• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8502-10922
  • منبع : نمایندگی البرز

يك درمانگاه در كرج به نام مرحوم دكتر فرهودي، بنيان‌گذار رشته فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي ايران نام‌گذاري شد

يك درمانگاه در كرج به نام مرحوم دكتر فرهودي، بنيان‌گذار رشته فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي ايران نام‌گذاري شد

يك درمانگاه در مهرشهر كرج به نام استاد ابوالحسن فرهودي، استاد پيشكسوت دانشگاه علوم پزشكي تهران و بنيان‌گذار رشته فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي در ايران نامگذاري شد.

به گزارش خبرنگار «علمي» ايسنا، مراسم يادبود دكتر ابوالحسن فرهودي هفته گذشته با حضور خانواده و دوستداران آن مرحوم و مسوولان شهري كرج از سوي نظام پزشكي كرج و تعدادي از انجمن‌هاي پزشكي و بهداشتي اين شهرستان در مسجد رسول اكرم (ص) در جهانشهر كرج برگزار شد.

در پايان اين مراسم اعلام شد كه درمانگاهي در مهرشهر كرج به پاس گراميداشت ياد و خاطره‌ي استاد ابوالحسن فرهودي به نام ايشان نامگذاري شده است.

استاد فرهودي در 30 فروردين ماه در حالي كه براي ديدار فرزندانش به پاريس عزيمت كرده بود در اثر عارضه قلبي در سن 82 سالگي دارفاني را وداع گفت.

استاد دكتر ابوالحسن فرهودي در سال 1302 در شهر مقدس قم به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در همان شهر طي كرد و دوره طب عمومي و دوره تخصصي كودكان را در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران گذراند و در كنار استاد خويش دكتر قريب در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران به خدمت مشغول شد.

وي سپس براي گذراندن دوره فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي راهي لندن شد و اين دوره با موفقيت در بيمارستان GOS گذراند.

دكتر فرهودي همچنين دوره‌هاي تكميلي ايمونولوژي آلرژي را در دانشگاه هاي كانادا و نزد پروفسور سوتيل و پروفسور استرلند طي كرد.

دكتر فرهودي بنيان گذار رشته فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي در ايران و موسس بخش فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي درمركز طبي كودكان در دانشگاه علوم پزشكي تهران بود.

وي داراي تاليفاتي در زمينه ايمونولوژي آلرژي است كه بخشي از آنها به زبان انگليسي مي‌باشند.

به گزارش ايسنا، آخرين كتاب استاد دكتر فرهودي در زمينه ايمونولوژي آلرژي با همكاري چند تن از اساتيد دانشگاه هاروارد و دانشگاه مك‌گيل كانادا به رشته تحرير در آمد.

از سوابق ديگر دكتر فرهودي مي‌توان به عضويت در انجمن ايمنولوژي انگلستان، عضويت در آكادمي آلرژي و ايمنولوژي و آسم آمريكا، عضويت در هيات بورد كودكان ايران، دبير هيات ممتحنه آلرژي و ايمونولوژي ايران، رياست كنگره بين المللي ايمونولوژي در سال 1988 و كسب عنوان استاد نمونه سال 1370 اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha