علی تیرگیر در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی رشد و تعالی آحاد جامعه به خصوص مردم مناطق کم برخوردار خصوصاً مناطق روستایی و عشایری بوده است گفت: الزام اساسی در ایجاد رشد و تعالی مردم فراهم کردن بستر آموزشهای عمومی است که برعهده آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه از بعد از انقلاب به برکت نظام جمهوری اسلامی، توانستیم پوشش تحصیلی بسیار خوبی برای دانش آموزان لازم التوجه عشایری داشته باشیم افزود: پوشش تحصیلی سال به سال افزایش پیدا کرده و در مهرماه ۱۴۰۳ در دوره ابتدایی به بیش از ۹۸ درصد در مناطق عشایری رسید.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه این پوشش مستلزم فراهم شدن بسترهای آموزشی بود ادامه داد: با توجه به پراکندگی و کم جمعیت بودن مناطق عشایری، توانستیم این آمار را به بیش از ۹۸ درصد برسانیم یعنی در بعضی مناطق عشایری تا صد در صد بستری به عنوان مدرسه فراهم شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت آموزش برای دانش آموزان عشایری فراهم شده است افزود: یکی از مولفهها یا نمونههای عدالت آموزشی ودغدغهمندیهای نظام جمهوری اسلامی نسبت به آموزش دانش آموزان مناطق کم برخوردار باعث شده بیش از ۱۵۰ مدرسه یک دانش آموزی در کل کشور داشته باشیم که خیلی از اینها عشایریاند، که نشان از دغدغه مندی نظام در مورد بحث آموزش و پرورش دانش آموزان دارد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه یارانههای آموزشی که دولت پرداخت میکند بسیار قابل توجه است که نشان از توجه دولت به بحث آموزش و پرورش فرزندان این مملکت دارد ادامه داد: در مقطع متوسطه اول و دوم پوشش تحصیلی خوب است. توانستهایم پوشش خوبی برای دختران عشایری داشته باشیم. بیش از ۲۵۰ مدرسه شبانه روزی در متوسطه اول و دوم در مناطق عشایری داریم که همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که توانسته یک نمونه، یک جلوه از عدالت آموزشی را در راستای ارائه آموزش با کیفیت به دانش آموزان عشایری به خصوص دانش آموزان دختر عشایری داشته باشد.
تیرگیر با بیان اینکه امکانات، تجهیزات، زیرساختها در ۴ دههای که از عمر انقلاب میگذرد روز به روز بهتر شدهاند گفت: در سه استان، مدرسه تیزهوشان عشایری و مدرسه نمونه عشایری داریم. سال گذشته در یک استان بیش از ۲۰ دانش آموز پذیرفته شده عشایری در رشته پزشکی داشتیم که نشان میدهد کیفیت آموزش در مناطق کم برخوردار به خصوص مناطق روستایی، عشایری و مرزی افزایش پیدا کرده که حاکی از اهمیت و همت نظام خاص وزارت آموزش و پرورش و مسئولین در راستای منویات مقام معظم رهبری، اجرای سند تحول بنیادین و بحث عدالت آموزشی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایری در کل کشور در ۲۶ استان داریم افزود: سعی شده بهترین خدمات و با کیفیتترین آموزشها به این دانش آموزان ارائه شود؛ همچنین باید معلمها و نیروی انسانی مدارس عشایری را به عنوان یکی از موثرترین و مهمترین سرمایه های آموزش و پرورش توانمند کنیم تا کشوری با آینده درخشان بسازیم.
انتهای پیام
نظرات