• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۸۵ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8508-14435
  • خبرنگار : 71021

شركت‌كنندگان ايراني در نمايشگاه گردشگري لندن: مسوولان غرفه‌هاي ايران هنوز نگاه حرفه‌اي ندارند آژانس‌هاي توريستي براي برقراري دوباره‌ي تورها مذاكره كردند

شركت‌كنندگان ايراني در نمايشگاه گردشگري لندن:
مسوولان غرفه‌هاي ايران هنوز نگاه حرفه‌اي ندارند 
آژانس‌هاي توريستي براي برقراري دوباره‌ي تورها مذاكره كردند
بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگريWTM از 15 تا 18آبان ماه ( 66 تا 9 نوامبر ) در لندن با حضور بيش از 200 كشور دنيا برپا شد و ايران نيز درغرفه‌اي 150 متري بار ديگر حضور در اين بازار جهاني سفر را تجربه كرد. به گزارش خبرنگار گردشگري ايسنا، در حالي كه انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران از وضعيت تصدي‌گري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در نمايشگاه‌ها، ناراضي است و رييس هيات مديره اين انجمن صنفي نيز اعلام كرده با اين سازمان در هيچ نمايشگاه گردشگري مشاركت نمي‌كند، تعدادي از دفاتر خدمات مسافرتي كه گفته شد 12 آژانس توريستي هستند، درغرفه‌اي 150 متري حضور داشتند. برخي از مديران اين دفاتر خدمات مسافرتي كه از نمايشگاه WTM لندن باز گشته‌اند‌، از وضعيت غرفه‌ي كشورمان در اين نمايشگاه رضايت داشتند، گرچه در WTM امسال تعدادي از دفاتر خدمات مسافرتي كه همواره پاي ثابت اين نمايشگاه بودند، حضور نداشتند كه به گفته‌ اين مديران آژانس‌هاي توريستي، به دليل تعهد به تصميم انجمن صنفي و شرايط موجود در نمايشگاه‌هاي گردشگري همراه دولت مشاركت نمي‌كنند ! اما به اعتقاد حاضران ايراني در بيست و هفتمين نمايشگاه گردشگري لندن، استقبال از غرفه‌ي كشورمان نسبت به سال‌هاي گذشته بيشتر و شرايط نيز بهتر بود. اكبر غمخوار يكي از شركت كنندگان ايراني در نمايشگاه WTM لندن كه به طور كلي ارزيابي مثبتي از غرفه‌ي ايران در اين نمايشگاه داشت، به خبرنگار ايسنا، مي‌گويد: غرفه‌ي ايران در بيست و هفتمين نمايشگاه WTM طراحي مناسب داشته و آژانس‌ها نيز نسبت به سال گذشته حضور يكپارچه‌تري داشتند، وي با اشاره به موج تبليغات منفي عليه كشوران در اروپا كه سبب لغو بسياري تورهاي گردشگري شد،‌ اظهار مي‌كند: آژانس‌هاي توريستي ايراني حاضر در اين نمايشگاه مانند سال گذشته نگران تاثير اين تبليغات منفي بودندولي زمان حضور در اين نمايشگاه شرايط سياسي به گونه‌اي بود كه بسياري از آژانس‌هاي توريستي انگليسي و كشورهاي ديگر، دوباره با دفاتر خدمات مسافرتي ايران براي برقراري تورهاي گردشگري مذاكره كردند. غمخوار همچنين به توجه رسانه‌هاي خبري به غرفه‌ي ايران در اين نمايشگاه اشاره مي‌كند،‌ و مي‌افزايد: در طول برگزاري نمايشگاه WTM لندن حدود 50 شبكه‌ي تلويزيوني خبري و رسانه‌هاي مكتوب با حاضران در غرفه‌ي ايران مصاحبه كردند كه حجم آن‌ها نيز قابل توجه است. وي نمايشگاه WTM لندن را بازار جهاني براي گردشگري مي‌داند كه نمايندگان تمام كشورهاي دنيا در آن حضور دارند و اظهار مي‌كند: در چنين فضايي نمي‌توان فقط به كشور انگليس توجه كرد چون متخصصان و فعالان گردشگري از تمام كشورها حضور دارند و نبايد به شركت كردن صرف در WTM اكتفا كنند. غمخوار تصريح مي‌كند: تبليغات اسپانيا تا شهر لندن را فرا گرفته بود، ايران نيز بايد در كنار حضور چنين فعاليت‌هايي داشته باشد. همچنين سيروس اعتمادي از ديگر شركت كنندگان ايراني در نمايشگاه WTM نيز به ايسنا،‌ مي‌گويد: شرايط تبليغاتي امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود كه اين موضوع در نظر و تصميم بسياري از بازديد كنندگان غرفه‌ي ايران و آژانس‌هاي توريستي كشورهاي ديگر تاثير گذار بود. وي ابراز مي‌كند: با توجه به امكانات و شرايط موجود، ايران نسبت به سال‌هاي گذشته در نمايشگاه WTM لندن حضور بهتري داشت. به گزارش ايسنا، يعقوب قاسمي‌از ديگر حاضران غرفه‌ي ايران در نمايشگاه WTM لندن نيز مي‌گويد: در نمايشگاه امسال با آژانس‌هاي توريستي كشورهاي ديگر مذاكرات خوبي صورت گرفت كه علاوه بر اين تهيه گزارش‌هاي خبري از سوي رسانه‌هاي خبري به خصوص كشور آمريكا از غرفه‌ي ايران موج مثبتي را به همراه داشت. وي با بيان اين كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشورمان امسال كاتالوگ وبروشورهاي تبليغاتي را به اين نمايشگاه آورده بود، مي‌گويد: در گذشته دفاتر خدمات مسافرتي اين وظيفه را به عهده داشتند كه مشكلات و دغدغه‌هايي را ايجاد مي‌كرد، ولي اين اقدام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تا حدودي ايران را نيز به شيوه‌هاي رايج در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي نزديك كرد. قاسمي‌معتقد است: با وجودي كه ويزا براي تعدادي دير هنگام صادر شد، ولي شرايط غرفه‌ ايران در بيست و هفتمين نمايشگاه گردشگري لندن WTM به گونه‌اي بود كه مي‌توان بيان كرد به نگاه حرفه‌اي نزديك شده‌ايم. عليرغم رضايت تعدادي از شركت كنندگان در غرفه‌ي ايران، افرادي نيز بر اين اعتقاد بودند كه هنوز مسوولان برگزاري غرفه‌هاي كشورمان در نمايشگاه‌هاي گردشگري به نگاه حرفه‌اي دست نيافته‌اند. كريمي‌يكي از حاضران ايراني در نمايشگاه WTM لندن به خبرنگار ايسنا، مي‌گويد: معمولا هنگام حضور در نمايشگاه‌هاي بين المللي گردشگري تنها يك هدف جذب بازديد كننده يا گردشگر وجود دارد و به نگاه حرفه‌اي توجهي نمي‌شود، بنابر اين همواره مانند سال‌هاي گذشته در اين نمايشگاه‌ها، عمل مي‌شود. وي ابراز مي‌كند: در آخرين روزهاي چنين نمايشگاه‌هايي معمولا ميهماني شامي‌ با حضور شركت كنندگان ايراني در سفارت خانه‌ي كشورمان برپا مي‌شود، آيا هدف از حضور در نمايشگاه‌هاي بين المللي در همين حد است؟! وي با بيان اينكه حضور صرف در نمايشگاه‌هاي بين المللي گردشگري براي كشورمان هيچ نفعي ندارد، اظهار مي‌كند:‌ همانند سال‌هاي گذشته در WTM حاضر شديم و از اين پل ارتباطي و بازار جهاني سفر، استفاده‌ي صحيحي نكرديم. كريمي‌ادامه داد: در پايان اين نمايشگاه به اين توجه مي‌كنيم كه تمام بروشورهاي تبليغاتي پخش و از آن‌ها نيز استقبال شد، ولي اهميت نمي‌دهيم كه اين اقلام تبليغاتي را چه كساني و به كجا برده‌اند؟ وي مي‌افزايد: تمام نمايشگاه WTM لندن امسال از تبليغات كشورهايي چون تركيه، پرو و كوبا آكنده بود، در حالي كه ايران به لحاظ تنوع جاذبه‌اي نسبت به اين كشور‌ها، جايگاه بهتري دارد. اين شركت كننده در نمايشگاه WTM لندن با اشاره به اولين حضور تعدادي از دفاتر خدمات مسافرتي ايران در اين نمايشگاه مي‌گويد: پيش از شروع نمايشگاه‌هاي بين المللي بايد جلسه‌اي توجيهي و كارشناسي براي شركت كنندگان برگزار شود تا ضمن بررسي نقاط ضعف و قوت، اطلاع رساني مناسبي صورت بگيرد، در حالي كه چند روز به برپايي نمايشگاه، نشستي جهت مشخص كردن جايگاه هر آژانس غرفه، برگزار مي‌شود و اين شيوه‌ي رايج در دنيا نيست. كريمي‌در پايان اظهار مي‌كند: شيوه‌ي حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بين المللي گردشگري با مسووليت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ما را بر آن داشته تا در ديدگاه خود تجديد نظر كنيم. به گزارش ايسنا، بيست و هفتمين نمايشگاه گردشگري لندن WTM كه به بازار جهاني سفر مشهور است امسال با حضور بيش از 200كشور دنيا برگزار شد كه گفته شده 52 درصد شركت كنندگان انگليسي و 48 درصد از كشورهاي ديگر بوده‌اند. سال گذشته اين نمايشگاه بيش از 100 وزير گردشگري، سفير و كمسيونر بلندپايه را جذب كرد. بازار جهاني سفر ( نمايشگاه WTM لندن )، به شركت كنندگان كمك مي‌كند تا گرد هم آيند و شبكه‌اي را تشكيل دهند و اين تجارت را هدايت ودرباره آخرين روش‌ها و پيشرفت‌ها در اين حوزه اطلاعات كسب كنند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha