• یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۴ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8402-06581

مديرعامل بيمه توسعه در گفت‌وگو با ايسنا: * استقبال ارگان‌هاي دولت از بيمه زلزله ضروري است * تعامل ميان بيمه‌هاي دولتي و خصوصي روزبه‌روز بيشتر مي‌شود

مديرعامل بيمه توسعه در گفت‌وگو با ايسنا:
* استقبال ارگان‌هاي دولت از بيمه زلزله ضروري است
* تعامل ميان بيمه‌هاي دولتي و خصوصي روزبه‌روز بيشتر مي‌شود

« نظر مسوولان سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهاي دولتي و عمومي بايد بر تحت پوشش قرار گرفتن بيمه زلزله مثبت باشد.»

عبدالرضا قاسمي ـ مديرعامل بيمه توسعه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ‌درباره بيمه زلزله و استقبال مردم از آن گفت:« طبق قوانين بيمه‌اي كشور بيمه زلزله تحت پوشش بيمه آتش‌سوزي است و بر اساس نرخ‌هايي كه مشخصا ذكر بيمه زلزله شده باشد تغييراتي در قيمت بيمه‌هاي آتش‌سوزي به عنوان بيمه زلزله ايجاد مي‌شود.»

به گفته او افرادي كه مايل هستند تحت پوشش بيمه زلزله قرار گيرند، بايد بيمه آتش‌سوزي را خريداري كرده و از مزاياي بيمه زلزله نيز بهره‌مند شوند. در غير اين صورت بيمه زلزله به صورت مجزا صادر نمي‌شود.

قاسمي تاكيد كرد كه تاكنون از بيمه زلزله استقبال زيادي نشده است. استقبال از بيمه زلزله نياز به اجماع تمام ارگان‌ها، نهادها و ارباب جرايد دارد. حتي دولت و شركت‌هاي بيمه بايد براي گسترش بيمه زلزله اطلاع‌رساني جامعي انجام دهند.

وي ادامه داد:« در اين راستا امكان دولتي و سازمان‌هاي دولتي بايد بيمه زلزله را اجباري كنند. بخصوص در اماكني كه نيازمند سرويس‌دهي و اطلاع‌رساني عام هستند و سپس فضاي آن براي افراد حقيقي نيز فرهنگ‌سازي شود.»

مديرعامل بيمه توسعه تعيين حق بيمه زلزله را وابسته به وضعيت مكان، زمين، ساختمان و استحكام و در كل سازده آن دانست و تصريح كرد:« تا زماني كه بنا و سازه رويت نشود، نمي‌توان حق بيمه زلزله را براي آن تعيين و مشخص كرد.»

او در خصوص فعاليت‌هاي خود در شركت بيمه توسعه كه از سه ماه پايان سال گذشته آغاز شد، سخن گفت: «بازار هدف و نقشه بازاريابي به هيات مديره ارائه شده و هر زمان كه هيات مديره نسبت به آن تصميمي را اتخاذ كرد خطوط بازار هدف و استراتژي بيمه توسعه مشخص مي‌شود.»

قاسمي با اشاره به حفظ بازار از سوي بيمه‌هاي خصوصي با وجود بيمه‌هاي دولتي در عرصه رقابت اظهار كرد:« بيمه‌هاي خصوصي اگر قصد دارند جايگاه خود را در صنعت بيمه مستحكم كنند، بايد پرتفوي مناسبي از سهامداران بخصوص ارگان‌ها، نهادها و شركت‌هاي معتبر داشته باشند تا براي آنها قوت قلبي باشد. اين پرتفو براي سهامداران نيز مي‌تواند جنبه مطلوب را به همراه داشته باشد. چراكه درصد آمار و عملكرد آنها را بالا نشان مي‌دهد.»

وي ادامه داد:« اين در حالي است كه اتفاق خاصي در صنعت بيمه براي پرتفوها نيفتاده است. چراكه تنها پرتفو در گذشته از سيستم دولتي وابسته به بيمه ديگر جدا شده و به دليل تغيير سهامداران و گرفتن سهام شركت‌هاي خصوصي جابه‌جا شده است. جابه‌جايي پرتفو حاصل افزايش عملكرد نيست.»

مديرعامل بيمه توسعه همكاري و همياري بيمه‌هاي دولتي را براي بالارفتن كيفيت خدمات‌رساني بيمه‌هاي خصوصي ضرروري عنوان كرد.

وي اظهار اميدواري كرد كه با شناختي كه از مديران بيمه‌هاي دولتي و خصوصي دارد تعامل ميان آنها روز به روز بيشتر خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha