• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080603902
  • خبرنگار : 71381

این گزارش در حال تکمیل است

خلاصه اخبار مجلس، ۶ آبان؛ هشدار به آمریکا/تاکید بر تجهیز و تقویت فراجا

خلاصه اخبار مجلس، ۶ آبان؛ هشدار به آمریکا/تاکید بر تجهیز و تقویت فراجا

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) ششم آبان ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و درابتدای جلسه علنی رئیس مجلس در نطق پیش از دستورخود در هشداری به آمریکا گفت: به آمریکا که پشتیبان اصلی و شریک در تمام جرم‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است، هشدار می‌دهیم که برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش بی ثباتی و ناامنی در تمام منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کرده و مجبور به آتش بس پایدار کند و اجازه ندهد این رژیم با بی‌تدبیری و جنگ افروزی سرنوشت شومی را برای خود و هم پیمانان خود رقم بزند.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده ۵۱ منشور ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری قطعی و با رعایت اقتضائات است.

رئیس مجلس همچنین در پی حادثه تروریستی در شهرستان تفتان، به ۲ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت داد تیمی به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی تفتان اعزام کنند.

قالیباف در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی در انتقاد از تهیه نشدن آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای قانون هفتم توسعه، با تاکید بر اینکه برنامه هفتم میثاق ملی و سند بالادستی است، گفت که باید بودجه براساس برنامه هفتم تنظیم شود تا بتوان مشکلات کشور را حل کرد.

به گفته احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز هم جلسه غیرعلنی درباره بررسی ابعاد حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

در ادامه جلسه علنی، مالک شریعتی در تذکری تاکید کرد: مسئولان نظامی کشور به صورت یکپارچه تصمیم دقیقی را برای پاسخ پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا انجام دهند.

در تذکری دیگر، موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه قطعا پاسخی قاطع و در شان رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مسلح کشورمان داده خواهد شد، افزود: قطعا عملیات وعده صادق ۳ هر زمان که مصلحت دانسته شود طوری انجام خواهد شد که ان‌شاءالله منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد.

محمدرضا صباغیان هم با اشاره به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز احساس می‌شود که باید در دکترین دفاعی و هسته‌ای ما تجدیدنظر شود.

در همین ارتباط محمدرضا احمدی خاطرنشان کرد که تجاوز هوایی رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و عبور از خط قرمز ملت شریف ایران به ام القرای جهان اسلام خطای نابخشودنی دیگری بود که توسط رژیم خبیث اسرائیل تکرار شد.

علیرضا سلیمی هم در نوبت تذکر خود از ارتش قهرمان و سپاه عزیز تشکر می‌کنم که اجازه نداد دشمن به اهداف خود برسد و افزود: اقتدار نیروها درسی برای دشمن شد که بداند نیروهای جان برکف مقتدر و توانمند با امکاناتی که آنها خبر ندارند، می‌توانند جلوی هرگونه شرارت را بگیرند.

درادامه واکنش های نمایندگان به اقدام متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در حمله به جمهوری اسلامی ایران، محمدتقی نقدعلی اعلام کرد که حق جمهوری اسلامی برای پاسخگویی به این گستاخی محفوظ است و پاسخ کوبنده مقتضی باید در زمان و مکانی که ایران اسلامی مشخص می‌کند، انجام پذیرد و یقیناً اینطور خواهد بود.

همچنین مجتبی یوسفی ضمن محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی تصریح کرد: به آمریکا که صاحب این سگ هار منطقه است هشدار می‌دهیم تا قلاده این سگ را بگیرد چرا که قطعاً اقدام ایران بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود.

رمضان رحیمی هم از نیروهای مسلح خواشت که پاسخ کوبنده به تجاوز رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند.

در تذکری دیگر، مصطفی نخعی خطاب به رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان آمریکایی و انگلیسی آنها گفت: بدانند که با این آتش بازی‌های احمقانه و مضحک نمی‌توانند به عزت و اقتدار ایران قوی خدشه‌ای وارد کنند.

فضل‌الله رنجبر با تاکید بر اینکه قطعاً رژیم صهیونیستی کودک‌کش اسرائیل پشیمان و نادم خواهد شد، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها باید بدانند که با این کشتارهای بی‌رحمانه کودکان و ترورها راه به جایی نخواهند برد و تفکر جهاد و مقاومت خاموش نمی‌شود.

همچنین محمد بیات در نوبت تذکر خود تاکید کرد: درباره انتقام باید گفت که به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه دشمن اگر یکی بزند ۱۰ تا می‌خورد، باید وعده صادق ۱۰ اتفاق بیفتد، نه وعده صادق ۳؛ ما منتظر وعده صادق ۱۰ هستیم.

در نهایت علی نیکزاد  نایب رئیس مجلس نیز خطاب به کسانی که می‌گفتند اسرائیل و آمریکا با یک بمب می‌تواند سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد، گفت که به خود بیایید و با موضوعات دفاعی ایران شوخی نداشته باشید.

ناطقین مجلس

شهریاری: عملیات متجاوزانه رژیم صهیونیستی مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفت

نصیرپور: هنوز موانع مشارکت مردم در جهش تولید برطرف نشده است

انتقاد نماینده تبریز از پزشکیان درباره برخی انتصابات

***

دربخش دیگری از جلسه علنی امروز، نمایندگان ماده ۱ طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را تصویب کردند و براین اساس ترکیب هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تغییر کرد.

با تصویب ماده ۲ این طرح نیز با تصمیم نمایندگان اختیارات اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان افزایش یافت.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

پژمانفر: کمیسیون اصل ۹۰ با دستگاه‌های مختلف برای اجرای تکالیف برنامه هفتم مکاتبه می کند

تذکر نماینده علی‌آباد کتول به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست

علیمردانی: مطالبات بازنشستگان و گندمکاران پرداخت شود

رحیمی: در افزایش شهریه دانشگاه آزاد تجدیدنظر شود

***

در ادامه جلسه علنی امروز،‌ حمیدرضا حاجی بابایی نایب رییس مجلس شهادت ۱۰ نفر از جوانان برومند نیروهای فراجا را تسلیت  گفت و افزود:توقع خیلی زیادی نیست که از مسئولین ذی‌ربط بخواهیم این مرزها را به اندازه کافی امن کرده و امکانات لازم را ایجاد کنند، این جوانان سرمایه‌های کشورند.

در همین ارتباط، محمد سرگزی از فرمانده فراجا خواست در موضوع شهادت نیروهای انتظامی در سیستان ورود پیدا کند و گزارشی ارائه دهد.

همچنین محمدتقی نقدعلی از وزیر کشور خواست نسبت به تجهیز و تقویت نیروهای انتظامی اقدام کند و افزود: در لایحه بودجه نیز باید به فراجا توجهی جدی کنیم.

عبدالحکیم آق ارکاکلی هم در تذکری خطاب به رئیس‌ مجلس گفت: از شما انتظار می‌رود به جد به موضوع تکرار حادثه برای نیروهای خدوم فراجا ورود کنید و امکانات فراجا بخصوص خودروهای آنها تقویت شود.

در تذکری دیگر، علیرضا منادی سفیدان گفت: از وزیر کشور خواهان رسیدگی فوری به موضوع نگهداری پاسگاه‌های مرزی خود هستیم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha