• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403073023092
  • خبرنگار : 50037

یک مسئول در شورای شهر عنوان کرد

رسیدگی به مشکلات شهروندان توسط شهرداری همدان

رسیدگی به مشکلات شهروندان توسط شهرداری همدان

ایسنا/همدان در حالی که از داخل شیشه تاکسی تردد عابران پیاده را نظاره می‌کردم به یک دست‌انداز رسیدیم تا خواستم به راننده بگویم مواظب باشد شروع به درد دل و گلایه از وضعیت شهر کرد.

وی گفت: من در کوی محمدیه، یا همان فقیره سابق ساکن هستم، منطقه‌ای که انگار نه روستاست که از طرح هادی بهره‌مند شود، نه شهرکی است که از امکانات اختصاصی خود بهره‌برداری کند. شهرداری هم به‌طور کامل این محدوده را در نظر نمی‌گیرد، البته زباله‌های ما را از داخل باکس زباله جمع می‌کنند.

این راننده تاکسی ادامه داد: راستش، من ساکن یکی ازکوچه‌های محمدیه (فقیره سابق) هستم و از چهار سال پیش به هر ساختمانی از مجموعه شهرداری که بخواهید سر زده‌ام تا کوچه را آسفالت کنند، ما که درختکاری کنار خیابان و پارک و دیگر امکانات را مطالبه نکرده‌ایم، فقط گفتیم یک آسفالت ناقابل بریزید تا بچه‌های ما از گرد و خاک و جانوران موذی در امان باشند.

وی گفت: سال اول گفتند آنجا کوچه باغ است کفش آهنی به پا کردیم و مسئله را حل کردیم. گفتند دیر شده و زمستان آمد، سال بعد گفتند بودجه نداریم. سال سوم گفتند کسی از اهالی کوچه مجوز حفاری از آبفا گرفته، اما هنوز هم بعد از دو سال هیچ حفاری اتفاق نیفتاده است.

این راننده تاکسی ادامه داد: همه کوچه‌های مجاور را آسفالت کردند، اما انگار کوچه ما بچه ناتنی است، یکی نیست بپرسد آیا مجوز حفاری تاریخ انقضا مشخصی ندارد؟ یعنی باید بیش از پنجاه خانوار معطل یک حفاری شخصی شوند؟ آیا همه این‌ها بهانه‌های واهی است؟ ما پایین شهری‌ها شهروند نیستیم؟ بچه‌های ما آینده‌ساز نیستند؟"

انگار حرف‌هایش ادامه داشت، اما من به مقصد رسیده بودم در حالیکه از تاکسی پیاده می‌شدم، گفتم: یک ایراد به اهالی شهر وارد است؛ ما شهروندان مطالبه‌گر نیستیم. مطالبه‌گری حق شهروند است و پاسخگویی وظیفه مسئولان.

صحبت‌های آقای راننده موجب شد تا پیگیر این موضوع شوم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وضعیت کوی محمدیه، اظهار کرد: کوی محمدیه دارای چندین معبر خاکی بوده که بازدید و پیگیری‌های لازم برای این منطقه انجام گرفته است.

مهدی حیدری با بیان اینکه زمین‌هایی در کوی محمدیه تفکیک شده و معابری به تازگی در آنجا شکل گرفته است، افزود: شهرداری منطقه دو اعلام کرده زمانی برای آسفالت معابر خاکی کوی محمدیه اقدام خواهد کرد که بیشتر از نیمی از پلاک‌های جدید اطراف آن ساخته شود.

وی گفت: درصورت آسفالت این معابر خاکی به‌طور قطع در ساخت‌و سازهای پلاک‌های جدید هر یک از این پلاک‌ها اقدام به تخریب آسفالت برای بحث فاضلاب، آب و گاز خواهند داشت که با این وضعیت آسفالت این معابر بلافاصله تخریب خواهد شد.

حیدری بیان کرد: شهرداری منطقه دو همدان قول داده و منتظر آن است که ابتدا نیمی از ساخت‌و سازهای پلاک‌های جدید این معابر خاکی انجام شود تا نسبت به آسفالت معابر خاکی این منطقه اقدام لازم را انجام دهد. 

وی همچنین با اشاره به کوچه حسینیه یک کوی محمدیه، گفت: بنا به گفته شهرداری منطقه دو شهر این کوچه دارای مشکلات تأسیسات آب و فاضلاب بوده برای همین آسفالت آیت کوچه باید بعد از اصلاحات لازم تأسیسات آب و فاضلاب آسفالت شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به رسیدگی به مشکلات شهروندان توسط شهرداری، اظهار کرد: شماره تلفن سه رقمی ۱۳۷ متعلق به شهرداری بوده و شهروندان می‌توانند برای اعلام درخواست‌های خود در تمامی حوزه‌های مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند و به راحتی با اپراتورها درخواست خود را مطرح کنند که هرچه سریع تر مشکل خود را از طریق این سامانه رفع کنند.

حیدری بر ضرورت آشنایی شهروندان با این سامانه و کارکرد آن تاکید کرد و ادامه داد: ۱۳۷ میانبر و پلی برای ارتباط بین شهروندان و مدیران شهری و امکانی برای رسیدگی سریع و بهتر به مطالبات مردم در ارتباط با حوزه‌های مختلف کاری شهرداری‌هاست.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند مسائل مرتبط با خدمات شهری و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، جمع‌آوری پسماند، زیباسازی و دیگر مسائل مرتبط با امور شهرداری‌ها را از طریق تماس با این سامانه اطلاع داده و پیگیری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بحث زباله محلات شهر، اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم زباله‌های خود را در طول روز و قبل از ساعت هشت شب بیرون از منزل نگذارند.

مجید شاکری تصریح کرد: متاسفانه به‌دلیل عملکرد نادرست مردم در گذاشتن زباله‌های خود در بیرون از منزل قبل از ساعت هشت شب و در طول روز موجب آن شده که تعداد زباله‌گرد در سطح شهر افزایش پیدا کند.

وی افزود: به دلیل اینکه پاکبان‌ها در طول روز سطح معابر شهر را تنظیف می‌کنند، باکس‌های زباله در سطح شهر قرار دادیم که این اقدام توسط شهرداری یک اشتباه بود و موجب آن شد که مردم از زمان بعد از کرونا گمان کنند که باید هر وقت که خواستند در طول روز زباله‌های خود را به بیرون از منزل انتقال دهند .

شاکری بیان کرد: گذاشتن زباله‌ها در بیرون از منزل توسط شهروندان قبل از ساعت هشت شب و در طول روز موجب آن شده که زباله‌گردها و سگ و گربه‌ها در سطح شهر زیاد شده و نسبت به پراکنده کردن زباله در سطح شهر اقدام کنند و با این وضعیت به بهداشت محیط شهری آسیب بزنند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی لازم در بین شهروندان در زمینه محیط زیست و بهداشت محیط شهری و گذاشتن زباله توسط شهروندان در بیرون از منزل از ساعت هشت تا ۱۰ شب از نقش موثری می‌توانند برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، سامانه ۱۳۷ میانبر و پلی برای ارتباط بین شهروندان و مدیران شهری و امکانی برای رسیدگی سریع و بهتر به مطالبات مردم در ارتباط با حوزه‌های مختلف کاری شهرداری‌هاست که آشنایی شهروندان با این سامانه از نقش موثری در مرتفع شدن بسیاری از مشکلات امور شهری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha