• شنبه / ۹ آبان ۱۳۸۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8308-03272
  • خبرنگار : 71133

/در پي فراخوان پوستر جشنواره فيلم فجر/ حسين خسروجردي: براي يك بار هم كه شده، در كار گرافيست دخالت نكنيد آثار با استفاده از نشانه‌هاي“ملي”در خاطره‌ها مي‌مانند

حسين خسروجردي معتقد است: در كمتر دوره‌اي، كارفرما در طراحي پوسترهاي جشنواره‌اي دخالت نكرده است. اين طراح “پوستر ششمين جشنواره‌ي فيلم فجر” و گرافيست، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه هنري ايسنا، با اظهار نظر درباره‌ي فراخوان پوستر جشنواره‌ي فيلم فجر گفت: وقتي ما به سراغ يك گرافيست مي‌رويم بايد بدانيم او بيشتر از بقيه در اين كار تخصص و تبحر دارد و كارفرمايان كه نقطه نظراتي معمولا به غلط توصيه مي‌كنند. اگر واقعا شناخت كافي داشته باشند قطعا يك گرافيست موفق هم خواهندبود و بهتر است آن اثر پوستر را خودشان طراحي و اجرا كنند!. وي تصريح كرد: معمولا پوسترهاي جشنواره‌اي همانقدر كه محدود به نظر مي‌آيند ولي به همان اندازه هم دست طراح و گرافيست باز است منتهي اين به سليقه و درك و فهم كارفرما بر مي‌گردد كه اين امكان را براي طراح ايجاد كند و معمولا در اكثر كشورها بدون هيچگونه اعمال نظري از طراحي مي‌خواهند پوستر جشنواره را طراحي كند اما متاسفانه در ايران اينگونه نيست. خسروجردي افزود: محدوديت باعث مي‌شود كه طراح فضاي كمتري براي خلاقيت داشته باشد و در نتيجه كار به تكرار مي‌انجامد و دائم از يكسري از نشانه‌هاي تكراري استفاده مي‌شود مثل پوستر جشنواره تئاتر كه دائم از ماسك بهره گرفته و فرم‌هاي كليشه‌اي كه همه به اينها ختم مي‌شود. وي كه طراحي پوستر ششمين جشنواره فيلم فجر را برعهده داشته است با اشاره به آن پوستر به ايسنا گفت: آن كار طرحي بود كه در خاطر همه ماند، نمايي از بالا كه عده‌اي مرد و زن يك فريم را گرفته و به بالا نشان مي‌دهند از آن پوسترهايي بود كه هر فردي حتي اگر يك بار هم ديده باشد به خاطرش مي‌ماند در واقع يكي از كدهايي كه بايد رعايت شود همين است پوستري طراحي شود كه نشان و سمبلي از نشانه‌هاي ملي ما در آن حك شده باشد تا در خاطره‌ها بماند. اين طراح با اظهار نظر درباره فراخوان طراحي پوستر جشنواره فيلم فجر گفت: اين هم يك پيشنهاد است ولي معمولا در فراخوان حرفه‌اي‌ها شركت نمي‌كنند من اصرارم اين است كه هر گرافيستي كه امسال براي طراحي انتخاب مي‌كنند هيچ دخالتي در كارش نكنند و براي يك بار هم كه شده پوستري توسط يك گرافيست حرفه‌اي بدون دخالت كارفرما ساخته شود تا ببينيم نتيجه به چه صورت خواهد بود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha