• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۸۵ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8503-01443
  • خبرنگار : 71021

«ضرورت استفاده از راهنمايان حرفه‌اي» عضو جامعه‌ي راهنمايان تور: استفاده از تورليدر غيرحرفه‌اي نام آژانس را تخريب مي‌كند

عضو جامعه‌ي راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي تصريح كرد: راهنماي تور از مهمترين اركان توريسم بوده اما جايگاه واقعي آن ميان اصناف تعريف نشده است. سيد محمد رضا دانشور " در گفت وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا، توريست ايراني را غير حرفه‌اي دانست و افزود: در بشتر تورهاي ايراني، گردشگران غيرحرفه‌اي حضور دارند كه از زندگي روزانه خسته شده و در تور شركت مي‌كنند تا مشكلات غذا، حمل ونقل واسكان را نداشته باشند. وي گفت: سطح ا نتظار و توقع گردشگر ايراني از توريست خارجي متفاوت است، و بيشتر با اهداف ديگري در تور شركت مي‌كنند. بنابر اين توانايي تورليدر را به دانش نمي‌داند و بر مسائل حاشيه‌اي بيشتر تكيه مي‌كند . اين راهنماي تور با 13 سال سابقه ‌ي فعاليت، اظهار كرد: بعضي از آژانس‌هاي توريستي از افراد غير حرفه‌اي با سطح توقع و دستمزد اندك استفاده مي‌كنند و راهنماي حرفه‌اي در شرايط اين تورها، هدر رفتن سرمايه ‌ي انساني و اطلاعاتي خود را احساس مي‌كند. وي ادامه داد : ديدگاه گردشگران ايراني به تورليدر متفاوت است و راهنماي حرفه‌اي كه دانش و سياست خاصي در اجراي تور دارد وقتي طنز فكاهي نمي‌داند از نظر گردشگر در تور كاربردي ندارد . دانشور در ادامه با طرح اين مساله كه چه تعداد از تورليدر‌هاي فعال در توراي داخلي مديريت بحران دارند، تصريح كرد : بيشتر راهنماها در تورهاي داخلي نقش نماينده‌ي آژانس را دارند و امور را هماهنگ مي‌كنند و مديريت بحران نيز ندارند. وي با بيان اين كه بعضي ازمسافران در تورهاي داخلي،‌ راهنما را برده و خدمتگزار خود مي‌دانند، گفت: در تورهاي داخلي راهنما و گردشگر بايد حرفه‌اي شوند و اين به تعريف جايگاهي براي تورليدر در ميان اصناف و متعادل كردن توقع مسافر نياز دارد. عضو جامعه‌ي راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي خاطر نشان كرد : در صنعت گردشگري برخلاف سيار صنايع،‌ كوچك ترين اشتباه در كيفيت به از دست دادن مشتري منجر مي‌شود كه برخورد و عملكرد راهنماي تور نيز در اين ميان بسيار تاثيرگذار است . وي تاكيد كرد: آژانس‌هاي توريستي بايد به اين درك برسند، كه وجود راهنماي حرفه‌اي در تور داخلي زحمت اين بخش را به نتيجه مي‌رسانده و تور را تضمين مي‌كند . دانشور اظهار كرد : 50 درصد تبليغات و بازاريابي با راهنما است بنابر اين استفاده از تورليدر غير حرفه‌اي نام آژانس را تخريب كرده و مشتري را از دست مي‌دهد . انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha