• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403073023337
  • خبرنگار : 50963

برگزاری نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل در بندر بوشهر

برگزاری نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل در بندر بوشهر

ایسنا/بوشهر نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان بوشهر با حضور شماری از مدیران دستگاه‎‌های اجرایی استان و مدیرکل دفتر فنی استانداری به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز دوشنبه  در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح خبر نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گفت: در این نشست ضرورت رعایت الزامات بین المللی ایمنی و ناوبری در مزارع پرورش ماهی در قفس و پیامدهای محیط زیستی عملیات اسکراب (تراشیدن بدنه شناورها و اوراق آنها) شناورهای سنتی در سواحل استان در قالب دو دستور کار جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد شکیبی نسب با اشاره به جایگاه استانی این کمیته و نقش بسزای آن در هماهنگی بین دستگاه‌ها و رفع موانع و مشکلات نوار سواحل استان، به ضرورت نظارت بر الزامات ایمنی در مزارع پرورش ماهی در قفس‌های دریایی توسط سرمایه‌گذاران این طرح‌ها و اداره کل شیلات استان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: اعضای کمیته در ادامه خواستار ارائه راهکارهای حقوقی به منظور ابطال قانونی مجوزهای راکد (غیرفعال) پرورش ماهی در قفس شدند و پیشنهاد کردند ارگان‌های مرتبط در اهلیت‌سنجی متقاضیان و سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی اهتمام لازم را اعمال کنند تا بدین طریق از آسیب‌های جبران‌ناپذیر به آینده این صنعت و خروج سرمایه‌گذاران این طرح‌ها از استان جلوگیری شود.

شکیبی نسب از عملیات اسکراب و تعمیرات زیرآبی شناورهای سنتی به عنوان یکی از مستعدترین فعالیت‌های مخرب اکوسیستم‌های دریایی یاد کرد و گفت: رعایت الزامات بین‌المللی و ضوابط محیط زیستی در فرآیند اسکراب شناورها الزامی است و با خاطیان امر برخورد قانونی خواهد شد.

اعضای کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل علاوه بر جمع‌بندی موارد مطروحه، مقرر کردند تا به موازات برنامه‌ریزی به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش ماهی در قفس و حمایت از فعالان صنایع دریایی، حفاظت سرسختانه از منابع ارزشمند محیط دریایی و سواحل استان را لحاظ کنند.

 به همین منظور مصوب شد تا با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ساز و کار قانونی برای مقابله با هر گونه اقدام مخرب محیط زیست بکار گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha