• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403073023427
  • خبرنگار : 71219

خبرهایی از فیلمی با بازی محسن کیایی تا اکران «استاد» و...

خبرهایی از فیلمی با بازی محسن کیایی تا اکران «استاد» و...

در این بسته خبری مروری داریم بر برخی خبرهای رسیده در سینما و تئاتر.

فیلم سینمایی «آریا شهر دو نفر» به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه‌کنندگی آذر معماریان آماده نمایش شد.

خبرهایی از فیلمی با بازی محسن کیایی تا اکران «استاد» و...


این فیلم سینمایی که نام پیشین آن «به خاطر یک کیف دلار» بود برای اکران در فصل پاییز آماده شده است.

محسن کیایی، مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، علی اوجی، هومن حاجی عبدالهی، سودابه بیضایی، سها نیاستی، روزبه اختری، سجاد پرالک، مریم ماهور و خشایار راد بازیگران این فیلم سینمایی کمدی هستند.
«آریا شهر دو نفر» را حمید بهرامیان و سید مسعود سعیدی به طور مشترک به نگارش درآورده‌اند و در موسسه فرهنگی هنری سایان به مجری طرحی سید مهدی سعیدی تولید شده است. همچنین امید معلم جانشین تهیه‌کننده و فیلمیران پخش‌کننده این فیلم کمدی هستند.
طراحی لوگو «آریاشهر دو نفر» را مهدی میرباقری بر عهده دارد.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «میدونی با شش میلیون یورو، چندتا شست میشه خرید؟»


افغانستانی‌ها برای ۴۵ سال مهمان‌نوازی ایرانیان سپاسگزارند 

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا جعفری و تهیه‌کنندگی محمد احمدی شامگاه یکشنبه ۲۹ مهرماه با حضور سازندگان اثر، جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی چارسو و توسط گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی گروه هنر و تجربه در ابتدای این مراسم محمد احمدی تهیه‌کننده فیلم نهنگ‌ها با تشکر از سرمایه‌گذار و عوامل فیلم گفت: در شرایط موجود و با اوضاعی که در اکران فیلم‌ها می‌بینیم جا دارد که از هنر و تجربه که باعث دیده‌شدن و اکران چنین فیلم‌هایی می‌شود تشکر کنیم.
غلامرضا جعفری کارگردان فیلم «نهنگ‌ها» نیز از سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده و عوامل فیلم تشکر کرد و با اشاره به مهمان‌نواز بودن مردم ایران گفت: واقعیت این است که نسل پدران من بیش از ۴ دهه است که در ایران هستند و یک نسلی از افغانستانی‌های مهاجر در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند که ایران را خیلی دوست دارند. ۴۵ سال است که مهاجرین افغانستانی در ایران هستند و دوستان ایرانی در این ۴۵ سال مهمان‌نوازی کرده‌اند و من از طرف خودم برای این ۴۵ سال مهمان‌نوازی واقعاً تشکر می‌کنم.
جعفری با اشاره به داستان فیلم نهنگ‌ها افزود: در این فیلم سعی کرده‌ام که اگر نقدی دارم منصفانه باشد. من این مسئله را چند بار تکرار می‌کنم و لکنتی هم در بیانش ندارم همین که گروه سینمایی هنر و تجربه این فرصت را داده است که فیلم یک فیلمساز افغانستانی اکران شود به نظرم نشان‌دهنده همین مهمان‌نوازی است، من از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم که این دو ملت بتوانند بیش از این با هم دوست باشند و یکدیگر را دوست داشته باشند.
سوگل قلاتیان، شهره موسوی، رونیکا بهرام‌زاده، مرجان علوی، مهدی افشار، امیر شاهرخی سایر عوامل فیلم طی سخنان کوتاهی از حاضران و مخاطبان تشکر کردند و خواستار حمایت از فیلم‌های مستقل و تجربی شدند .
 

در مراسم اکران مردمی فیلم استاد چه گذشت؟
 

شب گذشته عوامل فیلم سینمایی استاد در پردیس سینمایی مگامال در کنار مردم به تماشای این فیلم نشستند و از آنها خواستند با تبلیغ سینه به سینه فیلم به دیده شدن سینما اجتماعی کمک کنند.

شب گذشته اکران مردمی فیلم سینمایی استاد با حضور عماد حسینی کارگردان، پیام‌ لاریان نویسنده، سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد بازیگران این فیلم در پردیس‌سینمایی مگامال و در جمع مخاطبان این فیلم برگزار شد. 
عماد حسینی اولین سخنران پیش از نمایش این فیلم بود. او در ابتدای صحبتهایش گفت: «دائم از ما می پرسند چرا فیلم استاد را ساختید. خاطرتان باشد دو سال پیش بخش مهمی از زنان سینمای ایران نسبت به تعدی‌هایی که نسبت به آنها شده بود، اعتراض داشتند و این را هم در فضای رسانه مطرح کردند، اما هیچ کس نیامد بگوید که حرفتان چیست؟ چه اتفاقی برای شما افتاده است و اصلا حق با کیست. فیلم استاد فیلمی است علیه فراموشی و اینکه درباره این موضوع حرف می‌زند.»

حسینی با تاکید بر اینکه فیلم نیازمند تبلیغات و معرفی سینه به سینه مخاطبان دارد گفت: «این فیلم در شرایط مظلومانه‌ای ساخته شد و این روزها در حال اکران است. از شما می‌خواهم برای اینکه حرف فیلم شنیده شود از آن حمایت کنید و آن را به دیگران معرفی کنید.»

در ادامه این مراسم، عماد حسینی از پیام‌ لاریان نویسنده، سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد بازیگران فیلم دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند و از تجربه همکاری و حضورشان در این فیلم بگویند.

سجاد بابایی بازیگر فیلم سینمایی استاد در شروع صحبت‌هایش گفت: «به نوعی بازیگر جدیدالورود هستم. چندسال پیش و در روزهایی که تئاتر بازی می‌کردم، از جلوی سینما که رد می‌شدیم، می‌گفتم یک روزی فیلم من هم اکران می‌شود و حالا دقیقا در همان روزها هستم.»
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «ممنونم که فیلم استاد را برای دیدن انتخاب کردید. امیدوارم این فیلم را حمایت کنید تا به سیاستگذاران سینمایی‌مان ثابت شود که مردم کنار این کمدی های خوبی که روی پرده است به سینمای اجتماعی هم نیاز دارند. چون سینمای اجتماعی بازتاب مسائل یک جامعه است و فیلم استاد هم به صادقانه ترین شکل به یک مسئله مهم اجتماعی در قالب سینما می‌پردازد.»

هدیه حسینی نژاد بازیگر نقش گلنوش در فیلم سینمایی استاد هم با توجه به مضمون و قصه‌ای که برای این فیلم طراحی شده است، گفت: «ممکن است هر زنی در هر حیطه‌کاری، گرفتار مسئله‌ای مثل تعرض شود مثل همین اتفاقی که در فیلم استاد می‌بینید. من امیدوام روزی برسد که اگر زنی چنین اتفاقی برایش می‌افتد، بتواند با صدای رسا و بلند و بدون ترس آن را اعلام کند، بدون اینکه نگران باشد که به او بگویند که شاید مشکل از خود تو بوده است. بتواند بدون هیچ دل‌نگرانی به خانواده و اطرافیانش بگوید که چنین اتفاقی برایش افتاده است. حداقل زنان یک جامعه از او حمایت کنند. به نظرم تماشای این فیلم هم به گونه‌ای حمایت از این صدای رسا و بلند اعتراض زنان است. از شما ممنونم که با تماشا و حمایت از این فیلم، باعث شنیدن حرف‌های مهم این فیلم شدید.» 

حسینی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن تشکر از حسن معجونی گفت: « آقای معجونی دوست داشتند در این مراسم باشند اما این روزها مشغول ضبط یک فیلم در شهر دیگری است. من وظیفه خود می‌دانم از او تشکر کنم نه فقط به خاطراینکه همسر من هستند که به خاطر حمایت‌هایی که در فرآیند ساخت فیلم از من داشتند. خودشان نیستند اما اگر صدای من را می‌شنوند به او می‌گویم بسیار سپاسگزار کمک‌هایت هستم.»

عماد حسینی کارگردان فیلم هم در این بخش از مراسم گفت: «بزرگترین افسوس امشب این است که آقای حسن معجونی نیست و این فیلم ساخته نمی‌شد اگر حمایت‌ها و حضور او کنار عوامل فیلم نبود.»
پیام لاریان از دیگر عوامل فیلم هم در سخنانی کوتاه از حاضران این مراسم به خاطر تماشای فیلم استاد و حمایت از جریان سینمای اجتماعی تشکر کرد.
فاطیما بهارمست، باربد بابایی، علی سخنگو، شهین تسلیمی، یلدا عباسی، حسین مسافرآستانه، الهام نامی، اصغر نعیمی، آرش فلاحت‌پیشه، مهدیه نساج از جمله چهره‌های هنری بودند که در این مراسم حضور داشتند و به تماشای فیلم سینمایی استاد نشستند.
اکران سراسری فیلم سینمایی «استاد» توسط پخش بهمن سبز از 18 مهرماه آغاز شده و این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است.


برگزاری درست جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز موفقیت های بعدی است
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در جریان تازه ترین فعالیت های انجام گرفته ستاد برگزاری این رویداد در تهران و همدان قرار گرفت. 
به گزارش روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه روز یکشنبه بیست و نهم مهرماه با حضور در دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان ، در جریان تازه ترین فعالیت های انجام گرفته ستاد برگزاری این رویداد در تهران و همدان قرار گرفت. 
غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی، توحید معصومی مشاور عالی مدیرکل هنرهای نمایشی، رضا بروزمند خزانه دار انجمن هنرهای نمایشی ایران و مژگان وکیلی آذر مدیرامور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی از جمله افرادی بودند که مدیرکل هنرهای نمایشی را در این دیدار همراهی می کردند. 
در ابتدای این دیدارغزاله مرصوصی مدیردبیرخانه ملی جشنواره، مژگان وکیلی مدیر امور بین الملل جشنواره، علی سماعی مدیرفنی جشنواره و فاطمه میرمحمدصادقی مدیر کمیته کارگاه های آموزشی جشنواره گزارش های جداگانه ای را از فعالیت های انجام گرفته در دبیرخانه جشنواره ارائه دادند. 
امیرمشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز ضمن قدردانی از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و حمایت های شهرداری همدان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن هنرهای نمایشی ایران ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه های دیگر برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گزارش مشروحی را از روند فعالیت های ستاد برگزاری جشنواره در تهران و همدان، نحوه حضورهنرمندان ، گروه ها، هیات داوران ، اهالی رسانه و مهمانان ویژه در ایام برگزاری جشنواره ، طراحی و برنامه ریزی برای اجراهای ویژه جشنواره به ویژه گرامیداشت شهدای مظلوم کودک و نوجوان غزه و همچنین تازه ترین اقدامات انجام گرفته ستاد برگزاری جشنواره در حوزه بین الملل ارائه داد. 
وی ادامه داد: طی روزهای گذشته علیرضا آقایی مدیر اجرایی جشنواره هم به صورت مستمر در همدان حضور دارد تا به واسطه همراهی با دوستان مستفر در ستاد همدان ، در آماده سازی جشنواره هماهنگی های لازم انجام شود. کما اینکه عدم حضور وی در این جلسه نیز به دلیل سفر به همدان بوده که می بایست برای برخی کارهای اجرایی در آن جا حضور پیدا می کرد.  
حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی ویژه از دست اندرکاران ستاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان و تهران توضیح داد: باید قدردانی ویژه ای از امیرمشهدی عباس کرد که طی سال های اخیر که مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده دارند ، نهایت تلاش خود را انجام داده تا در این رویداد  فعالیت های موثری انجام شود. فعالیت هایی که بی تردید نتایج مثبتی برای چشم انداز پیش روی تئاتر کودک و نوجوان کشور دارد.  مسیری که اگر به شکل درست و اصولی خود برنامه ریزی و اجرا شود قطعا آغازگر اتفاقات مطلوب و موثری در جریان پیشرفت روزافزون تئاترکودک و نوجوان خواهد بود. 
وی با تشکر از شهرداری همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی  و سایر مجموعه هایی که در آستانه برگزاری جشنواره در تلاشند تا همه برنامه ریزی های انجام گرفته برای این رویداد به موثرترین شکل ممکن اجرایی شود، گفت: یکی از نقاط قوتی که در این دوره از جشنواره به چشم می خورد نظم و انضباطی است که در برنامه ریزی ها وجود دارد. شرایطی که هم در ستاد تهران و هم در ستاد همدان به شکل مطلوبی دیده شده و امید می رود تا آخرین روز جشنواره هم همین روند استمرار داشته باشد. مسیری که فقط با مدیریت درست و همراهی یک گروه خوب و منسجم اجرایی میسر است. مسیری که می دانیم درآن مشکلات و سختی های زیادی هم وجود دارد اما خوشحالم که با همه این مشکلات همه مصمم هستند که با استفاده از تجربه و تخصص خود، جشنواره خوبی را با در نظر گرفتن امکانات موجود تقدیم مخاطبان کند. 
مدیرکل هنرهای نمایشی در بخش پایانی صحبت های خود ضمن ارائه نکاتی برای برگزاری هرچه منظم تر این دوره از جشنواره از دست اندرکاران ستاد همدان و تهران خواست تا ضمن طراحی ایده های خلاقانه و اجرایی، نهایت تلاش خود را برای برپایی منظم و باشکوه مراسم افتتاحیه و اختتامیه انجام دهند.

بیست و نهمین «جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان» به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی ایران 11 تا 17 آبان ماه سال 1403 با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی ، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد. 
«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان های اصیل خانواده و رتباط نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha