• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403072821232
  • خبرنگار : 71461

تاثیر عملیات وعده صادق بر روی موضوع «شیعه‌هراسی» در مالزی

تاثیر عملیات وعده صادق بر روی موضوع «شیعه‌هراسی» در مالزی

رایزن فرهنگی ایران در مالزی از واکنش مردم این کشور نسبت به عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد و گفت: آنچه در مالزی برای ما اهمیت دارد موضوع «شیعه‌هراسی» است که تلاش کردیم نگاه مردم این کشور را نسبت به تبلیغات منفی اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی - رایزن فرهنگی ایران در مالزی- در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پروژه اسرائیل مبنی بر ایران‌هراسی در منطقه و وضعیت ایران در کشور مالزی گفت: خوشبختانه در کشور مالزی موضوع ایران‌هراسی اتفاق نیافتاده است و اتفاقا رفت و آمد مردم کشور ما در این کشور خوب است به ویژه اینکه یکی از محل‌های درآمد مالزی جذب دانشجو است که در طول سالیان گذشته نزدیک به ۲۰هزار دانشجو ایرانی در این کشور ثبت نام کردند. اتفاق ناگوار در مالزی موضوع «شیعه‌هراسی» است که از سال ۲۰۱۵ تا به امروز همواره رایزنی فرهنگی ایران در مالزی تلاش کرده است تا این نگاه منفی را اصلاح کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی بیان کرد: شیعه‌هراسی در مالزی تا جایی پیش رفته بود که تبلیغ مذهب تشیع جرم به شمار می‌رفت و مذهب پذیرفته شده توسط پادشاه، مفتی و دولت مالزی نبوده است، یکی از مشکلات شیعیان در مالزی به خاطر عدم ارتباط مناسب ایران و عربستان بوده است و به خاطر تاثیر عربستان بر روی مالزی این سطح روابط بر روی رفتار با شیعیان نیز تاثیرگذار بوده است، البته پس از بهتر شدن روابط بین ایران و عربستان در مالزی هم شیعیان شرایط بهتری پیدا کردند.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی خاطرنشان کرد:  مساله‌ای که در مالزی این روزها بسیار داغ است دو واکنش نظامی ایران به اسرائیل در قالب وعده صادق بوده است، در مالزی خیلی‌ها تصورشان بر این بود که اسرائیل شکست‌ناپذیر و دارای گنبد آهنین است اما پس از حملات موشکی ایران شرایط کاملا در اینجا تغییر کرده است، فضای علاقمندی به ایران و شجاعت مردمان کشورمان در رسانه‌های مالزی موج می‌زند.

وی افزود: البته برای از بین بردن موضوع شیعه‌هراسی و معرفی ایران نیز اقدامات فرهنگی خوبی در این سال‌ها اتفاق افتاده است که می‌توان به ترجمه کتاب نخست وزیر این کشور احمد ابراهیم اشاره کرد که کار فاخری است که به توسعه روابط بین دو کشور کمک می‌کند، همچنین اعزام تیم‌های فرهنگی بین دو کشور و ارتباطات دانشگاهی و امضای تفاهم‌نامه‌های دانشگاهی و برگزاری همایش‌ها و  جلسات فرهنگی و هنری به روابط دو کشور کمک کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha