• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۸۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8211-07970

احمدرضا درويش: هزينه توليد فيلم دوئل بالاي 5 ميليارد تومان است! سعيد راد: به پژمان بازغي حسادت كردم

جلسه پرسش و پاسخ فيلم ”دوئل” به كارگرداني احمدرضا درويش و با حضور بيش از ده نفر از عوامل اين فيلم شامگاه روز شنبه در سينما استقلال برگزار شد. به گزارش خبرنگار سينمايي ايسنا، در ابتداي اين جلسه احمدرضا درويش درباره اطلاع‌رساني نامناسب اين فيلم گفت: به دليل سنگيني پروژه واقعا فرصت براي اطلاع‌رساني كم بود؛ چون به صورت فشرده كار مي‌كرديم ولي پس از آماده شدن فيلم براي نمايش، سعي داريم ارتباط بيشتري با مطبوعات داشته باشيم. پژمان بازغي بازيگر نقش زينال در اين فيلم نيز گفت: نقش زينال در اين فيلم، نقش بسيار سخت و پيچيده‌اي بود. كامبيز ديرباز از ديگر بازيگران اين فيلم گفت: ‌من در اين فيلم، فوق ليسانس بازيگري گرفتم! سعيد راد ـ بازيگر اصلي فيلم دوئل ـ نيز در سخناني گفت: يك بازيگر نه قديمي است نه سابق و نه پيشكسوت، يك بازيگر يك بازيگر است. وي بازي در فيلم دوئل را يك شكانس بزرگ براي خود عنوان كرد و گفت: ‌اگر من نقش اسكندر را بازي نمي‌كردم حتما چيز مهمي را در سينما از دست داده بودم. راد در ادامه گفت: احمدرضا درويش پس از پيشنهاد بازي در دوئل يك نصيحت به من كرد؛ او گفت: اول فيلمنامه را بخوان و بعد نقش اسكندر را، ‌شايد اگر اول نقش اسكندر را مي‌خواندم تصور ديگري پيدا مي‌كردم. وي تصريح كرد:‌ در طول 25 سال بعد از سينماي انقلاب نقشي با ابعاد نقش اسكندر فيلم دوئل تا كنون نديده‌ام. سعيد راد گفت: من با حسادت به نقش زينال كه آقاي بازغي آن را ايفا مي‌كرد نگاه مي‌كردم و به حق ايشان بازي خوبي ارائه داد و او استعداد سوپراستار شدن در سينماي ايران را دارد. بهنام صداگذار اين فيلم گفت: يكي از نكات مثبت اين فيلم،‌خوب بودن ديالوگ‌هاي آن بود، اين فيلم يكي از بهترين صدابرداري‌ها را داشته است. وي افزود: متاسفانه اين سالن، شرايط مناسب براي نمايش فيلم دوئل را ندارد و علي‌رغم زحمات فراواني كه براي صداي فيلم كشيده شده است تمام اين زحمات به هدر رفته است. در ادامه اين جلسه احمدرضا درويش گفت: براي مسائل فني اين فيلم، سفرهاي بسياري شده است ما در اين فيلم دغدغه‌ها، آرزوها و نگراني‌هاي زيادي داشتيم كه در ادامه براي ما تناقضاتي را به وجود آورد. وي تصريح كرد: در ظاهر به نظر مي‌رسد سينماي ايران داراي مشكلات عميقي در زمينه سالن‌هاي سينما و نگارش فيلمنامه است ولي مشكلات اصلي سينما در خود سينما است. وي افزود: ‌يكي از سينمادارها به من گفت ما اگر سينماهاي خود را دالبي ديجيتال كنيم چه چيزي بايد نمايش بدهيم؟ و حرف اين سينمادار درست بود. او ادامه داد: يكي از آرزوهاي من در اين فيلم، اين بود كه به صورت اسكوپ فيلمبرداري شود كه متاسفانه امكانات كافي در اين زمينه وجود نداشت. احمدرضا درويش در پاسخ به سوالي درباره سياسي بودن اين فيلم گفت: هر فيلمسازي مجموعه تصوري كه از اثر خودش دارد در قالب بياني تصويري ارائه مي‌دهد. وي افزود: اينكه در اين فيلم من هدفي سياسي داشته‌ام يا نه چيز جالبي نيست. البته آن چه كه ديگران از اين فيلم استنباط كرده‌اند حتما همان چيزي است كه از طريق تصاوير به آن‌ها منتقل شده است و اين تلقي شما هم مي‌تواند درست باشد. درويش با بيان اين موضوع كه تمامي صحنه‌هاي اين فيلم بازسازي شده است، گفت: هزينه واقعي توليد اين فيلم بالاي پنج ميليارد تومان است؛ ولي اين موضوع را فراموش نكنيد كه اين فيلم متعلق به بخش خصوصي است و به عنوان تجربه‌اي موفق در سينماي ايران محسوب مي‌شود. درويش در پاسخ به سوالي وجود اختلاف با بعضي از نهادهاي سينماي دفاع مقدس را تاكيد كرد و شرايط ساخت اين فيلم جنگي، همانند شرايط خود جنگ توصيف كرد. قلي‌ زاده از ديگر دست‌اندركاران فيلم دوئل نيز گفت: دوئل باب جديدي را در طراحي پروژه‌هاي جديد گشوده است. ما قطعا به فروش فيلم فكر مي‌كنيم و براي آن نقشه داري . وي تصريح كرد: فيلم ”دوئل” تجربه موفقي در زمينه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و مديريت منابع مالي و جذب امكانات دولتي است. قلي‌زاده درباره هزينه توليد فيلم گفت:‌ من هميشه وسوسه داشته‌ام كه به اين سوال جواب ندهم؛ البته بودجه اين فيلم هيچ وقت راز مگويي نبوده است؛ ولي هيچ وقت نيز دليلي براي ارائه‌اش وجود نداشته است. وي تصريح كرد: فيلمسازي جدي در سينماي ايران بايد قوت بگيرد و مهم اين است كه ارزش‌گذاري مخاطب را درك كنيم. قلي‌زاده گفت:‌ متاسفانه به فيلمسازي جدي، كم ‌توجهي و كم لطفي مي‌شود و انبوه فيلم‌هايي كه به طور سردستي و تنها براي امرار معاش ساخته مي‌شود به فرهنگ ما آسيب مي‌رساند. بهرام بدخشاني، مدير فيلمبرداري اين فيلم نيز گفت: انفجارها در اين فيلم گاهي در 80، 90 سانتي ما اتفاق مي‌افتد و ما كار بسيار سختي را پيش رو داشتيم. وي افزود: دوربين فيلمبرداري اين فيلم يك دوربين 535 بود كه بسيار گرانقيمت است و فارابي نگران بود كه يك خط روي آن بيافتد. مصطفي خرقه‌پوش، تدوينگر اين فيلم نيز در سخناني گفت: اين فيلم دوپاره نيست؛ البته اگر دو پاره هم باشد اشكالي ندارد؛ به شرطي كه وحدت ساختماني داشته باشد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha