• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05337
  • خبرنگار : 71031

معاون سلامت وزارت بهداشت در روز جهاني بهداشت: جذب منابع بيشتر براي نظام سلامت از مهمترين اولويت‌هاست

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: توجه به مشكلات كاركنان بهداشت و درماني، جذب منابع بيشتر براي نظام سلامت، افزايش مهارت‌هاي كاركنان بهداشتي - درماني، افزايش كيفيت خدمات بهداشت و درمان و همچنين پرداخت مناسب حقوق به اين قشر مهمترين اولويت وزارت بهداشت در هفته سلامت است.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر سيد مؤيد علويان در مراسم روز جهاني بهداشت كه صبح امروز با حضور وزير بهداشت در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد با بيان اين كه از سال 1950 سازمان بهداشت جهاني 7 آوريل را روز جهاني بهداشت نامگذاري كرد، اظهار كرد: اين تاريخ در تقويم كشور ما 18 فروردين ماه است و هر ساله مراسم هفته سلامت در كشور برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به شعار امسال «همه با هم براي سلامتي» افزود: امسال 18 فروردين ماه با عنوان «سلامت، عدالت و آموزه‌هاي ديني و معنوي» نامگذاري شده است كه در اين روز مديران ارشد نظام سلامت و ساير ارگانهاي وابسته در مرقد امام حضور پيدا كردند و با آرمانهاي امام راحل تجديد ميثاق كردند. همچنين در اين روز در نماز جمعه تمامي استانها مسؤولان نظام سلامت درباره هفته سلامت و جايگاه آن صحبت كردند.

وي ادامه داد: در اين روز به عيادت بيماران و جانبازان رفتيم و با حضور روساي دانشگاه‌ها و همچنين

دانش آموزان را براي عيادت از سالمندان و خانه‌هاي سالمندان با همكاري آموزش و پرورش به خانه سالمندان برديم.

وي ادامه داد: روز 19 فروردين ماه به عدالت، سلامت و رسانه نامگذاري شده كه در اين روز زنگ سلامت در يكي از مدارس جنوب تهران با حضور وزير بهداشت زده شد. همچنين در اين روز نشستي مطبوعاتي در خبرگزاري فارس برگزار كرديم.

معاون سلامت وزارت بهداشت اظهار كرد: 20 فروردين ماه امسال به نام سلامت،‌ عدالت و همكاري بين‌بخشي نامگذاري شده است كه در اين روز تمامي مسؤولان ارشد نظام سلامت و سازمان‌هاي وابسته به آن در مراسمي شركت خواهند كرد و از دانش‌آموزان برگزيده در مسابقه نقاشي تقدير به عمل خواهد آمد.

به گزارش ايسنا، علويان گفت:‌ 21 فروردين ماه امسال به نام عدالت، بسيج و مشاركت مردمي نامگذاري شد كه در اين روز 50 هزار پايگاه بهداشتي و درماني توسط نيروي مقاومت بسيج و همكاري بسيج جامعه پزشكي در استان تهران و ساير استانها برگزار خواهد شد.

وي همچنين گفت:‌ در روز 21 فروردين ماه با حضور وزير بهداشت و فرمانده نيروي مقاومت بسيج يك پايگاه بهداشتي درماني افتتاح خواهد شد.

علويان گفت: روز سه‌شنبه 22 فروردين ماه به نام سلامت، عدالت و خيرين و رابطين بهداشتي - درماني نامگذاري شده است كه در اين مراسم با حضور وزير بهداشت و رييس سازمان اوقاف به منظور تقدير از فعالان اين حوزه و همچنين هدايت مناسب منابع مالي به سمت نيازهاي واقعي دولت برگزار خواهد شد.

علويان اظهار كرد:‌ 23 فروردين ماه به نام مربيان و كاركنان بهداشت و درماني نامگذاري شده است كه در اين روز سه مركز ارائه خدمات دندانپزشكي به كودكان زير 12 سال راه اندازي خواهد شد.

معاون سلامت وزارت بهداشت در خاتمه خاطرنشان كرد: آخرين روز هفته سلامت به نام سلامت،‌عدالت،‌عوامل اجتماعي نامگذاري شده است و در اين روز نيز با سازمانهاي مرتبط با حوزه سلامت برنامه خواهيم داشت و در آنها به نقش عوامل اجتماعي خواهيم پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha