• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403080302058
  • منبع : ریاست جمهوری

در حاشیه اجلاس بریکس انجام شد

بررسی مهمترین محورهای روابط دوجانبه و منطقه‌ای در دیدار سران ایران و ارمنستان

بررسی مهمترین محورهای روابط دوجانبه و منطقه‌ای در دیدار سران ایران و ارمنستان

سران ایران و ارمنستان در دیدار یکدیگر راهکارهای گسترش روابط فیمابین و نیز توسعه روابط در چارچوب پیمان‌های منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به روسیه، صبح امروز؛ پنجشنبه 3 آبان 1403 در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با بیان این‌که «ما تمرکز ویژه‌ای بر گسترش روابط با کشورهای همسایه داریم»، اظهار داشت: ارمنستان دوست و همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «ما از هر ایده‌ای برای ایجاد و تقویت اتحادیه‌های منطقه‌ای به شدت حمایت می‌کنیم»، افزود: آنچه در بریکس دنبال می‌شود، مقابله و شکست دادن تمامیت‌خواهی و یکجانبه‌گرایی آمریکا و کشورهای غربی است که بی هیچ منطقی و فقط در چارچوب زورگویی و زیاده‌خواهی کشورهای دیگر را تهدید و تحریم می‌کنند.

وی حمایت‌های مطلق آمریکا و برخی کشورهای غربی از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را غیرقابل توجیه توصیف و تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی با حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه باعث تداوم این جنایات شده و سازمان‌های بین‌المللی را نیز بی‌خاصیت و بی‌اثر کرده‌اند.

پشکیان با بیان این‌که «دفاع کورکورانه آمریکا و کشورهای اروپایی از تجاوزهای رژیم صهیونیستی منطقه را به آتش خواهد کشید»، گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از ترور ناجوانمردانه میهمان رسمی خود در تهران از سوی رژیم صهیونیستی، با هدف رسیدن به آتش‌بس از پاسخ دادن به این اقدام خودداری کرد، اما نتیجه گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی بود و این رژیم و حامیانش نشان دادند که به هیچ اصل انسانی و حقوقی پایبند نیستند.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را همسایه مهم و دست صمیمی کشورش عنوان و خاطرنشان کرد: ارمنستان تحت هر شرایطی به گسترش روابط حسنه خود با ایران ادامه خواهد داد و اولویت ما در سیاست‌های منطقه‌ای توسعه تعاملات با شما است.

نیکول پاشینیان همچنین گفت که کشورش علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف به خصوص انرژی با ایران و دیگر کشورهای منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha