• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080302172
  • خبرنگار : 50604

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد:

هزینه ۱۲ میلیارد تومانی درمان ۳ بیمار خاص در گلستان

هزینه ۱۲ میلیارد تومانی درمان ۳ بیمار خاص در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت حمایت قرار دادن بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه همگانی سلامت را انقلابی در حوزه سلامت دانست و افزود: هزینه درمان فقط سه بیمار خاص و صعب‌العلاج گلستانی ماهانه ۱۲ میلیارد تومان است که بیمه آنها را تحت حمایت خود درآورده است.

سعید گلفیروزی ظهر پنجشنبه سوم آبان در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و  گرامیداشت سالروز تصویب مصوبه مترقی قانون بیمه همگانی که با حضور استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و انجمن‌های نظام پزشکی در سالن اجلاس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد:  تا قبل از سال ۱۴۰۱ فقط پنج بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشت، اما امروزه  به بیش از ۱۰۰ بیماری خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان گلستان اولین استانی است که برای اولین بار در کشور خدمات دیالیز را به صورت کاملاً رایگان در بخش خصوصی به بیماران ارائه کرده است، گفت: در سه سال گذشته ۳۴۰ تخت اورال در استان اضافه شده که بیش از ۷۳ تخت آن مربوط به بیماران دیالیزی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت را اتفاق بسیار مبارکی در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و افزود: در استان گلستان سه بیمار خاص وجود دارد که تنها هزینه درمان همین سه نفر ۱۲ میلیارد تومان در ماه است و با وجود هزینه بالا زیر چتر حمایتی بیمه قرار گرفته‌اند.

گلفیروزی با بیان اینکه بیمه سلامت برای پنج دهک اول جامعه کاملاً رایگان است و دهک‌های بعدی نیز برحسب توان مالی مقدار قابل ملاحظه‌ای از هزینه درمان را پرداخت می‌کنند، گفت: درمان رایگان افراد بالای ۶۵ سال جدیدترین تصمیم وزارت بهداشت است که به افزایش سطح سلامت جامعه کمک خواهد کرد.

وی درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را انقلابی در حوزه سلامت دانست و افزود: این خدمات بار بسیار سنگینی برای حوزه سلامت و وزارت بهداشت دارد، اما تأثیرات بسیار مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد.

او با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور در سال ۱۴۰۲ قانونی تصویب شد که بنا بر مفاد آن، پنج درصد از اعتبارات بیمه‌ها به پیشگیری تخصیص داده شده است، تصریح کرد: طبق این قانون بیمه می‌تواند بخشی از درآمد خود را برای بهسازی جاده‌ها، افزایش فضای ورزشی و آموزش در مدارس هزینه کند تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha