• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080604327
  • منبع : نمایندگی فارس

اجرای سیزدهمین رزمایش کنترل آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری در فارس

اجرای سیزدهمین رزمایش کنترل آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری در فارس

ایسنا/فارس همزمان با فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، با شعار محوری «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا»، سیزدهمین رزمایش سراسری کنترل آماده به کاری مولدهای برق اضطراری در سال ۱۴۰۳ در مراکز ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر در مدیریت‌های برق شهرستان‌های تابعه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس امروز، ۶ آبان در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه ارتقا و افزایش قدرت بازدارندگی بهترین شیوه برای مقابله با تهدیدات است، گفت: پدافند غیرعامل اثر بخش‌ترین روش دفاعی است که ضمن کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی حساس و مهم، پایداری ملی را نیز به همراه دارد.

حمیدرضا کریمی‌فرد، پدافند غیر عامل را به عنوان یکی از موثرترین و پایدارترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات حوزه انرژی مطرح کرد و افزود: پایدارسازی زیرساخت‌ها در حوزه انرژی و تولید علم در پدافند غیرعامل، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های این صنعت مهم در مقابله با حوادث و تهدیدات را به دنبال خواهد داشت.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز در ادامه این رزمایش اظهار کرد: این مانور به منظور بررسی آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری سازمان‌های حیاتی، حساس و مهم همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با رمز «یا الله یا الله یا الله» توسط سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از مرکز پایش صنعت برق توانیر به صورت ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی آغاز و برق مراکز معرفی شده، قطع و مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

حمیدرضا جلایر افزود: طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط سطح‌بندی وزارت نیرو، همه مراکز ارائه دهنده خدمات حیاتی، حساس و مهم در استان شناسایی و براساس اعلام شرکت توانیر، برق مراکز ابلاغ شده با هماهنگی قبلی به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولدها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: با وجود تلاش شبانه‌روزی تلاشگران صنعت برق استان برای تامین انرژی پایدار و مطمئن برای کلیه مشترکان به ویژه جهت مراکز حیاتی و حساس، اما گاهی اوقات وقوع حوادث غیرمترقبه و رخدادهای انسان ساخت و یا طبیعی نظیر بارش برف و باران شدید و ... تامین پایدار انرژی برق را با دشواری روبه‌رو می‌سازد که در این شرایط مراکز حساس باید از آمادگی کامل برخوردار بوده و بتوانند در صورت بروز حوادث احتمالی و قطع برق، از مولدهای برق اضطراری استفاده کرده تا اختلالی درفرایند خدمت‌رسانی آن‌ها ایجاد نشود.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز در تشریح این مانور گفت: در جریان این مانور، وضعیت آماده به کاری مولدهای اضطراری برق تعدادی از مراکز در استان مورد بررسی و نحوه کارکرد این مولدها در زمان خاموشی‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، بحران‌های احتمالی همچنین نحوه پاسخگویی و مقابله با بحران مورد ارزیابی و تمرین قرار گرفت.

بهمن قدیری تصریح کرد: در رزمایش سراسری کنترل آماده به کاری مولدهای برق اضطراری سال جاری، تمامی مولدهای برق اضطراری به موقع وارد مدار شدند که این امر، نشانگر آماده به کار بودن همه مولدهای مراکز مهم و حساس مورد نظر و واکنش به موقع و با موفقیت اپراتورها و مسئولین ذیربط در مراکز حیاتی و مهم و همکاران پرتلاش ما در سطح استان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استراتژی پدافند غیرعامل، به معنای کاهش آسیب‌پذیری در مواقع بحران با بهره‌گیری از اقدامات مدیریتی است؛ از این‌رو باید همواره جهت مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha