• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403080705239
  • خبرنگار : 30189

میزبانی کراچی پاکستان از مسابقات قرآن کریم

میزبانی کراچی پاکستان از مسابقات قرآن کریم

در راستای گرامیداشت مقام شهیدان راه آزادی قدس به ویژه شهید مجاهد سیدحسن نصرالله، شهید مجاهد اسماعیل هنیه، شهید مجاهد یحیی سنوار و فقیه مجاهد شهید سیدهاشم صفی الدین و سایر شهیدان جبهه مقاومت، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این برنامه که به همت خانه فرهنگ ایران در کراچی برگزار شد، ۲۳۰ نفر از خانواده‌ها و علاقه‌مندان قرآنی حضور داشتند که از بین آنان، ۱۳۷ نفر به عنوان متسابقین در رده‌های مختلف سنی و در سه رشته قرائت، حفظ کل و حفظ جزء ۳۰ قرآن شرکت کردند که از این تعداد ۷۶ نفر از خواهران و ۶۱ نفر از برادران بودند.

همچنین در بخش قرائت، سید حسن نصرالله نوجوان ۱۱ ساله پاکستانی، مقام اول مسابقات قرائت زیر ۱۵ سال خانه فرهنگ کراچی را از آن خود کرد.

سعید طالبی‌نیا وابسته فرهنگی سرکنسولگری و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی با حضور در جمع متسابقین ضمن تقدیر از همت والای آنان در جهت یادگیری فنون قرائت و حفظ آیات نورانی قرآن کریم گفت: این مسابقات در راستای گرامیداشت یاد شهیدان جبهه مقاومت و ارتقای سطح فنی قاریان و حافظان و نیز تشویق جامعه هدف قرآنی برای اهتمام بیشتر به موضوع حفظ و قرائت قرآن طراحی و برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات که به میزبانی خانه فرهنگ ایران در کراچی برگزار شد، ۶۹ نفر از خواهران در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و ۷ نفر دیگر در رشته حفظ کل قرآن؛ همچنین ۲۸ نفر از برادران در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، ۷ نفر در رشته حفظ کل قرآن، ۱۴ نفر در رشته قرائت بالای ۱۵ سال و ۱۲ نفر در رشته قرائت زیر ۱۵ سال شرکت کردند که از میان آنان مجموعا ۴۴ نفر بعنوان نفرات برگزیده و قابل تقدیر انتخاب شدند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی خاطرنشان کرد که از طرف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و طی یک مراسم رسمی به نفرات برگزیده این مسابقات، تقدیر نامه و جوایز ارزنده نقدی و به همه متسابقین لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

این مسابقات با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و دانشگاه المصطفی در کراچی و دوازده مجموعه قرآنی فعال شهر کراچی برگزار شد و محمد تقی ذاکر از اسکردو، سید انورالحسن هاشمی از کویته، حسین فراهانی از تهران و خانم‌ها سمانه کوثر حیدری و ناصره احمدی از دانشگاه المصطفی پاکستان، داوری این مسابقات را بر عهده داشتند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha