• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۳۷۹ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: اجتماعی 1
  • کد خبر: 7912-00133

نرخ كرايه تاكسي‌ها وپاركومترها در شوراي اسلامي شهر تهران تعيين شد

نرخ كرايه تاكسي‌هاي گردشي شهر تهران با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران مشخص شد. به گزارش خبرنگار اجتماعي «ايسنا»، در جلسه علني امروز نرخ ورودي براي هر نفر 500 ريال تا مسافت 2600 متر درنظر گرفته شد. براين اساس پس از طي مسافت 2600 متر اين نرخ به ازاء هر 100 متر 19 ريال اضافه بر كرايه ورودي هرنفر تعيين شد. دربند سوم ماده واحده اين مصوبه آمده است: پس از هشت دقيقه در سرعت‌هاي كم‌تر از 20 كيلومتر در ساعت ، هر دقيقه 30 ريال به كرايه اضافه مي‌شود. محمدابراهيم اصغرزاده عضو شوراي شهر درمخالفت با بند سوم اين ماده گفت : با توجه به ترافيك سنگين شهر تهران و كند شدن حركت تاكسي‌ها مردم بايد هزينه‌ي سنگين‌تري بپردازند. وي افزود: ترافيك شهر تهران گناه مسافر نيست كه هزينه آن را بپردازد. هاشمي‌عرب معاون سازمان تاكسيراني دراين باره خاطر نشان كرد: نه مردم ونه تاكسيرانان هيچ كدام نبايد هزينه ترافيك را بپردازند . مسؤولان بايد درمورد رواني ترافيك تصميم بگيرند . نرخ اوليه بالاتر از اين ميزان بود كه با در نظرگرفتن كم‌ترين ميزان، اين نرخ اصلاح شد و راننده حرفه‌اي بايداز ترافيك فرار كند. اصغرزاده در مخالفت با افزايش نرخ كرايه تاكسي‌ها در ارديبهشت هر سال گفت: در هيچ جاي دنيا نرخ تاكسي‌ها«سال به سال» افزوده نمي‌شود و ما با تصويب اين لايحه اين گونه القاء مي‌كنيم كه مردم منتظر باشند تا هرسال نرخ تاكسي‌ها افزايش يابد. اميرحسن عابديني نيز دراين باره افزود: اين قيمت‌ها عادلانه است اگر به خوبي بر اجراي آن از سوي تاكسيرانان نظارت شود. با توجه به افزايش سالانه نرخ بنزين ، افزايش سالانه نرخ تاكسي‌ها گريزناپذير است. هاشمي‌عرب معاون تاكسيراني گفت: اگر افزايش سالانه نرخ تاكسي‌ها به صورت ضابطه‌مند تصويب نشود راننده‌ها خود نرخ‌ها را زياد خواهند كرد بنابراين بايد اعتماد تاكسيرانان را جلب كنيم. در تبصره ديگري از اين لايحه مصوب شد تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده سازمان مديريت و نظارت برتاكسيراني نسبت به تنظيم نرخ كرايه براي انواع تاكسي‌هاي ويژه(غيرگردشي) شامل تاكسي تلفني، خطي، پايانه‌ها، فرودگاه، آژانس‌ها وراه‌آهن اقدام كند. در پايان ، با تصميم اعضا مقرر شد سازمان مديريت و نظارت برتاكسيراني شهر تهران بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوي مراجع ، هرسال نرخ جديد را از طريق شهرداري به شورا اعلام كند. همچنين براساس مصوبه‌اي مقرر شد تا به ازاي هرساعت توقف وسايل نقليه در طول روزهاي غيرتعطيل در معابر وخيابان‌هاي داراي ايست‌سنج ، مبلغ هزار تا سه هزار ريال دريافت و به حساب سازمان حمل و نقل وترافيك شهرداري واريزشود. در تبصره نخست اين لايحه آمده است: شهرداري تهران مي‌تواند نسبت به صدور مجوز استفاده از توقف‌گاه‌هاي حاشيه‌اي اختصاصي وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌ها وشركت‌هاي دولتي و خصوصي سالانه به ازاي تامين محل توقف هر دستگاه خودرو پنج ميليون ريال دريافت وبه حساب شهرداري پرداخت كند. محمد عطريان‌فر عضو شوراي اسلامي شهر درمخالفت با جزئيات اين لايحه گفت: بايداين ميزان درمناطق و خيابان‌هاي مختلف براساس شرايط، متفاوت باشد. كامران حاج‌نصرالهي مدير عامل سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري در توضيح اين لايحه گفت: شركت‌ها و موسسات فضاي متعلق به مردم را با نصب يك تابلو به نام خود معرفي مي‌كنند. 50 هزار خودرو مراكز در خيابان‌ها وجود دارد كه با تصويب اين تبصره 25 ميليارد تومان بردرآمد شهرداري اضافه خواهد شد. براساس تبصره 2 اين لايحه شهرداري تهران موظف شد براي جلوگيري از توقف خودروهاي غيرساكنان با تعيين محل‌هاي توقف ويژه ساكنان نسبت به صدور مجوز توقف براي ساكنان محل‌هاي مزبور اقدام و سالانه مبلغ 200 هزار ريال به ازاء هر دستگاه دريافت كند. در تبصره 4 اين لايحه طول روز از ساعت 6 صبح تا 22 شب با درنظرگرفتن حداكثر 12 ساعت خواهد بود .درجلسه علني امروز يك فوريت لايحه تفويض اختيار جابه‌جايي طرح احداث و تكميل پاركينگ‌هاي عمومي تصويب شد. درحاشيه: گروهي از اهالي شهر در اعتراض به قطع درختان و تفكيك اراضي باغ ملك به شورا مراجعه كرده بودند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha