• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403080201476
  • منبع : روابط عمومی جشنواره تجسمی فجر

مدیرکل هنرهای تجسمی پاسخ داد

چرا محمود سالاری برای جشنواره تجسمی فجر حکم زد؟

چرا محمود سالاری برای جشنواره تجسمی فجر حکم زد؟

محمود سالاری اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را منصوب کرد. در همین حال مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داده است که چون پروسه تعیین وضعیت مدیران وزارت‌ فرهنگ در دولت چهاردهم از زمان مقرر تعیین شده توسط وزیر طولانی‌تر شده است، بر این اساس امکان درنگ بیشتر وجود نداشت و در نهایت تصمیم به برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری فجر هفدهم گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره هفدهم و اعضای این شورا متشکل از دبیران کل ادوار و بنیان‌گذاران جشنواره، عصرگاه ۳۰ مهر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در آغاز این نشست، مدیرکل هنرهای تجسمی در سخنانی بیان کرد: قصد داشتیم این جلسه را در خرداد ماه امسال برگزار کنیم اما شهادت رییس‌جمهور و یاران شهیدشان در اردیبهشت امسال، مانع از برگزاری جلسه در زمان مقرر شد. در ادامه هم به احترام تغییر دولت، صبر کردیم تا وضعیت مدیران وزارت‌ فرهنگ در دولت چهاردهم مشخص و بر مبنای رویکرد ایشان، اقدام شود.

خراسانی‌زاده ادامه داد: از آنجا که وزیر محترم فرهنگ در یکی از مصاحبه‌های اخیرشان اشاره داشتند که تغییر و تحولات وزارت‌خانه تا پایان مهر ماه، نهایی خواهد شد، تا این زمان هم دست نگه داشتیم اما با توجه به فشردگی امور و فرصت اندک باقی مانده تا آغاز هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امکان درنگ بیشتر وجود نداشت و در نهایت، تصمیم به برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری فجر هفدهم گرفتیم.

سپس امیر عبدالحسینی، دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، گزارشی از روند برگزاری این رویداد هنری ملی ارائه کرد و مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف فجر شانزدهم را برشمرد.

در ادامه، اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به بیان نکات و نظرات خود درباره فرصت‌ها و چالش‌های جاری در بستر جشنواره شانزدهم پرداختند و پس از آن، پیشنهادات‌شان را در راستای برگزاری هرچه شایسته‌تر فجر هفدهم، مطرح کردند.

در پایان این نشست، احکام صادره از سوی محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ توسط محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی به  مجتبی آقایی، محمدعلی رجبی دوانی، علی اشرف صندوق‌آبادی، امیر عبدالحسینی، مصطفی گودرزی و سیدعباس میرهاشمی اهدا شد و این هنرمندان به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند.

دومین نشست شورای سیاست‌گذاری فجر هفدهم با محوریت تدوین و تکمیل فراخوان جشنواره، روز گذشته (چهارشنبه اول آبان) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، موزه هنرهای معاصر تهران و مراکز معتبر هنری کشور، زمستان سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha