• شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 8308-11542

كمبود بيش از 2 هزار مشاور در مدارس متوسطه مديركل امور فرهنگي و مشاوره آموزش و پرورش: خروج نيروهاي غيرمتخصص از دايره مشاوره مدارس به استانها ابلاغ شد

مديركل امور فرهنگي و مشاوره آموزش و پرورش با اعلام كمبود 2 هزار و 215 مشاور در مدارس متوسطه گفت: مشكلات سلوكي نظير پرخاشگري، نافرماني، بيش‌فعالي و مشكلات هيجاني مانند اضطراب، هراس و افسردگي، مهمترين مسائل دانش‌آموزان در دوره متوسطه بوده است.

حميدرضا كفاش، در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همچنين با اشاره به اينكه بيش‌فعالي در پسران بيش از دختران و مشكلات هيجاني در دختران بيش از پسران بوده است، افزود: هم‌اكنون 15 هزار مشاور به صورت تمام‌وقت، رسمي و پاره‌وقت در مدارس متوسطه و پيش‌دانشگاهي وجود دارد كه براساس آخرين آمار دانش‌آموزي با كمبود 2 هزار و 215 مشاور رو به رو هستيم كه در طول برنامه‌ها آتي آموزش و پرورش جذب مي‌شوند.

وي نرم مصوب مشاوره در مدارس را به ازاي هر 12 دانش‌آموز، يك ساعت خدمات راهنمايي و مشاوره خواند و افزود: بر اين اساس به ازاي هر 280 دانش‌آموز يك مشاور تمام‌وقت در مدارس وجود دارد.

مديركل امور فرهنگي و مشاوره‌اي آموزش و پرورش با اشاره به اجراي طرح بهسازي نيروي انساني مشاوره در مدارس متوسطه و خروج نيروهاي غيرمتخصص تصريح كرد: بر اين اساس در سال جاري شيوه‌نامه‌اي به استانها ارسال شده است كه صرفا فارغ‌التحصيلان مقاطع كارشناسي و بالاتر رشته‌هاي مشاوره و روانشناسي را به عنوان مشاور در مدارس جذب كنند.

وي با تاكيد بر اين كه از اين پس تمامي كسانيكه جذب مشاوره مدارس مي‌شوند، بايد فارغ‌التحصيل رشته‌هاي مشاوره و روانشناسي، ليسانس يا بالاتر باشند، به ايسنا گفت: با توجه به تحقيقات صورت گرفته، كارشناسان به اين نتيجه رسيده‌اند كه دانش‌آموزان از همسالان خود بيش از بزرگترها پذيرش دارند، لذا طرح «هميار مشاور» كه هم‌اكنون به صورت داوطلبانه در بعضي مدارس اجرا مي‌شود، تهيه شده است.

كفاش با اشاره به طراحي دوره‌هاي آموزشي نوين براي آشنايي مشاوران، كارشناسان، مراكز و هسته‌هاي مشاوره با آخرين آموزشهاي روانشناسي، تربيتي و مشاوره جهاني اظهار كرد: بعلاوه طرح مديريت در بحران براي از بين بردن بحرانهاي روحي دانش‌آموزان با همكاري «يونسكو» در دست اجرا بوده و مشاوران آموزش‌ديده با برنامه زمانبندي دقيق وارد شهر «بـم» شده و اوليا و دانش‌آموزان را آموزش مي‌دهند.

وي همچنين با اعلام اجراي طرح نرم‌افزاري كردن مراكز مشاوره تا قبل از پايان سال جاري گفت: اجراي اين طرح تحول بزرگي جهت علمي‌سازي جريان مشاوره در آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha