• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۳۸۴ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8410-11544

دريابان شمخاني: تهديد كنندگان ما توان اجراي منوياتشان را ندارند

مديرعامل موسسه‌ي انديشه‌ي ناب گفت: كساني كه عليه ما ادبيات تهديد به كار مي‌گيرند توانايي اجراي منويات خود را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دريابان علي شمخاني با اشاره به برگزاري گردهمايي فرماندهان جنگ اظهار داشت: موسسه انديشه‌ي ناب مسووليت تدوين تاريخ جنگ را بر عهده دارد و هر فصل فرماندهان و يادگاران دفاع مقدس را گرد هم جمع مي‌كند تا تاريخ جنگ را مرور كنند.

وي همچنين با ابراز تاسف از شهادت سردار احمد كاظمي فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: شهيد كاظمي وجود دروني خود را در جنگ كشف كرد و سيقل داد. شهيد كاظمي از روز‌هاي آغازين جنگ در عمليات‌هاي هجومي ايران شركت داشت و پايه‌گذار اولين واحد زرهي در دفاع مقدس بود.

وي همچنين در بخشي از سخنانش اظهار داشت: بسيار سخت است آغاز كلام بي‌حضور احمد كاظمي، در ذهن داشتم شروع ديگري داشته باشم اما نمي‌دانم از كرمانشاه بگويم و قرارگاه سردار تنهايش در مرصاد يا از قرارگاه علي ابن ابيطالب در كربلاي 5. نمي‌دانم از هور بگويم، در بدر و خيبر و يا از لحظاتي كه هرگز تكرار نخواهد شد. اما اين پايان، آغاز ديگري بود براي يكي از بهترين، پرمايه‌ترين و غني‌ترين فرماندهان دوران جنگ.

وي افزود‌: احمد كاظمي همواره سر بر دست داشت تا قرباني كند و امروز به آرزويش رسيد. تا در آستانه‌ي عرفه به ما تذكر دهد كه هنوز راه شهادت براي دلدادگان باز است.

شمخاني در ادامه‌ي سخنانش گفت: هرگز از ياد نمي‌بريم كه پس از فتح فاو اين پرسش مطرح بود آيا توازن جنگ به نفع ايران رقم خواهد خود يا خير. افزايش فشار بعد از فتح فاو و ماجراي مك فارلين نشان داد كه حاميان عراق اين برتري را به رسميت نمي‌شناسند. پس از فتح فاو فشار‌هاي فراواني به ما وارد شد كه با تمام سال‌هاي جنگ برابري مي‌كرد. استراتژي نظامي و سياسي ايران پس از فاو در آزمون بسيار سختي قرار گرفت كه مي‌توانست سرنوشت جنگ را تحت تاثير قرار دهد.

شمخاني گفت: ناكامي عمليات كربلاي 4 فرماندهي جنگ را دشوار كرده بود لذا تصميم گرفته شد عمليات كربلاي 5 آغاز شود و پس از آغاز عمليات دشمن غافلگير شد. نزديكي اين عمليات به بصره ميزان استحكام دشمن را زير سوال برد و تغيير موازنه جنگ را به نام ايران ثبت كرد و قطعنامه‌ي 598 ثمره‌ي اين پايمردي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha