• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080604418
  • خبرنگار : 50300

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:

مشکل مسکن اساتید تا ۷ ماه آینده حل می‌شود/اجرای «بورس دانش» برای حفظ دانشجویان با استعداد

مشکل مسکن اساتید تا ۷ ماه آینده حل می‌شود/اجرای «بورس دانش» برای حفظ دانشجویان با استعداد

ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه دانشگاه ما از مسایل مالی رنج می‌برد، گفت: اعتبارات دانشگاه شهید چمران نسبت به دانشگاه‌های هم‌تراز خود کمتر است چون بدهی وجود داشته است.

علی‌محمد آخوندعلی در نشست با استاندار خوزستان و هیات رئیسه دانشگاه و اعضای هیات علمی که امروز ۶ آبان در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت چند تن از ارتشیان در حملات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: یکی از علل این اتفاق کم آوردن رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله است. در این یک ماه سعی کرد وارد لبنان شود و به بن‌بست رسید.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز در زمان جنگ دچار عقب‌ماندگی‌هایی شد. با وجود تلاش‌های زیاد، اما محدودیت‌هایی وجود داشت. در دولت سیزدهم و در اولین سفر استانی کمکی به دانشگاه نشد. در حالی که ۱۴ تا ۱۷ پروژه ملی از دولت‌های نهم و دهم رها شده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده با وجود دو سال تعطیلی دانشگاه به دلیل کرونا، اعتبارات جاری دانشگاه به یک هزار میلیارد تومان رسید و به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافت که در تاریخ دانشگاه سابقه نداشته است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه دانشگاه ما از مسایل مالی رنج می‌برد، گفت: اعتبارت دانشگاه شهید چمران نسبت به دانشگاه‌های هم‌تراز خود کمتر است، چون بدهی وجود داشته است. گرنت پژوهشی اساتید نزدیک دو سال عقب بوده اما اکنون دو سوم آن پرداخت شده است. همچنین حق التدریسی اساتید پرداخت شده است.

وی با اشاره به ضرورت تامین مسکن اساتید گفت: مشکل مسکن با آماده‌سازی نزدیک به ۲۰۰ واحد تا ۷ ماه آینده حل خواهد شد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه شهید چمران با بیش از ۴۵۰ رشته گرایش و ۱۶ تا ۱۷ هزار دانشجوی در حال تحصیل فعال است.

آخوندعلی عنوان کرد: دو منبع می‌توانند در استان به یاری ما بیاید مشروط به اینکه استاندار کمک کند. با مالیات صنایع می‌توان مسایل مالی پژوهشی و فناوری را حل کرد، اما مدیران صنایع یا قانون را نمی‌دانند یا می‌ترسند. منبع دوم نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای حفظ دانشجویان با استعداد بورس دانش اجرا می‌شود. سه سال گذشته بورس صنعت نیز در دانشگاه پیشنهاد شد که هنوز اجرا نشده و نیاز است با صنایع مذاکره کرد.

آخوندعلی عنوان کرد: پارک علم و فناوری زائده دانشگاه بود و سال ۱۳۸۳ از دانشگاه جدا شد، اما پارک وابسته به دانشگاه نیاز بود. این موضوع با معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه اخذ شد. ۳۰ هسته از اساتید جوان شکل گرفته و انتظار است دستور داده شود که یکی از زمین‌های متعلق به دانشگاه از سوی راه و شهرسازی استان به دانشگاه واگذار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha