• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080302217
  • خبرنگار : 50455

وزیر کشور:

دولت دِین خود را به شهر قم ادا خواهد کرد

دولت دِین خود را به شهر قم ادا خواهد کرد

ایسنا/قم وزیر کشور با بیان اینکه ما باید دین خود را نسبت به شهر مقدس قم ادا کنیم، گفت: موضوعات فرهنگی شهر مقدس قم در اولویت این دولت است و به دنبال این هستیم که در حوزه توسعه زیارت و گردشگری نیز کارهای عمرانی لازم انجام شود.

اسکندر مؤمنی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی که ظهر امروز سوم آبان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه امیدواریم خدا توفیق دهد بتوانیم سهم خود را نسبت به استان قم که مرکز جهان تشیع است ادا کنیم، گفت: استان قم مانند استان‌های دیگر نیست و ظرفیت‌ها عظیمی دارد که باید به آن توجه شود.

 وی با بیان اینکه از بیش از ۱۰۰ کشور در شهر مقدس قم طلبه و دانشجو حضور دارند که فرصت عظیمی را برای انتقال پیام اسلام و انقلاب ایجاد کرده است، افزود: ما باید دین خود را نسبت به این شهر ادا کنیم و در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و گردشگری نیازهای این شهر را برطرف کنیم.

 وزیر کشور با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف مونوریل قم که بیش از یک دهه است در مرعی و منظر مردم است افزود: موضوعات فرهنگی شهر مقدس قم در اولویت این دولت است و به دنبال این هستیم که در حوزه توسعه زیارت و گردشگری نیز کارهای عمرانی لازم انجام شود.

همچنین در این نشست اکبر بهنام جو استاندار جدید قم با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در استان قم زیر نظر نماینده ولی‌فقیه انجام خواهد شد تا کارهای با سرعت خوبی پیش برود، افزود: دولت جهش خوبی را در تولید برق خواهد داشت و ۲۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه خواهد شد و ما به دنبال این هستیم که دغدغه‌های استان نسبت به تأمین برق و آب را مرتفع کنیم.

 وی گفت: یکی از طرح‌های دولت استفاده از برق خورشیدی است که ما قول می‌دهیم این پروژه را هرچه سریع‌تر در استان قم شروع کنیم تا دغدغه برق مردم قم را برطرف کنیم.

 استاندار جدید قم با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی شهر مقدس قم یادآور شد: با امکاناتی که در قم وجود دارد می‌توان در جهت رفع مشکلات فرهنگی از آن استفاده کرد؛ یکی دیگر از ظرفیت‌های قم توسعه گردشگری سلامت است که با توجه‌به مذهبی بودن این شهر می‌تواند مقصدی برای کشورهای مسلمان باشد.

وی با بیان اینکه ما بنا داریم روی آسیب‌های اجتماعی قم نیز به‌صورت ویژه کار کنیم، افزود: نگاه ما به قم نگاه عادی نیست و به دنبال توسعه همه‌جانبه در این استان هستیم.

همچنین سید محمد آقامیری استاندار سابق قم نیز با بیان اینکه خدمت در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت(س) برای من افتخار بود، افزود: خود را سرباز نظام می‌دانم و هرجایی که باشم حتی اگر مسئولیتی هم نداشته باشم قطعاً از دولت حمایت خواهم کرد؛ زیرا موفقیت دولت را موفقیت مردم می‌دانم.

به گزارش ایسنا؛ اسکندر مؤمنی وزیر کشور در سفر به شهر مقدس قم که به منظور تودیع و معارفه استاندار این استان صورت گرفت؛ با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به زیارت ضریح مطهر بانوی کرامت مشرف شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha