• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۸۵ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8509-12580
  • منبع : مطبوعات

معاون اجرايي بعثه مقام معظم رهبري: اتحاد و همدلي بارزترين وجه تمايز زايران ايراني از حجاج ساير کشورهاست

معاون اجرايي بعثه مقام معظم رهبري گفت: شاخص نظم، اتحاد و همدلي مهمترين و بارزترين وجه تمايز بين حجاج ايراني و ساير کشورهاي ديگر است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا مجيد آخوندزاده افزود: يک بخش از فعاليت‌هاي معاونت اجرايي به مرحله پس از اعزام و استقرار در عربستان مربوط مي‌شود که متضمن انجام امور اداري، تامين امکانات مورد نياز معاونت‌ها و واحدها، انجام و نظارت بر مراحل اعزام مامورين و اعضاي بعثه به مکه و مدينه و بازگشت به ايران، سرويس دهي حمل و نقل شهري و بين شهري و انجام اقدامات لازم براي امور درمان و بهداشت و هماهنگي امور مخابراتي در داخل ساختمان‌هاي بعثه، برنامه‌ريزي مناسب در راستاي برگزاري مراسم دعاي کميل  و برگزاري مراسم برائت از مشرکين است..

آخوند زاده در خصوص تمايز حجاج ايراني با ساير کشورها گفت: شاخص نظم، اتحاد و همدلي مهمترين و بارزترين وجه تمايز بين حجاج ايراني و ساير کشورهاي ديگر است. اين موضوع نيز مورد اتفاق برخي از مسئولين و دست اندرکاران کشور عربستان بوده و در ارزيابي آنان پس از پايان موسم حج بيان مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت شيوه‌هايي که توسط مسئولين امور حج و زيارت در راستاي رفاه و عزت حجاج ايراني پيش بيني و در ابعاد مختلف، حمل و نقل، اسکان و اعمال و مناسک به اجرا درمي‌آيد، در بين شيوه‌هاي موجود، تقريباً منحصر به فرد و غير قابل مقايسه با شيوه اجرايي کشورهاي ديگرمي‌باشد.

معاون اجرايي بعثه مقام معظم رهبري افزود : طبعاً انجام بسياري از وظايف معاونت اجرايي، بدون هماهنگي با بسياري از نهادها و دستگاههاي ذيربط، ميسر نيست و همين امر موجب شد تا سطح مطلوبي به لحاظ هماهنگي با نهادها و ارگانهايي نظير وزارت خارجه، سازمان هواپيمايي، نيروي انتظامي و غيره بوجود آيد.

آخوندزاده خاطرنشان کرد: يکي از راه‌هاي بسيار مناسب در جهت ايجاد همبستگي بين مسلمانان جهان و شناساندن اهداف ظلم ستيز و وحدت آفرين انقلاب اسلامي ايران که همانا منادي اتحاد بين مسلمانان مي‌باشد، برگزاري مراسم روح بخش دعاي کميل که هر ساله در مدينه منوره همزمان با حضور زائران محترم ايراني در چند نوبت اجراء مي‌شود آثار بسيار خوب و مثبتي درجذب و اتحاد زائران کشورهاي مختلف دارد.

وي افزود: از مهمترين وجوه تعامل بين زائران و حجاج محترم ايراني در طول سفرحج همکاري حاجيان و زايران گرامي در راستاي شرکت با شکوه در مراسم برائت از مشرکين در عرفات براساس برنامه‌هاي از پيش تعيين شده بعثه مقام معظم رهبري مي‌باشد که انتظار مي‌رود کليه زائران محترم با رعايت شئونات فرهنگي، عقيدتي و سياسي نظام مقدس جمهوري اسلامي، نهايت همکاري و توجه را داشته باشند.

معاون اجرايي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به نام گذاري امسال به عنوان سال پيامبراعظم (ص) گفت: تمام تلاش و کوشش معاونت اجرايي، اجراي برنامه‌هاي مختلف فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha