• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8507-02352
  • خبرنگار : 71342

در جلسه‌ي نقد و بررسي "باغ فردوس پنج بعد ازظهر" رضا كيانيان: مي‌خواهم در سينما كاراكتر خاصي همچون تئاتر نداشته باشم

در جلسه‌ي نقد و بررسي "باغ فردوس پنج بعد ازظهر"
رضا كيانيان: مي‌خواهم در سينما كاراكتر خاصي همچون تئاتر نداشته باشم
رضا كيانيان گفت: از نخستين روزي كه وارد سينما شدم هميشه به دنبال نقش‌هاي متفاوت بودم تا در سينما مانند تئاتر كاراكتر يا شخصيت خاصي از من ساخته نشود. به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، رضا كيانيان كه در جلسه نقد و بررسي فيلم "باغ فردوس، 5 بعدازظهر" سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب گفت: آنچه در كاراكتر دكترعطار براي من جالب بود، حرف نزدن او بود چرا كه بسياري از بازيگران تصور مي‌كنند وقتي در فيلمي حرف نزنند يعني نقشي در آن ندارند در صورتي كه بازي كردن در يك فيلم به گفتن ديالوگ نيست بلكه به حضور بازيگر است. وي ادامه داد: دكتر عطار دراين فيلم زياد حرف نمي‌زند اما حضور دارد و همين نكته جالب اين نقش براي من بود. در اين جلسه كه عصر روز گذشته در فرهنگسراي هنر (ارسباران) برگزار شد، سيامك شايقي كارگردان فيلم نيز درباره وجه عاشقانه اين فيلم گفت: در ساخت اين فيلم، تلاش كردم فيلم عاشقانه جدي‌تري بسازم كه عشق در آن براساس شخصيتها باشد. بنابراين دو طرف عاشق كاراكتر يكديگر مي‌شوند و بر اين پايه است كه درگيري عاطفي شكل مي‌گيرد. وي توضيح داد: در ابتدا درگيري عاطفي را در قالب دكتر روان‌شناس و بيمار رواني طراحي كردم و بتدريج گسترده شد و يك مثلث عشقي شكل گرفت. شايقي تصريح كرد: فيلم، سرشار از دوگانگي و چندگانگي است و همين موضوع است كه آدم‌ها وارتباط‌ها را چند جنبه مي‌كند. به گزارش ايسنا، حامد بهداد درباره نقش‌اش در اين فيلم گفت: وقتي نقش به من پيشنهاد شد، تلاش كردم به طول آن فكر نكنم بلكه بيشتر آن را به عنوان يك تمرين قبول كردم، ضمن اينكه تلاش كردم ميان اين نقش و نقش‌هاي قبلي‌ام تفاوتي پيدا كنم واين تفاوت را پيدا كردم. به گزارش ايسنا، در ادامه سيامك شايقي در پاسخ به پرسشي مبني بر شباهت اين فيلم به "كازابلانكا" گفت: به هر حال انسان، متاثر از تجربيات،خوانده‌ها، ديده‌ها وشنيده‌هاي خود، دست به توليد اثر هنري مي‌زند هر چند اصلا در اين فكر نبودم فيلمي شبيه "كازابلانكا" بسازم اما تصور مي‌كنم كاري كه دكتر انجام مي‌دهد همان كاري است كه همفري بوگارت در "كازابلانكا" انجام مي‌دهد. همچنين رضا كيانيان درباره روايت عاشقانه فيلم از ديدگاه شخصيت مرد، گفت: روايت فيلم‌هاي عاشقانه از ديدگاه كاراكترهاي مرد شايد به اين دليل است كه نويسنده‌ها و كارگردان‌هاي آن فيلم‌ها نيز مرد بوده‌اند. هر چند ما داستان‌هاي عاشقانه خوبي داريم كه از ديدگاه زن‌ها روايت شده‌اند اما اين داستان‌ها به فيلم تبديل نشده‌اند. كيانيان از ديگر نكات مهم شخصيت دكتر را زنده شدن عشق قديمي او دانست و گفت: دكتر بعد از ديدن عشق قديمي خود به مدت كوتاهي درگير مي‌شود اما به هرحال مي‌داند اين عشق سرانجامي ندارد و از آن صرف نظر مي‌كند اما باز هم درگير يك مساله عاشقانه ديگر مي شود. شايقي درباره جنبه‌هاي غيرواقعي فيلم گفت: قرار نيست فيلم، تقليد صرف واقعيت باشد بلكه بايد بتواند واقعيت خود را باورپذير كند و من نيز كوشيدم مقدمات اين باورپذيري را فراهم كنم. وي درباره پايان فيلم نيز گفت: ابتدا پايان فيلم بسيار غم‌انگيز بود و در همان "باغ فردوس" تمام مي‌شد اما بعد ترجيح دادم رنگي از اميدواري در فيلم وجود داشته باشد به همين دليل پايان فعلي را، طراحي كردم كه در آن جاي دكتر و بيمار رواني به نوعي عوض مي‌شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha