• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8502-13789

روساي دانشگاه‌ها در بيانيه‌اي: تكميل و تجهيز فضاهاي آموزشي شرط لازم براي توليد علم و گسترش مرزهاي دانش است

روساي دانشگاه‌ها در بيانيه‌اي:
تكميل و تجهيز فضاهاي آموزشي شرط لازم براي توليد علم و گسترش مرزهاي دانش است

پنجاه و پنجمين نشست روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور امروز با صدور بيانيه‌اي در دانشگاه پيام نور به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، روساي دانشگاهها در اين بيانيه بازسازي و نوسازي ساختمانها، تاسيسات و تجهيزات دانشگاهي قديمي و بزرگ و پرسابقه كشور و تكميل و تجهيز فضاهاي آموزشي و آزمايشگاهي دانشگاههاي تازه تاسيس را شرط لازم براي توليد علم، گسترش مرزهاي دانش و افزايش دسترسي به آموزش عالي بيان كردند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: دستاوردهاي اخير دانشمندان ايراني در حوزه‌هاي مختلف علمي از جمله دستيابي به چرخه كامل سوخت هسته‌اي، درآمدي بر آثار توسعه علمي كشور است.

روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور به ملت ايران بشارت دادند كه توسعه علمي كشور با توجه به پايبندي و آمادگي دانشگاهيان براي توليد علم و گسترش مرزهاي دانش با جديت و سرعت تداوم مي‌يابد و ايران اسلامي در آينده شاهد دستاوردهاي بيشتري در زمينه‌هاي علمي و فناوري است.

روساي دانشگاه‌ها در اين بيانيه با حمايت كامل از مواضع مقام معظم رهبري، هيات دولت و رئيس جمهور و مجلس شوراي اسلامي درباره استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي،‌ همگام و همراه با قاطبه ملت ايران اقدامات سياست بازان حرفه‌اي جهاني در جلوگيري از بهره گيري صلح آميز از انرژي هسته‌اي و عجيب تر از آن مخالفت با ادامه تحقيقات علمي در اين زمينه را به شدت محكوم كردند.

در اين بيانيه ارتقاي جايگاه علمي ايران اسلامي، پديده‌اي علمي‌، دانشگاهي و نشات گرفته از بيش از دو دهه فعاليت دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي كشور و مبتني بر آموزه‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر خودباوري و خوداتكايي عنوان شده و آمده است: شركت كنندگان در نشست تقويت فضاي خودباوري، خوداتكايي، اعتماد به نفس، اميد به آينده و شخصيت بخشيدن به دانشجويان را به تمامي دست اندركاران عرصه تعليم و تعلم مورد تاكيد قرار مي‌دهند.

در اين بيانيه، شركت كنندگان قانون برنامه چهارم توسعه را زمينه ساز تسريع و پيشبرد برنامه‌هاي توسعه علمي كشور عنوان كرده‌اند.

شركت‌ كنندگان با اعلام مراتب سپاسگزاري خود از دولت و مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان كردند كه از اين بستر به نحو احسن وجه در طريق توسعه علمي كشور، كه تضميني بر توسعه مبتني بر دانايي است، بهره برداري و صيانت خواهند كرد.

روساي دانشگاهها در اين بيانيه از دولت ‌خواسته‌اند كه با تخصيص اعتبار لازم، يك بار براي هميشه، زمينه تقويت بنيان و زير ساخت‌ سخت افزاري نظام علمي كشور را فراهم سازد.

در بيانيه پاياني نشست روساي دانشگاه‌ها اعلام شد: شركت كنندگان در نشست، آمادگي جامعه علمي كشور براي حضور هرچه گسترده تر در دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و فناوري و فعاليت بيشتر در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي و خدمات مشاوره اي و فرهنگي به دانشجويان و پرداختن به حل مسائل و مشكلات جامعه اعلام مي‌دارند.

همچنين در اين بيانيه ساماندهي نظام ارزيابي و نظارت و رتبه بندي دانشگاه‌ها در اين بيانيه گامي اساسي براي تضمين كيفيت آموزش، پژوهش و فناوري بيان شده و آمده است: شركت كنندگان ضمن تاكيد بر اهميت و جايگاه سياستگذاري شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري در عرصه پژوهش‌هاي دانشگاهي و دستگاه‌هاي اجرايي از تمامي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط مي‌خواهند كه فعاليت‌هاي خود را مبتني بر سياست‌هاي مصوب شوراي عالي سازماندهي كرده و در هماهنگي كامل با سياست‌هاي مذكور به اجرا بگذارند.

درادامه اين بيانيه تاكيد شده است: شركت كنندگان در نشست حاكميت فضاي علمي بر كليه اركان دانشگاه از جمله محيطهاي دانشجويي را از لوازم توسعه پايدار كشور دانسته بر ضرورت فعاليت‌هاي فرهنگي همه جانبه و گسترده براي تامين اين هدف خطير تاكيد مي‌ورزند و آمادگي خود را براي تقويت انجمن‌هاي علمي دانشجويي، خانه‌هاي فرهنگ، ورزش عمومي دانشجويي، مشاوره‌هاي متنوع رواني، فرهنگي، پژوهشي و علمي و ارتقا امنيت رواني در خوابگاه‌ها اعلام مي‌كنند و نيز اهتمام هيات‌هاي امنا را به تحقق اين مهم كه لازمه برقراري شور و نشاط و تحرك و پويايي محيط‌هاي دانشجويي و دانشگاه‌هايي است، خواستارند.

در پايان بيانيه نشست روساي دانشگاه‌ها اعلام شد: روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور آمادگي خود را براي حمايت همه جانبه از ملت مظلوم و ستمديده فلسطين تا احقاق حقوق حقه آن ملت اعلام مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha