• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8502-12328

پنجاه و پنجمين نشست روساي دانشگاهها آغاز شد وزيرعلوم: فرهنگ علمي بايد بيش از پيش در دانشگاهها ترويج يابد

پنجاه و پنجمين نشست روساي دانشگاهها با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه پيام‌نورآغاز شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد مهدي زاهدي، وزير علوم در جمع روساي دانشگاهها، با اشاره به موفقيت‌هاي بزرگ علمي دانشگاهيان در عرصه‌هاي بين‌المللي، اظهار كرد: با تصويب قانون اهداف، وظايف و تشكيلات وزارت علوم و برنامه چهارم توسعه و همچنين حمايت بي‌دريغ مجلس و دولت، زمينه‌هاي حقوقي لازم براي انجام ماموريتهاي دانشگاهها فراهم شده است، بنابراين مديران دانشگاهها و وزارت علوم بايد با برنامه‌ريزي دقيق و سنجيده هدف‌هاي متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تحقق بخشند.

وي با بيان اينكه امروزه نظام آموزش عالي كشور تقريبا در همه رشته‌ها و شاخصهاي علمي داراي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي هست، اين مساله را از نقاط قوت نظام علمي كشور دانست و گفت: همين مسايل باعث افزايش توليد مقالات علمي و توليد علم در كشور شده است.

وي همچنين ساماندهي شهريه، تسهيل نقل و انتقال دانشجو در داخل كشور و از سويي ديگر امكان انتقال دانشجويان شاغل به تحصيل از خارج به داخل، ساماندهي نظام گزينش دانشجو، نظارت مسوولين وزارت علوم بر دانشگاهها، زمينه سازي براي كاربرد هر چه سريعتر IT در توسعه آموزش عالي و ساماندهي پايگاه اطلاعات حوزه آموزش عالي را از مهمترين اقدامات ماههاي اخير وزارت علوم اعلام كرد.

وي همچنين تامين كسري اعتبار دانشگاهها در سال 84 و افزايش بودجه سال 85 از محل اعتبارات دولتي و مبتني بر هزينه سرانه، شكل‌گيري بنياد نخبگان و تشكيل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري را از ديگر اقدامات وزارت علوم عنوان كرد.

وزير علوم در خاتمه از مديريت دانشگاهها خواستار شد تا از امكانات بالقوه و موجود و كارآمد استفاده كند، بيش از گذشته به توليد علم و آگاهي پرداخته و فرهنگ علمي را در دانشگاهها رواج دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha