• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072922485
  • خبرنگار : 71974

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دانشگاه امام صادق(ع) نتیجه دوراندیشی آیت‌الله مهدوی کنی است

دانشگاه امام صادق(ع) نتیجه دوراندیشی آیت‌الله مهدوی کنی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله مهدوی کنی در فعالیت‌های علمی و سیاسی به عقل دوراندیش تأکید داشت و دانشگاه امام صادق(ع) نمونه‌ای از دوراندیشی اوست.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آیین نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی اظهار کرد: درباره بزرگی آیت‌الله مهدوی سخنان بسیاری گفته و نوشته شده است.

وی با نقل روایتی از امام حسین (ع) گفت: انسان‌هایی که عقل، دین، ادب، حیا و خوش‌خلقی داشته باشند، سعادتمندند و آیت‌الله مهدوی این پنج رکن را در سلوک سیاسی خود داشت.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی در فعالیت‌های علمی و سیاسی به عقل دوراندیش تأکید داشت و دانشگاه امام صادق(ع) نمونه‌ای از دوراندیشی اوست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گاهی سیاسیون عقل‌گرایی ایشان را نمی‌پسندیدند، خصوصاً وقتی فضا احساسی می‌شد، اما آیت‌الله مهدوی همواره بر اصول خود پایبند بود. آیت‌الله جوادی نیز او را عالمی آگاه و سیاستمداری هوشمند توصیف کرده است که تلاش می‌کرد مبانی دینی را در سیاست پیاده کند.

وی افزود: نیک‌مردی و خیرخواهی آیت‌الله مهدوی در سیاست معاصر ایران آشکار بود و او همواره به حیا و ادب در سیاست اهمیت می‌داد. جامعه‌ای که پیوندهای اخلاقی نداشته باشد، دچار شکاف‌های اجتماعی می‌شود و آیت‌الله مهدوی می‌دانست که خوش‌خلقی و حسن خلق در سخت‌ترین شرایط هم ضروری است. او تصمیم‌گیری‌های سیاسی را بر اساس عقل و دین انجام می‌داد و همواره با خوش‌خلقی همراه بود.

 لاریجانی در ادامه به مسائل روز جامعه اشاره کرد و گفت: حوادث منطقه در ماه‌های اخیر با سرعتی بی‌سابقه در حال وقوع است. برخی تحلیل‌گران این امر را به نتانیاهو نسبت می‌دهند، اما به نظر لاریجانی، موضوع عمیق‌تر است و طراحی اسرائیل با هدایت آمریکا به تغییرات استراتژیک در منطقه مرتبط است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد که ایران نمی‌تواند نسبت به این تحولات بی‌تفاوت باشد و حفظ امنیت و منافع ملی در اولویت است.

وی همچنین به اصول قانون اساسی اشاره کرد که حمایت از مستضعفین و مسلمانان را به‌عنوان یکی از وظایف دولت جمهوری اسلامی تعریف کرده است.

لاریجانی با اشاره به جریان مقاومت در منطقه گفت: مقاومت یک جریان ریشه‌دار است که به‌دلیل سلطه‌طلبی آمریکا و غرب شکل گرفته است.

وی افزود که مقاومت در لبنان پس از اشغال این کشور توسط اسرائیل و در عراق به‌دنبال تجاوز آمریکا شکل گرفت. همچنین، در یمن نیز مقاومت پس از دخالت نظامی عربستان و بمباران‌های مداوم شکل گرفت.

لاریجانی در پایان به حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها به امنیت و منافع ملی ایران مربوط است. اصول قانون اساسی نیز بر حمایت از مستضعفین تأکید دارد و ایران وظیفه دارد در مقابل دشمنان و طراحی‌های آن‌ها محکم بایستد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha