• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403080704936
  • خبرنگار : 71454

دعوت از ۲ فیلم ایرانی به جشنواره فابریانو ایتالیا

دعوت از ۲ فیلم ایرانی به جشنواره فابریانو ایتالیا

۲ فیلم کوتاه «جناکات» به نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی و «اگزیت» ساخته علیرضا ابیات به دوازدهمین دوره جشنواره فابریانو ایتالیا راه یافت.

به گزارش ایسنا، «جناکات» به کارگردانی عطا مجابی و تهیه‌کنندگی عطا مجابی، انجمن سینمای جوانان، نیکولتا کاتالدو و  پویان صدقی ، اثری اقتباسی در ژانر «نئونوآر فانتزی» و تولید مشترک ایران و ایتالیا است، که با همکاری چند کمپانی خصوصی و با مشارکت انجمن سینمای جوان، تولید شده است.

جشنواره فیلم فابریانو، جشنواره‌ای با رویکرد اجتماعی است که  «اهداف ۱۷ گانه سازمان ملل: برای جهانی پایدار از طریق اقدامات ملموس در زمینه فرهنگی» را مورد نظر قرار می‌دهد.

دوازدهمین دوره این جشنواره از ۷ تا ۱۵ دسامبر برابر با ۱۷ تا ۲۵ آذر، در شهر فابریانو ایتالیا برگزار می‌شود و میزبان فیلم‌های کوتاهی از سراسر جهان خواهد بود.
 
این فیلم کوتاه با نقش‌آفرینی ابراهیم عزیزی و سوسن مقصودلو، یک فیلم کوتاه بدون دیالوگ است و قصه یک دزد را روایت می‌کند که حین یک سرقت مرتکب جنایتی هولناک شده و می‌گریزد، ولی متوجه می‌شود کسی او را تعقیب می‌کند.

«جناکات» پیش از این به بیستمین جشنواره «IN THE PALACE» بلغارستان، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز راه پیدا کرده بود که توانست برگ زرین بهترین فیلمنامه اقتباسی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را کسب کند.

همچنین عطا مجابی به تازگی با فیلم کوتاه «Rekindle» که تولید مشترک ایران و روسیه است موفق به کسب جایزه نخست رویداد بین‌المللی «FILM۷DAYS» روسیه شد.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:نویسنده و کارگردان: عطا مجابی، تهیه‌کنندگان: نیکولتا کاتالدو، پویان صدقی و عطا مجابی، مجری طرح: فرزانه قائمی‌زاده، منشی صحنه: تارا رصافی، فیلم‌بردار و کالرگریدینگ: کیوان محسنی، تدوینگر: حمید نجفی راد، صدابردار: پیمان بالایی، موسیقی: آرماندو باگالا، طراح تولید: النورا دایانا، طراح گریم: مسعود سمنانی، دکور: امیر سلیمانی، مدیرتولید: حمید عزیزی، پیمان فلاح، پوستر: دانیله کاتالی، طراحی صدا: جیان مارکو لاوری، سرپرست جلوه‌های ویژه: محمد برادران، عکاس: مهری رحیم‌زاده.

همچنین فیلم کوتاه «اِگزیت» ساخته رضا عبیات نیز در جشنواره یلم فاربریانو نمایش داده خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: این فیلم برخورد خطرناک بین تعصب مذهبی و موقعیت‌های تهدید کننده زندگی را بررسی می کند و با الهام از وقایع واقعی در زمان بلایای طبیعی در ایران، معضل خطرناک افرادی را به تصویر می‌کشد که به اعتقادات مذهبی سفت و سخت وابسته اند. داستان، بینندگان را به چالش می کشد تا بپرسند آیا ایمان تزلزل ناپذیر باید بر غریزه بقا غلبه کند یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha