• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۴ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8409-12334
  • خبرنگار : 71021

/نقش سفارتخانه‌ها در توريسم/ معاون سياحتي منطقه‌ي آزاد كيش :طلاع رساني گردشگري به بخش خصوصي واگذار ‌شود سفارتخانه ها در خنثي كردن تبليغات منفي، موثرند

/نقش سفارتخانه‌ها در توريسم/
معاون سياحتي منطقه‌ي آزاد كيش :طلاع رساني گردشگري به بخش خصوصي واگذار ‌شود
سفارتخانه ها در خنثي كردن تبليغات منفي، موثرند
معاون سياحتي منطقه‌ي آزاد كيش تصريح كرد : تمام نمايندگان ايران در خارج از كشور از دولتي تا خصوصي به اطلاع رساني درباره‌ي ايران موظف هستند . علي غمخوار در گفت وگو با خبرنگار گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا) ، با تاكيد بر اين كه فعاليت براي توسعه‌ي گردشگري ايران بايد يكپارچه باشد ، افزود : در حال حاضر صنعت گردشگري با مشكل مديريت كلان مواجه است و چون سيستم توريسم ايران منسجم نيست بنابر اين بر اساس سليقه‌ي مسوولان تغيير مي‌كند . وي اظهار داشت : توسعه‌ي توريسم ، بازار گردشگري و بازاريابي هنوز براي ما امر مهمي تلقي نمي‌شود درصورتيكه هر چه سريعتر بايد تكليف خود را در اين زمينه مشخص كنيم چرا كه فراز و فرودهاي سال‌هاي مختلف نشان مي‌دهد، تاكنون به نتيجه‌ي مطلوبي در صنعت گردشگري نرسيده ايم . معاون سياحتي منطقه‌ي آزاد كيش نگاه تخصصي محض به صنعت توريسم را ضروري دانست و تصريح كرد : بايد سيستمي‌ در اين حوزه قالب باشد كه حداقل تاثير پذيري را از تغيير دولت‌ها وسياست‌ها داشته و مديريت آن نيز بر اساس سليقه وخواستهاي فردي نباشد. وي با بيان اين كه محصولات توريستي مهمترين اصل در صنعت گردشگري است ، اظهار كرد : محصولات گردشگري در ايران به صورت خام است و هنوز قابل عرضه به مشتري نيست بنابر اين ابتدا بايد تكليف خود را در اين حوزه مشخص كرده و مديريتي مناسب اعمال كنيم وبعد از نمايندگان خارجي، انتظار تبليغ و بازاريابي را داشته باشيم . غمخوارخاطر نشان كرد : در شرايط فعلي بازاريابي از سوي سفارتخانه‌ها مانند اين است كه درباره‌ي رنگ كت و شلوار يك بيمار سرطاني صحبت كنيم . وي اطلاع رساني توسط سفارتخانه‌ها را مثبت دانست و گفت : بيشتر گردشگران چون اطلاعات اندكي از ايران دارند ترجيح مي‌دهند قبل از مسافرت اطلاعات خود درباره‌ي كشور مقصد را افزايش دهند ،طبيعي است كه سفارتخانه‌ها مي‌توانند در اين ميان موثر واقع شوند. معاون سياحتي منطقه‌ي آزاد كيش اظهار كرد : تبليغ منفي هميشگي وجه‌ي ايران در رسانه‌هاي خارجي بسياري ازگردشگران را از سفر‌كردن به كشور ما منصرف مي‌كند پس با اين وجود تمام نمايندگان ايران در خارج از كشور نسبت به خنثي‌كردن اين تبليغات وظيفه‌ي بيشتري بر عهده دارند. غمخوارتصريح كرد : اطلاع رساني و فعاليت در بخش توريسم بايد از سيتسم دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شود . وي در پايان خاطر نشان كرد : هر حركتي مي‌تواند از سوي سفارتخانه‌ها موثر باشد اما با رويكردي كلان توسط بخش خصوصي و نظارت دولت بيشتر مي‌توان به توسعه‌ي گردشگري اميدوار بود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha