دكتر ملكزاده: برنامهريزي براي تبليغات گسترده و هدفمند گردشگري در رسانههاي معتبر جهاني انجام شده است
معاون امور گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: صنعت گردشگري در حركت رو به جلوي خود، دوران خوشي را سپري ميكند. امروزه اين صنعت به عنوان سومين صنعت درآمدزا پس از صنايع نفت و خودروسازي در جهان مطرح شده است. در حال حاضر هم، بودجه بسياري از كشورها با توجه به درآمد حاصل شده از اين صنعت تهيه ميشود، لذا زمان آن فرا رسيده تا كشورها در پيمانهاي منطقهاي و بينالمللي مشاركت كرده و از اين طريق روابط مشترك بينكاري خود را تقويت كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر ملكزاده كه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران در دومين همايش تبيين سياستهاي دولت در صنعت گردشگري سخن ميگفت افزود:
اطيمنان دارم كه از اين طريق، جهان شاهد رشد و شكوفايي بيشتر اقتصادي، فرهنگي و سياسي در سالهاي آتي براي اين گروه از كشورها خواهد بود.
وي گفت: بر اساس گزارشات و مستندات UNWTO، در آمد توريست جهاني در سالهاي اخير، روند رو به رشد خود را سرعت بخشيده و به چندين برابر آن چه كه پيشبيني ميشد افزايش يافته و انتظار آن ميرود كه طي سالهاي آتي، جهانيان بيش از اين از محل درآمد توريسم منتفع شوند.
ملكزاده تصريح كرد: متاسفانه سهم ايران و برخي از كشورها از درآمد صنعت گردشگري بسيار ناچيز است و به همين علت، مسوولان گردشگري كشور ايران، براي توسعه و ترويج گردشگري در ابعاد داخلي و خارجي، فعاليتهاي متعددي را در ايران به انجام رساندهاند.
به گفته معاون امور گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، در چشم انداز 20 ساله و برنامهي چهارم توسعهي كشور، افق روشني براي گردشگري ايران تدوين شده و در همين راستا، سازمان گردشگري در نظر دارد تا تمامي اهداف مورد نظر در اين برنامه را به تحقق رسانده و سطح درآمد حاصل از اين صنعت را به 1/5 درصد كل درآمد جهاني افزايش دهد.
وي افزود: صنعت توريسم ايران، پتانسيل و ظرفيت جهاني شدن را دارد، از اين رو دستاندركاران گردشگري تلاش دارند تا براي تماميسلائق گوناگون، برنامهريزي مناسب تور تنظيم كرده و توانايي طراحي تورهاي ويژه را نيز در كشور ايجاد كنند.
ملكزاده گفت: در راستاي تحولات جديد گردشگري ، ميتوان به تغييرات بنيادي و اساسي در خصوص گردشگري الكترونيك، راه اندازي سفرهاي ارزان قيمت، فراهم نمودن تسهيلات سرمايهگذاري داخلي و خارجي، ارايه تعاريف جديدي از بازاريابي، ايجاد تورهاي ويژه براي مخاطبان خاص و تسهيل سفر براي گردشگران خارجي و داخلي اشاره كرد. به عنوان مثال، در خصوص ويزاي الكترونيك، هماهنگيهاي لازم با وزارت امور خارجه جهت درخواست صدور رواديد به صورت الكترونيك و پاسخگويي حداكثر 48 ساعته به متقاضيان سفر به ايران به عمل آمده و سايت آن راه اندازي شده است.
معاون امور گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري افزود: در بخش بازاريابي و تبليغات، در حوزههاي مختلف اقدامات خوبي آغاز شده كه از آن جمله ميتوان به بررسي و شناسايي بازارهاي هدف و استاندارد سازي آنها، طراحي نمايشگاههاي دورهاي استاني، ملي و بين المللي كشورهاي هدف، برنامهريزي براي تبليغات گسترده و هدفمند در رسانههاي معتبر جهاني، ايجاد دفاتر اطلاعرساني گردشگري در كشورهاي هدف، بررسي و تاييد طرحهاي پيشنهادي افراد حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي، انجام تفاهم نامهها براي ايجاد كميتههاي كاري مشترك با برخي از كشورها و تشكيل شركتهاي عمدهي گردشگري با اين كشورها اشاره كرد.
ملكزاده گفت: دستيابي به تمامياين اهداف از طريق تعامل و همكاري با دست اندركاران صنعت گردشگري كشورهاي دوست و برادر به ويژه كشورهاي منتخب به عنوان بازار هدف گردشگري ايران، امكان پذير خواهد بود، كه استفاده از توريسم تركيبي با همكاري سفارتخانههاي خارجي مقيم، به منظور برآورد كردن نياز و رضايت مشتريان ورودي به كشور يكي از اين راهكارهاست.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات