• شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8406-11703

وزير علوم: افراط‌ گري سياسي را در دانشگاه‌ها قبول ندارم تغييرات مديريتي در جاهايي صورت مي‌گيرد كه با سياست‌هاي دولت جديد هماهنگي ندارد

وزير علوم:
افراط‌ گري سياسي را در دانشگاه‌ها قبول ندارم 
تغييرات مديريتي در جاهايي صورت مي‌گيرد كه با سياست‌هاي دولت جديد هماهنگي ندارد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اين‌كه افراط‌ گري سياسي در دانشگاه‌ها را قبول ندارد، گفت: بايد سياست‌زدگي را از دانشگاه‌ها دور كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، دكتر محمدمهدي زاهدي، در حاشيه گردهمايي معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دوركردن سياست‌زدگي به معناي انجام ندادن كار سياسي در دانشگاهها نيست، بلكه بايد از افراط و تفريط در اين موارد جلوگيري كنيم و در اين راستا اگر از دانشجو و دانشگاهيان توقع داشته باشيم كه وارد مقولات سياسي، فرهنگي و اجتماعي نشوند كه به ضرر نظام است.

وي در عين حال با بيان اين كه وزارت علوم، افراط گري سياسي در دانشگاهها را قبول ندارد، تصريح كرد: تبديل دانشگاه‌ها به پايگاه احزاب و گروههاي بيرون از دانشگاه براي اعمال اهدافشان در درون دانشگاه‌ها را نمي‌پذيريم.

** تغييرات مديريتي در جاهايي صورت مي‌گيرد كه با سياست‌هاي دولت جديد هماهنگي ندارد

زاهدي با اشاره به اولويت‌ها در تغييرات مديريتي وزارتخانه، گفت: اولويت اول در دانشگاه‌هايي بوده كه روساي آنها در زمان وزير سابق استعفا داده بودند و وزيرعلوم سابق نيز اين استعفاها را پذيرفته بود كه بايد جايگزين آنها در اسرع وقت معرفي شود.

وزير علوم افزود: هدف ما ايجاد كمترين تغيير در ساختار مديريتي سيستم آموزشي عالي است و تغييرات در جاهايي صورت مي‌گيرد كه با سياست‌هاي دولت جديد هماهنگي ندارد.

وي تاكيد كرد: در تغييرات بعدي نيز جاهايي را تغيير مي‌دهيم كه ممكن است با سياست‌هاي دولت جديد هماهنگي نداشته باشند كه از كمترين تغيير بهره مي‌بريم و البته اين به معناي عدم توانمندي و بي‌صلاحتي افراد تغيير داده شده نيست؛ چرا كه تمام اين افراد از اعضاي هيات علمي هستند و يقينا از تجربيات و علم آنها حداكثر استفاده مي‌شود.

دكتر زاهدي با تاكيد به اينكه دانشگاهيان خود از شعور بالايي برخوردارند، اظهار كرد: دانشجويان و دانشگاهيان توانايي اعمال سياست‌ها و برنامه‌ريزي ‌هاي لازم براي افزايش نشاط و شادابي دانشگاهها را دارا هستند.

وزير علوم در پايان با اشاره به بحث كابينه و مشاركت 70 ميليوني كه جزو سياست‌هاي رييس‌جمهور اعلام شده، تاكيد كرد: وزارت علوم نيز توقعاتي در اين راستا از دانشگاهيان، اساتيد، دانشجويان و كاركنان دارد و از آنها مي‌خواهد مواردي را كه فكر مي‌كنند باعث ارتقاي برنامه‌ريزي به صورت اجرايي مي‌شود مطرح كنند كه حتما لحاظ مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha