• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8506-10821
  • منبع : مطبوعات

با حضورمعاونت سينمايي نخستين كارگاه آموزش تخصصي مستندسازي به پايان رسيد

با حضورمعاونت سينمايي 
نخستين كارگاه آموزش تخصصي مستندسازي به پايان رسيد
نخستين كارگاه آموزش تخصصي مستندسازي كه به مدت 2 هفته در"مركز گسترش سينماي مستند و تجربي" برپا بود با حضور مهندس محمدرضا جعفري جلوه معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به كارش پايان داد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) معاون امور سينمايي با حضوردر جمع مسوولان و هنرجويان اين كارگاه تخصصي، ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين دوره آموزشي گفت: در بحث دانش افزايي درحوزه هنر، به خصوص سينما كه موضوع مشترك مااست. دچار آسيبي هستيم كه همانا فقر دانش است. لذا هر فرصتي كه به آموختن ختم شود، ذي‌قيمت است و خوشحالم از اينكه‌آرام آرام خودمان را پيدا مي‌كنيم تا به قدر و منزلت‌هايي كه از قبل داشتيم، بازگرديم و موفق به دانش‌افزايي شويم كه اين دانش، هم فن است، هم فرهنگ و به تعبيري، فن‌آوري است، در كنار هويت‌آموزي و اين روند آموزشي، بايد پيگيرانه دنبال شود. جعفري جلوه افزود: اين دانستن، بزرگ‌ترين سرمايه ما خواهد بود. به لحاظ اينكه كار شما درست از همان لحظه‌اي كه به چيستي خودتان فكر مي‌كنيد، آغاز مي‌شود. خود شما يك سند هستيد و اين سند است كه دستمايه يك كار مستند و مستندسازي قرار مي‌گيرد، اما اين هم مهم است كه به پيرامون خود، بيشتر نگاه كنيد. وي در پايان ضمن اشاره به بحث سينماي ملي و دو تعبير خاص آن در وجه شرقي بودن، ديني بودن و ايراني بودن و ديگري در وجه سينماي واقعيت، هويت واميد گفت: سينماي ملي منظري است كه به خصوص حوزه سينماي مستند مي‌تواند كمك حال آن باشد. چرا كه در اين عرصه نمي‌توان وارد شد، مگر اينكه اولين پرسش از ريشه‌ها باشد؛ اينكه چه بوده است، چيستيم و چه هست و اين يعني هويت، ضمن اينكه سينماي مستند، عرصه نگاه به واقعيت و عبور از آن به سوي حقيقت هم هست و اينجاست كه اميد معنا پيدا مي‌كند تا ما به كمال برسيم. به گزارش روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، همچنين محمدرضا اصلاني مستندساز نيز در اين مراسم، طي سخنان كوتاهي گفت: من به عمق نگاه، خلاقيت واشتياق به سازندگي اين جوانان خيلي اميدوارم، چرا كه نگاه مستندسازان جوان به مسائل فرهنگي، نسبت به گذشته، تفاوت ماهوي كرده كه اين مي‌تواند براي آينده سينماي ايران، يك اتفاق مهم و تعيين كننده باشد و شخصا اميدوارم كه اين جريان، يك حركت تاريخي را شكل بدهد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha