*جايگاه بازاريابي* محمد رضا فرزين: فعاليتهاي بازاريابي مستلزم تعيين استراتژي كلي گردشگري است
«دكتر محمد رضا فرزين» تصريح كرد: بازاريابي در زماني كه ساير استراتژيهاي اين صنعت مشخص نشده، نميتواند موثر باشد.
مدير گروه مديريت جهانگردي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتوگو با خبرنگار «گردشگري» ايسنا با بيان اين كه هر فعاليت بازاريابي مستلزم تعيين استراتژي اصلي است، افزود: شناخت انواع گردشگري، بازارهاي هدف مورد نظر، امكانات مناطق گردشگري و جاذبههاي كشور و در نظر گرفتن ساختار سازماني بايد در استراتژي بازاريابي مشخص و كسب شود.
وي ادامه داد: ايجاد دفاتر بازاريابي در مناطق گردشگرپذير و تمركز كانالهاي بازاريابي تجارتي و گردشگري بايد از ديگر برنامههاي مورد نظر در استراتژي بازاريابي باشد.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه تغيير تصوير منفي، استراتژي خاصي را ميطلبد اظهار كرد: تبليغات به تنهايي تصاوير منفي را تغيير نميدهد؛ بلكه بايد با اتخاذ سياستهاي مناسب، بازاريابي خاص، به ارائهي تصويري مثبت و جذاب از ايران پرداخت.
وي با انتقاد از رسانههاي گروهي در اين خصوص، گفت: رسانههاي گروهي داخلي و بينالمللي تصوير كلاني را از ايران ارائه ميدهند كه بخش اعظم آن با موضوع سياسي است كه عملكرد آنها در صنعت گردشگري ايران چندان اثر مثبتي ندارد.
فرزين در پايان تصريح كرد: همكاري دفاتر خدمات مسافرتي ايران با شركتهاي بزرگ دنيا براي بازاريابي جهت معرفي ايران به عنوان نقطهاي امن و به دنبال آن جذب سرمايهگذاران از سياستهايي است كه بازاريابي كشور را در صنعت گردشگري از چالش خارج ميكند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات