• دوشنبه / ۳ دی ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403100302134
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

پرهیز از جزئی‌نگری در تعیین شاخص‌های مدارس تراز

پرهیز از جزئی‌نگری در تعیین شاخص‌های مدارس تراز

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر هم افزایی معاونین آموزشی در اجرای فرآیند آموزش و برنامه ریزی برنامه مدرسه تراز گفت: از جزئی نگری در تعیین شاخص‌های الگوی مدرسه تراز پرهیز شود و آموزش به کارشناسان و معاونین ابتدایی و متوسطه استانها در فرآیند اجرای پروژه مدارس تراز در اولویت باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه مدرسه تراز که با حضور جمعی از اعضای شورای راهبردی الگو مدرسه تزار در محل سالن جلسات وزیر آموزش وپروش برگزار شد با تأکید بر این که بحث ساختار شکست پروژه هوشمندانه تنظیم شده است، گفت: با توجه به گذشت  قریب به سه ماه از سال تحصیلی انتظار می رود اجرای این طرح با سرعت بیشتری دنبال شود. 

وی با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی طرح مدرسه تراز گفت: دو بخش در ساختار شکست پروژه باید مورد توجه قرار گیرد یکی آموزش کارشناسان ستادی و دیگری آموزش معاونان آموزش متوسطه و معاونان ابتدایی استان ها با برگزاری جلسات آموزشی است. 

کاظمی با تأکید بر سرعت بخشی به اجرای طرح گفت: آموزش‌ها می‌تواند به صورت آنلاین و یا به صورت ارائه کلیپ‌هایی در دو بخش مبانی نظری و چارچوب اجرایی و دیگری از زبان معاونان مربوط برای مدیران مدارس، جهت اجرای هر چه بهتر طرح؛ تهیه و ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الگوی اجرایی مدارس تراز گفت: در تدوین شاخص‌ها نباید جزئی گرا باشید؛ شاخص، باید واقعی و قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با تأکید بر این که منابع مالی آموزش برای این مهم باید فراهم شود، تصریح کرد: سامانه مربوط به مدرسه تراز نیز باید به سرعت آماده و به سرانجام برسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع اعتبار سنجی و تمرین تحلیل برنامه‌های راهبردی برای مدیران مدارس با مجریان پروژه است.

کاظمی با اشاره به این که هماهنگی و اقدامات لازم در صدور مجوزهای آموزش در مدارس انجام شود، خاطرنشان کرد: نباید تأخیری در فرآیند اجرای پروژه وجود داشته باشد وکارها باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان جلسه از اقدامات موثری که مسیر اجرای پروژه مدارس تراز انجام شد، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha