اما ضد انقلاب به طالباني گفته بودند ما 30 سال سابقه مبارزه داريم و نمي‌توانيم اين خواسته را قبول كنيم. بعد از اين كه ضدانقلاب حاضر به پذيرش شرايط نشد احمد كاظمي دوباره دستور شليك صادر كرد اما تنها دو ساعت بعد، ضد انقلاب تاب تحمل نياورد و شرايط كاظمي را پذيرفت.

دكتر رضايي گفت: احمد عاشق شهادت بود و براي شهادت لحظه شماري مي‌كرد و در سالهاي اخير بي‌تاب شده بود. وقتي از مسايل سياسي دلم تنگ مي‌شد با او حرف مي‌زدم. او براي من مثل يك چاه صبور بود. دو روز قبل از شهادت پيش من بود. بلند مي‌شد و مي‌نشست و مي‌گفت: دعا كن من شهيد شوم.

سردار محمدجعفر اسدي،جانشين معاونت بازرسي ستادكل نيروهاي مسلح نيز در اين مراسم با گرامي داشت ياد و خاطره‌ شهيد كاظمي گفت: همه شهدا سربازان امام و ولايت فقيه هستند و عمده موفقيت‌هاي امروز ما مديون شهدا است.

در اين مراسم همچنين هديه‌اي به رسم يادبود از طرف برگزاركنندگان مراسم و توسط دكتر محسن رضايي به فرزند شهيد كاظمي اهدا شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha