• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403122014122
  • خبرنگار : 51015

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

تبریز به قطب نوظهور گردشگری تبدیل شده است

تبریز به قطب نوظهور گردشگری تبدیل شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: در چند سال اخیر شهر تبریز توانسته است در کنار مثلث طلایی اصفهان، شیراز و یزد، به قطب نوظهور گردشگری تبدیل شود.

احمد حمزه‌زاده، امروز ۲۰ اسفند در نشست علمی "تبریز قطب گردشگری علمی" در محل سال کنفرانس موزه آذربایجان‌ با بیان اینکه حتی در آب‌هوای نامناسب نوروز، شاهد افزایش گردشگران هستیم، افزود: آمارهای سال قبل نشان‌دهنده اقامت ۹۰ درصدی در هتل‌ها و همچنین دو و نیم برابر شدن بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی، موزه‌ها و ... است. 

وی علت این افزایش را وجود زیرساخت‌هایی از سال‌های قبل و جاذبه‌های استان دانست و تصریح کرد: با همکاری تمام ارگان‌ها مانند صداوسیما، شهرداری، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و...، دست به دست هم داده و توانسته‌ایم علاوه بر چهره تجاری و صنعتی استان، چهره گردشگری را هم به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان تاکید کرد: طی‌ سال‌ها مجموعه‌های زیادی از استانمان مانند کاروانسراها، مساجد تاریخی، کلیساها، بازار بزرگ تبریز، روستاهای تاریخی همانند کندوان و... در جهان ثبت شده‌است که نشان دهنده‌ ابعاد مختلف آذربایجان شرقی هستند. به کمک هم می‌توانیم حوزه‌های مختلف گردشگری، یعنی علمی، سلامت، تجارت و... را پرورش‌ و رونق دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در زمینه توجه بیشتر به اماکن تاریخی و علمی استان تاکید کرد: دانشگاه ربع رشیدی تبریز که اولین شهردانشگاهی بین‌الملی دنیا بوده و از تمام جهان در رشته‌های مختلف دانشجو داشته است، نشان دهنده سابقه علمی استان است. همچنین در کاوش‌های اخیر به آثار تاریخی خوبی همانند کاشی‌های آن دوره، در این مکان دست یافته‌ایم و این مسیر با همراهی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین آسیب گردشگری ما، ایران هراسی است. متاسفانه در دنیا چهره‌ای غیر واقعی از ایران تبلیغ شده و باعث هراس می‌شود. برخلاف این جریان، گردشگرانی که از کشور بازدید کرده‌اند نظری متفاوت دارند. برای مقابله با این چالش باید سفیران گردشگری پرورش دهیم و از این ظرفیت برای معرفی کشور و استان استفاده کنیم. با توجه به میزان دانشجوهای استان، با همراهی دانشگاهای مختلف، می‌توانیم زیرساخت‌ها را فراهم کرده و دانشجویان را به سفیران گردشگری علمی و فرهنگی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: حضور دانشجویان بین‌المللی یکی از راهکارهای اساسی برای رونق گردشگری است که باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این امر داشته باشیم. همچنین با برگزاری همایش‌های مختلف و برنامه ‌های کاربردی، همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، تشکیل تیم‌های اجرایی و هسته‌های علمی، پرورش اذهان عمومی و هماهنگی میان سازمان‌ها، به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha