• جمعه / ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403072720642
  • خبرنگار : 71589

رگ‌یاب ۳ بعدی ساخته شد

رگ‌یاب ۳ بعدی ساخته شد

یک دستگاه جدید قادر است رگ‌های بیماران را به صورت سه‌بعدی در لحظه نمایش دهد.

به گزارش ایسنا، اگر یک پزشک یا پرستار تا به حال برای وارد کردن سوزن به رگ‌های شما مشکل داشته است، از این ابزار جدید شرکت آدیسون تکنولوژی(Adison Technology) استقبال خواهید کرد.

این رگ‌یاب سه‌بعدی با شفاف کردن مؤثر پوست، ورود سوزن‌ها را دقیق‌تر و در نتیجه درد کمتری ایجاد می‌کند.

خون‌گیری اغلب یکی از اولین آزمایشاتی است که پزشک هنگام تلاش برای ارزیابی سلامت بیمار تجویز می‌کند و برای بیماران بستری در بیمارستان نیز آنژوکت‌ها که رایج‌ترین وسیله پزشکی تهاجمی در مراقبت‌های بهداشتی است، دردسرساز هستند.

هر دوی این روش‌ها متکی به پرسنل پزشکی هستند که بتوانند یک سوزن را در رگ بیمار وارد کنند. در حالی که این یک روش نسبتاً ساده برای کسانی است که رگ‌هایشان کاملا برجسته و قابل مشاهده است، اما زمانی که رگ‌ها به سختی پیدا می‌شوند، شرایط کمی پیچیده می‌شود.

علاوه بر این، فرو کردن سوزن در رگ‌های نوزادان به دلیل لایه ضخیم چربی که رگ‌ها را از دید پنهان می‌کند، بسیار دشوار است.

رگ‌یاب ۳ بعدی ساخته شد

این همان جایی است که دستگاه رگ‌یاب آدیسون وارد عمل می‌شود.

این دستگاه قابل حمل که توسط یک شرکت فناوری پزشکی تایوانی اختراع شده است، از یک فناوری نوری اختصاصی استفاده می‌کند تا به طور مؤثر، زیر پوست دست را ببیند و رگ‌ها و شریان‌های زیر آن را به صورت سه‌بعدی نشان دهد.

این اختراع به متخصصان پزشکی اجازه می‌دهد تا دقیقاً رگ خونی مورد نیاز خود را برای تزریق دارو یا خون‌گیری پیدا کنند.

این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش با قابلیت تغییر زاویه برای نشان دادن رگ‌ها است تا چندین نفر بتوانند آن را به طور همزمان مشاهده کنند.

همچنین با تصویر زنده‌ای که این دستگاه نمایش می‌دهد، یک متخصص پزشکی می‌تواند روند ورود سوزن به رگ را زنده مشاهده کند تا مطمئن شود که سوزن دقیقاً وارد رگ شده است.

صفحه نمایش این دستگاه را می‌توان در شرایط لازم چرخاند تا در هر شرایطی کارآمد باشد.

رگ‌یاب ۳ بعدی ساخته شد

ثابت شده است که این دستگاه رگ‌یاب حتی در نوزادان ۶ ماهه نیز مؤثر است و آزمایش‌ها نشان داده که این دستگاه میزان موفقیت با یک بار تلاش را تا ۳۰ درصد بهبود می‌بخشد.

همچنین می‌تواند با هر رنگ پوست و همچنین با پوستی که دچار سوختگی شده است، کار کند.

دستگاه آدیسون سال گذشته برنده جایزه طراحی رد دات(RedDot)، یکی از بزرگترین مسابقات طراحی محصول در جهان شد. این دستگاه در حال حاضر در کنفرانس InnoTech که این هفته در تایوان برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود، جایی که کارشناسان آن را آزمودند و کاملاً تحت تأثیر کیفیت و وضوح این دستگاه قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha