• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080201746
  • خبرنگار : 50225

استاندار:

کارگروه ویژه بررسی مشکلات خوزستان در دولت تشکیل می‌شود

کارگروه ویژه بررسی مشکلات خوزستان در دولت تشکیل می‌شود

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این استان مشکلات عدیده‌ای دارد، گفت: در جلسه‌ای با دولت، مشکلات را مطرح کردیم و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای تشکیل و به‌صورت ویژه برای حل مشکلات استان خوزستان اقدام شود.

سید محمدرضا موالی‌زاده در آیین معارفه و تکریم استاندار خوزستان که امروز (۲ آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، با تقدیر ستادهای پزشکیان و دیگر افراد و مسئولان اظهار کرد: از اینکه به من اعتماد کردند و این مسئولیت خطیر رابه من سپردند تشکر می‌کنم و امیدوارم در عمل پاسخگوی این اعتماد باشم.

وی گفت: بر اساس مطالعه‌ای که سال ۱۳۳۷ در خوزستان انجام شد، ظرفیت عظیمی در این استان وجود دارد و قطب رشد و توسعه است زیرا دارای جلگه حاصلخیز، آب‌های فراوان، بنادر، راه آهن، منابع نفتی و .... است و بر همین اساس تا مدت‌های مدید، مهاجرپذیرترین استان کشور بودیم اما متاسفانه اکنون مهاجرفرست‌ترین استان هستیم و همه‌ باید تلاش کنیم این شرایط تغییر یابد.

وی بیان کرد: نخبگان علمی و اجرایی و مردم بخش‌های مختلف، در حال مهاجرت از خوزستان هستند. 

موالی‌زاده گفت: این مشکل بزرگ است و همه باید دست به دست دهیم تا شرایط زیست پایدار را ایجاد کنیم و این کار ضروری است. 

وی تصریح کرد: خوزستان پرآب‌ترین استان کشور است اما با مشکلات عدیده در زمینه آب مواجه است. طرح‌های فدک، غدیر و کوثر باید ساماندهی و اعتبار مناسب برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۴ میلیارد مترمکعب آب وارد خلیج فارس می‌شود اما اگر سد تنظیمی در بهمنشیر ساخته شود این مشکل حل می‌شود و دو میلیارد مترمکعب باقی می‌ماند. خوزستان، کانون مهندسی مطالعات آب است و باید کارهای جدی در این زمینه انجام شود.

موالی‌زاده عنوان کرد: مساله آب‌های سطحی، فاضلاب، لایروبی رودخانه کارون، و انتقال آب از سرچشمه‌های کارون و تونل کوهرنگ و... و خروج آب از استان، ماندگاری آب در زمان سیلاب، همه مواردی هستند که باید ساماندهی شوند. 

وی افزود: آلودگی آب به دلیل ورود پساب‌های مختلف به رودخانه، آلودگی هوا به دلیل فلرهای نفتی و آلودگی خاک نیز از دیگر مشکلات هستند که باید ساماندهی شوند.

استاندار خوزستان گفت: ۲۵۲ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هکتاری باقیمانده است؛ اگر طرح‌های کشاورزی در این چارچوب انجام شود مسائل زیادی را ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه خوزستان گندم ۱۴ میلیون نفر و شکر ۳۵ میلیون نفر را تامین می‌کند، عنوان کرد: خوزستان در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های زیادی دارد و باید صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری را دنبال کنیم. خوزستان قطب عمده کشاورزی، صنایع مختلف در کشور است. 

وی تصریح کرد: حدود یک میلیون نفر در مناطق کم برخورددار و حاشیه‌نشین خوزستان زندگی می‌کنند و بعد از مشهد دومین استان از نظر جمعیت حاشیه‌نشینان هستیم و از نظر مساحت حاشیه‌نشینی اول هستیم. 

استاندار خوزستان گفت: یکی از سیاست‌های  ما استفاده از توان منابع استانداری است و این موضوع با همفکری دنبال می‌شود.

وی افزود: خوزستان دولتی‌ترین اقتصاد کشور را دارد و باید به سمتی برود که به بخش خصوصی بیشتر توجه کنیم، بنابراین از همه دعوت می‌شود آورده‌ای برای توسعه خوزستان داشته باشند و باید صندوق توسعه اقتصادی را دنبال کنیم. نباید سرمایه‌های انسانی خود را فراموش کنیم و باید بستر برای استفاده از ظرفیت همه نیروها فراهم شود.

استاندار خوزستان گفت: مردم‌داری بسیار مهم است و از صبح روز شنبه، فصل جدیدی از مردم‌داری و خدمت در استان خوزستان رقم می‌خورد. صبوری، صداقت، صمیمیت، صراحت و صلابت پنج «ص» مدیریت هستند. در خصوص مساله مدیران پروازی، اولویت اساسی ما توجه به نیروهای بومی است.

علی اکبر حسینی محراب استاندار پیشین خوزستان هم در این آیین گفت: امیدواریم با تلاش استاندار جدید خوزستان و مجموعه قوی و غنی وجود در خوزستان کارهایی که در استان وجود دارد مرحله به مرحله جلو برود.

وی با تقدیر از مسئولان سایر حوزه‌ها افزود: همه تلاش و بزرگان، رهبری می‌کنند و همه کارها و موفقیت‌های کنونی دولت، نتایج رهنمودها و پشتیبانی علمای بزرگ استان بوده است. 

استاندار پیشین خوزستان با اشاره به چاپ کتاب دستاوردهای مدیران دولت سیزدهم گفت: بیشتر از ۵ میلیون نفر جمعیت و ۸۷ شهر در استان خوزستان وجود دارد و اقوام مختلفی در این استان داریم که حلقه وصل همه این‌ها، ولایت و شیعه اثنی عشری است که این گونه مقابل همه مستکبران ایستادیم و پیروزی شدیم.

حسینی محراب گفت: برای استاندار جدید خوزستان آرزوی موفقیت می‌کنم تا در مسیر جدید با توجه به مسائل فرهنگی و دینی، کارها انجام شود. همه در حوزه مسائل اقتصادی و عمرانی تلاش کردند اما باید به مسائل فرهنگی و مذهبی بیشتر توجه شود زیرا در این زمینه کمی غفلت شده است. امیدواریم حرکتی در مسیر اجتماعی انجام شود که منجر به رضایت حضرت آقا شود.

وی با بیان اینکه مدیون شهدا،‌ جانبازان و آزادگان هستیم گفت: با حذف صهیونیست از روی زمین و تحقق وعده الهی می‌توانیم به مقصد برسیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha