به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در «دوره توانمندسازی مدیران و معاونان پرورشی و تربیت بدنی مناطق هدف طرح پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی» با بیان اینکه این دوره با هدف برنامهریزی فعالیتهای تربیتی در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس برگزار شد گفت: در آموزش و پرورش، فضای کارهای روزانه به قدری زیاد است که باید مدیر کارها را اولویت بندی کند.
وی با بیان اینکه مسیر تربیت، مسیر رشد برای انسان است که انسان خود باید رشد کند افزود: بستر کاری مسئولان نظام تعلیم و تربیت، بستر رشد است. باید تلاش کنیم زمینه تحقق حیات طیبه را در دانش آموزان فراهم کنیم زیرا در وزارت تربیت برای دانشآموزان، فعالیت میکنیم.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین چالش در آسیبهای اجتماعی عدم فهم درست از دانش آموز و نوجوان است ادامه داد: نکته مهم در کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی، نوع نگاه به دانش آموز است؛ باید نگاه به عنوان یک انسان حیاتبخش و فعالانه باشد تا نسبت به دانشآموز مسئولیت داشته باشیم و به مقتضیاتش در دنیای امروز توجه کنیم.
پورثانی با بیان اینکه برای حل آسیبهای اجتماعی در مدارس، اساسیترین و حیاتی ترین نکته، نوع نگاه به دانش آموز است گفت: دانش آموزان ولی نعمت هستند.
وی با بیان اینکه در کاهش آسیبهای اجتماعی، بالا بردن فضای شور، نشاط و هیجان نکته مهم دیگر است که دانش آموز امروزی به آن نیاز دارد افزود: هویت بخشی به دانش آموز نکته مهم دیگر در کاهش آسیب های اجتماعی است. دانش آموز باید در مدرسه احساس میزبانی کند تا انگیزه رشد پیدا کند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت بخشی یعنی به دانشآموز نقش و مسئولیت داده شود ادامه داد: یکی از بسترهای مهم در دادن مسئولیت به دانش آموز، استفاده از ظرفیت تشکلها و برنامه ریزی حضور دانش آموزان در فعالیتهای تربیتی است. ایجاد هسته توسط دانش آموزان در مدارس حائز اهمیت است، دانش آموز خود فعالیتها را انجام و در فعالیتها شرکت میکند بنابراین باید از ظرفیت همسالان استفاده و آن را در مدارس مهم بدانیم.
پورثانی با بیان اینکه می توانیم از ظرفیتهای مردمی و نهادی برای کمک به آموزش و پرورش در جهت کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی استفاده کنیم عنوان کرد: یک قیام برای کاهش آسیبهای اجتماعی لازم و نیاز داریم. تحقق این امر، استفاده از ظرفیتهای مورد نیاز را میطلبد.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط هر منطقه کارهای متفاوتی برای انجام لازم است اظهار کرد: معنی ۳۲ منطقه هدف این نیست که این ۳۲ منطقه آسیب دارند بلکه نیاز به غربالگری و رصد و پایش مناطق داریم.
انتهای پیام
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
عدم فهم درست دانشآموزان، بزرگترین چالش در رفع آسیبهای اجتماعی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میتوانیم از ظرفیتهای مردمی و نهادی برای کمک به آموزش و پرورش در جهت کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی استفاده کنیم گفت: یک قیام برای کاهش آسیبهای اجتماعی لازم و نیاز داریم. تحقق این امر، استفاده از ظرفیتهای مورد نیاز را میطلبد.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات