• جمعه / ۴ شهریور ۱۳۸۴ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8406-00070
  • خبرنگار : 71021

گفت‌وگوي ايسنا با مدير عامل هتل‌هاي پارسيان: نرخ هتل‌هاي پارسيان افزايش نمي‌يابد... هتل اوين بازسازي مي‌شود... رزرواسيون آن‌لاين در ايران محدوديت دارد...

گفت‌وگوي ايسنا با مدير عامل هتل‌هاي پارسيان:
نرخ هتل‌هاي پارسيان افزايش نمي‌يابد... هتل اوين بازسازي مي‌شود... رزرواسيون آن‌لاين در ايران محدوديت دارد...

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين‌المللي پارسيان وابسته به سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان اعلام كرد: با توجه به شرايط ارزي‌، افزايش نرخ در هتل‌هاي اين مجموعه براي سال 2006 ميلادي متصور نيست.

عباس شيريان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گردشگري ايسنا گفت: به دنبال تغيير نيافتن نرخ خدمات هتل‌ها در سال 2006 ميلادي،‌ در بندهاي قراردادي اين شركت نيز تغييراتي صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به دو تعريف مجزا براي مسافران تجاري و توريستي در مجموعه‌ي هتل‌ها، خاطر نشان كرد: بر اساس اين تعريف، گروه‌هاي بيش از 3 نفر توريست محسوب مي‌شوند در حالي كه آژانس‌ها معتقدند يك نفر هم گردشگر است.

مدير عامل شركت هتل‌هاي بين‌المللي پارسيان گفت: در هتل‌ها سيستم كنترلي دقيقي جهت توجه به گذرنامه‌ي توريستي يا تجاري وجود ندارد، بنابراين هتل‌هاي اين مجموعه خود را قانونمند كردند كه گروه‌هاي بيش از 3 نفر را تورگردشگري حساب كنند.

وي با بيان اينكه گروه‌هاي تجاري از تخفيف كمتري، در بخش هتل‌ها بهره مند مي‌شوند، افزود: گروه‌هاي تجاري يك يا چند نفر هستند كه گاهي براي استفاده از تخفيف‌هاي بيشتر در قالب تور گردشگري در هتل‌ها اسكان مي‌يابند.

شيريان تصريح كرد: براي ارايه تحليل بهتري نسبت به موضوع گردشگري تفاوت ميان گروه‌هاي تجاري و توريستي از سال 2006 كمتر مي‌شود.

وي ادامه داد: آژانس‌هاي توريستي وابسته به سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستعضفان سهم به سزايي را در ورود گردشگران به كشور و اقامت آن‌ها در هتل‌هاي پارسيان دارند، مگر در شهرهاي مشهد و كرمان كه توسعه و بازسازي و ساخت نداشته‌ايم و براي اسكان از هتل‌هاي ديگر استفاده مي‌كنند.

مدير عامل شركت هتل‌هاي بين‌المللي پارسيان تاكيد كرد: آژانس‌هاي توريستي بنياد مستعضفان متولي ورود گردشگر به كشور هستند، ولي چون تنها وارد كننده نيستند با ساير آژانس‌هاي بخش خصوصي نيز ارتباط برقرار مي‌شود.

وي ادامه داد: زماني ميان دفاتر خدمات مسافراتي و جهانگردي بخش خصوصي و وابسته‌ به سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان با هتل‌هاي پارسيان فاصله بود، ولي از حدود دو و نيم سال گذشته با تغيير استراتژي و بر اساس برنامه‌ي ميان مدت، اين فاصله كمتر شده است.

شيريان گفت: براي آژانس‌هاي بخش خصوصي كه از اين فاصله گله مند بودند گذري ايجاد شده است.

وي افزود: در گذشته حدود 25 درصد تخفيف به آژانس‌هاي بخش خصوصي داده مي‌شد، ولي از 2 سال اخير اين آژانس‌ها از 40 درصد تخفيف ارزي استفاده مي‌كنند.

وي تصريح كرد: تغيير ميزان تخفيف از 25 به 40 درصد نشان از تحول و كاهش محدوديت براي آژانس‌هاي توريستي بخش خصوصي دارد.

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان با بيان اينكه آژانس‌هاي بخش خصوصي انتظار دريافت تخفيف به ميزان آژانس‌هاي وابسته به بنياد مستضعفان را از سوي هتل‌هاي پارسيان دارند، اظهار كرد: آژانس‌هاي توريستي وابسته به بنياد مستعضفان با هتل‌هاي پارسيان اعضاي يك خانواده هستند و متولي اين بخش تصميم مي‌گيرد كه چگونه سياست‌گذاري نمايد.

وي خاطر نشان كرد: "آكور "نيز اين گونه عمل مي‌كند و تخفيفي كه به آژانس‌هاي خود مي‌دهد به مراتب بيشتر از ديگران است .

شيريان درباره‌ي بازسازي و توسعه‌ي هتل‌هاي مجموعه‌ي پارسيان گفت: هتل‌ آزادي تهران در برنامه ريزي باز سازي اساسي اين شركت قرار دارد و هتل‌هاي كوثر و عالي قاپو در اصفهان در سال 83 باز سازي شده‌اند و در ادامه‌ي اين روند 100 اتاق به ظرفيت قبلي هتل صفاييه‌ي يزد تا پايان سال اضافه مي‌شود.

وي افزود: هتل اوين تهران نيز در مرحله‌ي تخريب و پس از آن بازسازي است كه جمعا 120 اتاق به ظرفيت آن اضافه خواهد شد.

مدير عامل شركت هتل‌هاي بين‌المللي پارسيان اظهار كرد: هم اكنون نيز در حال مذاكره و اجراي مناقصه با حدود 16 شركت از كشورهاي مختلف اروپايي براي توسعه ظرفيت برج جنوبي هتل استقلال تهران هستيم.

وي با تاكيد بر اينكه تمام هتل‌هاي پارسيان مصر به دريافت ايزو هستند تصريح كرد: براي اين منظور برنامه ريزي شده كه تا دو سال آينده بتوان اين فرهنگ‌ها را در تمام هتل‌هاي مجموعه‌ي پارسيان ايجاد كرد.

شيريان با بيان اينكه دريافت ايزو و گواهي نامه‌هاي بين المللي علاوه بر ايجاد تنوع، سرمايه نيز محسوب مي‌شوند، ادامه داد: هتل كوثر اصفهان براي دريافت ايزو (ISO) و هتل انقلاب تهران براي دريافت (Haseb) تا پايان سال جاري پايلوت هستند.

وي در خصوص فعاليت اين مجموعه براي اموزش منابع انساني گفت: باموسسه ي اموزش ،مطالعات ومشاوره سياحتي سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد ممستضعفان وبا كمك دانشگاه جامع علمي‌كاربردي براي آموزش نيروي انساني قراردادي منعقد شده كه نيروهاي خود را طبق اين قرارداد براي طي دوره‌هاي آموزشي به اين موسسه ودانشگاه معرفي مي‌كنيم .

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان افزود: اين تعامل دو سويه است، پارسيان نيروهاي خود را از كانال اين موسسه آموزش مي‌دهد و در صورتي كه دچار كمبود منابع انساني شد از دانشجويان اين دانشگاه استفاده مي‌كند و حتي به دنبال بورس كردن عده‌اي از آنها است.

وي اظهار داشت: در دبيرستان هتلداري بنياد مستضعفان نيز به دانش آموختگان مدرك ديپلم و فوق ديپلم اعطا مي‌شود همچنين مديران مياني در دو دوره طي سال آموزش‌هاي لازم را مي‌گذارنند.

شيريان ادامه داد: افرادي كه اين دوره‌هاي هتل داري را مي‌گذارنند در 3 ماه تابستان كارورزي را در هتل‌هاشروع مي‌كنند.

وي با اشاره به قراردادي با هتل "نيكو"‌ي مالزي گفت: طبق اين قرارداد اولين گروه 4 ماه قبل براي طي دوره‌هاي آموزشي 2 ماهه به مالزي اعزام شده كه به دنبال آن در يك ماه آينده گروه دوم نيز اعزام خواهد شد.

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان، دليل انتخاب مالزي را از ميان شركت‌هاي دبي و تايلند كه مورد نظر نيز بودند، فاصله‌ي دور با ايران به منظور تحمل شرايط سخت و شباهت ساختار فرهنگي با كشور ذكر كرد.

وي عنوان كرد: با مدرسه‌ي هتلداري قبرس نيز مذاكراتي شد كه به دنبال همكاري با اين مركز هستيم، ولي در بخش آموزش بانوان به دليل مساله‌ي حجاب در تركيه مشكلاتي وجود دارد كه براي اين مورد نيز تدابيري انديشيده شده است.

شيريان در ادامه اظهار داشت: كاركنان اين شركت درسال 82، 17 هزار نفر ساعت و در سال 83، 68 هزار نفر ساعت آموزش‌هاي لازم را گذرانده‌اند كه بر اساس برنامه‌ي موجود در سال 85 بايد 160 هزار نفر ساعت آموزش داده شوند.

وي ساخت تيزر تبليغاتي براي كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس را از جمله اقدامات بازاريابي شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان برشمرد و افزود: اين تيزر تاكنون از تلويزيون‌هاي عربي پخش نشده است و با گذشت 2 ماه، پخش آن را در نمايشگاهTravel Market در حوزه خليج فارس مناسب‌تر يافتيم.

مدير عامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان گفت: وب سايت هتل‌هاي پارسيان كه با تكنولوژي پيشرفته طراحي شده و به اينترنت نيز متصل است تا پايان آذر ماه سال جاري راه اندازي مي‌شود.

وي معتقد است: با اين اقدام‌ها مي‌توان به بازار بين‌المللي ورود موثر داشت وسهم خود را در بازارهاي گردشگري كشورهايي چون فرانسه، اسپانيا، آلمان، بلژيك، ژاپن و .. افزايش داد.

شيريان با ابراز اينكه با وجود مشكل پرداخت‌هاي مالي در اينترنت، رزرواسيون آن لاين نيز در ايران محدويت دارد تصريح كرد: در ايران رزرواسيون آن لاين به مفهومي‌كه مورد نظر است ميسر نيست، ولي مي‌توان با شركت‌هاي مدعي در اين زمينه تا حدودي اين مشكل را مرتفع كرد.

وي اعلام كرد: در حال حاضر تهيه‌ي برنامه‌ي رزرواسيون آن لاين براي مجموعه‌ي هتل‌هاي پارسيان هستيم كه با استفاده از دبيت كارت در داخل و به صورت off line در خارج كشور، مي‌توان اقدام كرد.

شيريان با بيان اينكه مكانيزه كردن سيستم‌ها به خصوص نرم افزاري داراي معضل بزرگ كنترل است، اظهار كرد: 4 درصد هتل‌هاي پارسيان از TOTAL SYSTEM استفاده و به صورت off line كار مي‌كنند كه از استانداردهاي معتبري برخوردارند.

وي نحوه‌ي ورودي اطلاعات را از مشكلات عمده در صنعت هتل داري برشمرد وگفت: اگر ورودي اطلاعات به درستي صورت گيرد، ساير بخش‌ها در اين صنعت نيز مطلوب عمل مي‌كنند.

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان گفت: مشتري داخل فرايند اين صنعت است، اظهار نظر مي‌كند و نياز‌هاي متفاوتي نيز دارد كه بايد اطلاعات مربوط را طبقه بندي و موضوع‌ها را بررسي كرد .

وي اصلاح بخش‌هاي تكنولوژي، نرم افزاري ومنابع انساني را بزرگترين خدمت به هتل‌ها دانست و ابراز كرد: فاصله‌ي اين دو بخش هر چه با هتل داري بيشتر شود‌، اين صنعت از لحاظ خدماتي باخته است.

شيريان در ادامه تصريح كرد: زماني در صنعت هتلداري رفع نياز مشتري مطرح بوده ولي در حال حاضر رضايت مشتري تفكر اصلي شركت هتل‌هاي پارسيان است.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي اين برنامه به برنامه‌اي بلند و ميان مدت، فرهنگ‌سازي، اجرا و بازنگري نياز دارد، گفت: در اين گذر نياز مشتري حدس زده نمي‌شود، بلكه بررسي مي‌شود و اين در برنامه ميان مدت لحاظ شده است.

مدير عامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان اذعان كرد: بيشتر هتل‌هاي ايران در شرايط فعلي بر بخش رفع نياز مشتري متمركز هستند.

وي افزود: بسياري از هتل‌هاي ايران برنامه، ارايه‌ي مناسب و نيروي انساني كار امد و آموزش ديده ندارند. بنابراين همواره بامشكل مواجه مي‌شوند، در حالي كه هتل‌هاي پارسيان با تدوين استراتژي با اصل دانش ومهارت محوري در حال گذر از اين مراحل است.

شيريان با اشاره به پاره‌اي از مشكلات مديران بسياري از هتل‌هاي كشور گفت: حدود 50 درصد از وقت مدير بايد صرف بازاريابي، 10 درصد به بررسي كارتابل‌ها، 25 درصد صرف بازديد شود و در زمان باقي مانده به امور حاشيه‌اي بپردازد در حالي كه 50 درصد وقت مديران صرف بازبيني كارتابل‌ها، 10 درصد به بازديد و باقي زمان او صرف جلسه‌هاي متعد مي‌شود.

وي درباره‌ي تعامل و نوع ارتباط هتل‌هاي پارسيان با ساير هتل‌ها ابراز كرد: تاكنون پارسيان براي اين تعامل‌ها گام برداشته و حتي در جلسه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با حضور اتحاديه‌هاي هتل‌هاي كشور شركت كرده است.

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان افزود: اين شركت آمادگي هر نوع همكاري با ساير هتل‌ها را دارد و از اين مساله استقبال مي‌كند.

وي تاكيد كرد: صنعت گردشگري، گروهي است و دست ياري تمام بخش‌ها را مي‌طلبد، چرا كه مي‌تواند دومين صنعت پس از نفت باشد.

شيريان در خصوص كسب بازار داخلي گفت: اين شركت به بازار داخلي نگاه "بسته‌اي "دارد كه گروهي را جذب كند و متعاقب آن نيز امكاناتي عرضه مي‌شود.

وي با بيان اينكه شركت پارسيان حدود 41 درصد از ظرفيت‌هاي هتل‌هاي 5 ستاره‌ي كشور را تحت پوشش دارد، تاكيد كرد: هتل كالاي لوكس است و هيچ كس توقع ندارد، در هتل 5 ستاره اسكان يابد و خدمات ارزان دريافت كند، ولي براي جذب بازار داخلي امسال واحدهايي به منظور ارايه‌ي خدمات ارزان تر اختصاص يافته است.

مديرعامل شركت هتل‌هاي بين المللي پارسيان گفت: واحدهاي اقامتي اين شركت در شهرهاي گچسر، چالوس، رامسر، ياسوج، شهركرد، يزد، همدان و بم جهت پوشش پكيج‌هاي تعريف شده اختصاص يافته و تاكنون 500 خانوار از شركت‌هاي مختلف در طول تابستان از اين واحدها استفاده كرده‌اند.

وي افزود: اين اقدام فقط در زمان خارج از فصل گردشگري صورت مي‌گيرد چرا در فصل توريستم، 90 درصد هتل‌ها با گردشگران خارجي اشتغال شده است .

شيريان در پايان عنوان كرد: پارسيان با 21 هتل در سطح كشور حدود 20 درصد ظرفيت اقامتي و25 درصد اتاق‌ها را به خود اختصاص داده كه 11 درصد هتل‌هاي آن در رنج 4 ستاره و41 درصد 5 ستاره هستند كه بر اساس آمارهاي حسابرسي در سال گذشته از روند صعودي مطلوبي برخوردار بوده است.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: سميه حسنلو

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha