• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080705034
  • خبرنگار : 50536

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

گرایش پزشکان به بحث‌های مادی غیر متعارف، یکی از دلایل کم اعتمادی مردم به این قشر است

گرایش پزشکان به بحث‌های مادی غیر متعارف، یکی از دلایل کم اعتمادی مردم به این قشر است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یکی از دلایل کم اعتمادی مردم به مجموعه بهداشت و درمان را گرایش پزشکان به بحث‌های مادی غیر متعارف دانست و گفت: مردم می‌پذیرند که پزشک ثروتمند باشد اما شکل غیرمتعارف آن را نمی‌پذیرند، برخی مواقع بحث‌های مالی بر بحث‌های دیگر غلبه پیدا می‌کند. درحالی که اگر بی اعتمادی مردم کامل شود مشکلات دیگری پیش خواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، روز دوشنبه، هفتم آبان ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز اظهار کرد: اگر یک پزشک سیاست را بداند اشکالی ندارد اما نباید با ورود به بحث‌های سیاسی وظیفه‌ی اصلی خود را فراموش کند. وظیفه اصلی پزشکان ارتقای سطح سلامت جامعه و مداوای بیماران است.

وی ادامه داد: معصومین(ع) علم را به دو قسمت اساسی علم ادیان و علم ابدان تقسیم کردند، البته علوم دیگر هم ارزشمند هستند اما این تقسیم نشان دهنده نیاز مردم به این دو علم است.

وی با بیان اینکه در طول هزاران سال این دو قسمت مورد عنایت و توجه بوده و در تمام عصرها از اعتماد بالای مردم برخوردار بوده است، افزود: اما در سال‌های اخیر اعتماد به این دو قسمت کم شده است، نمی‌گویم بی اعتماد شدند اما تا حدودی این اعتماد کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل خاطرنشان کرد: کاهش این اعتماد در خواص به علت این است که پزشکان به گروه‌های سیاسی وارد می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحث‌های حاشیه‌ای نباید وارد این سیستم بشود، گفت: این بحث‌ها باعث می‌شود رفته رفته اعتماد خواص به این قشر از بین برود. پزشکان و کادر درمان گاهی در رفتاری که باید با بیمار و مراجعه کنندگان داشته باشند کم لطفی می‌کنند، درحالی که ما پزشک را انسان اخلاق مدار می‌دانیم.

وی ادامه داد: اخلاق مداری باید در دانشکده‌ها آموزش داده شود و از همان ابتدا باید بدانند که متعهد به اخلاق انسانی باشند و یادبگیرد که حق ندارند به مریض بی اعتنایی کرده و عصبانیت به خرج دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنفی ربطی به بیمار ندارد، افزود: وجدان کاری باید به دانشجویان آموزش‌ داده شود چراکه وجدان کاری جزو اولویت‌ها است،  متاسفانه برخی مواقع وجدان کاری کم شده و این در سیستم پزشکی پذیرفته نیست و رسیدگی به امور مالی غیرمتعارف در شأن پزشک و نظام ما نیست.

در این مراسم از خدمات دکتر بهمن نقی پور، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز قدردانی شده و دکتر احمدرضا جودتی طی حکمی از سوی محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌ عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد.

بر اساس این گزارش؛ دکتر جودتی استاد تمام گروه جراحی قلب و توراکس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فارغ التحصیل دکتری پزشکی عمومی ١٣٦٨ دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فارغ التحصیل جراحی عمومی ١٣٧٢ دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بورد فوق تخصص جراحی قلب و عروق ١٣٨٠ دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز قلب شهید رجایی تهران  بوده و معاونت درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، معاونت درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha