• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403080604482
  • خبرنگار : 30189

در دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا مطرح شد؛

«قرآن کریم» به تفاهم بیشتر ملت‌ها کمک می‌کند

«قرآن کریم» به تفاهم بیشتر ملت‌ها کمک می‌کند

در دیدار رییس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا در اندونزی، بر تقویت مطالعات کاربردی برای شناخت بهتر دیپلماسی قرآنی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نیشابوری در ادامه رایزنی‌های قرآنی با مقامات و اندیشمندان اندونزی، ضمن حضور در دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا و دیدار با رییس این دانشگاه، گفت: گسترش هر چه بیشتر ارتباطات قرآنی از طرف ایران با سایر ملل، پیام وحدت‌آفرینی و همبستگی جهانی است که در ظل اندیشه توحیدی و قرآنی قابلیت هستی پذیری خواهد یافت.

وی افزود: در شرایطی که جهان امروز درگیر انواع بحران‌های اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی است، اما دیپلماسی وحدت‌بخش قرآنی، می‌تواند آوای قرآنی را در جهان اسلام و عموم بشریت طنین‌انداز کند.

حسینی نیشابوری اظهار کرد: دلیل دشمنی با اسلام و قرآن نیز همین است که جهان استکبار از فراگیر شدن نهضت قرآنی واهمه دارد و ترس خود را در قالب اسلام‌هراسی به سایر ملل و دول تعمیم می‌دهد.

رییس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه آموزش عالی در تربیت نیروی انسانی و کادرسازی قرآنی و انتقال ارزش‌های قرآنی به نسل‌های بعد، سرمایه‌گذاری در امر تعلیم و تزکیه ضروری است.

حسینی نیشابوری تأکید کرد: قرآن‌کریم در برقراری ارتباط میان ادیان توحیدی نیز پیش قدم است تا از تفرقه پیشگیری کند. قرآن محور همبستگی بین‌المللی را توحید معرفی کرده است.

نجمه الفائزه رییس دانشگاه علوم قرآنی جاکارتا نیز در این دیدار اظهار کرد: جهان امروز، جهان ارتباطات و شبکه‌سازی است و با توجه به اینکه ایران و اندونزی در حوزه‌ مسائل قرآنی در جهان اسلام سرآمد هستند، باید ارتباطات قرآنی خود را بیش از این افزایش دهند.

وی افزود: از نظر ما زبان قرآن کریم اهمیت دارد، زیرا زبان امری بیش از فرهنگ است و در نهایت به تفاهم بیشتر ملت‌ها کمک می‌کند.

 همچنین در پایان این دیدار، تقویت مطالعات و پژوهش‌های کاربردی جهت شناخت بهتر ابعاد دیپلماسی قرآنی و بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاهی دو کشور برای تعمیق فعالیت‌های قرآنی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha