• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403072519511
  • خبرنگار : 71614

باغ‌ اناری که روی دیوار می‌رود

باغ‌ اناری که روی دیوار می‌رود

نمایشگاه «باغ اناری» نقاشی‌های علی خسروی است که از ۲۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه در گالری سهراب برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی‌های علی خسروی از ۲۷ مهرماه در گالری سهراب افتتاح می‌شود. عنوان این نمایشگاه «باغ اناری» است و ۵۲ نقاشی تا ۱۰ آبان برپا خواهد بود. 

علی خسروی ـ هنرمند نقاش ـ اظهار کرد: باغ اناری گزیده‌ای از نقاشی‌های من است که تاکنون به نمایش گذاشته نشده‌اند این مجموعه دربرگیرنده ۵۲ نقاشی با تکنیک اکرولیک در ابعاد مختلف است. بزرگترین اثر این مجموعه ۲۰۰ در ۱۵۰  و کوچکترین اثر نیز ۷۰ در ۵۰ است.

زنان، ساز و انار 

او با اشاره به خلق این آثار طی مدت یک‌سال اخیر، درباره عنوان مجموعه نقاشی‌ها و موضوع آن گفت: بیشتر نقاشی‌های این مجموعه را در یک سال اخیر کشیده‌ام و بقیه آثار این مجموعه نیز از دوران کرونا به این سو خلق شده‌اند. همه نقاشی‌های این مجموعه فیگور زنان است و عنوان این مجموعه را «مهربانوان خنیاگر» گذاشته‌ام. این زنانِ خنیاگر همگی نوازنده هستند و سازهای ایرانی می‌نوازند. آثار این مجموعه آناتومی دقیق یک انسان را ندارد و کشیدگی اندام‌ها تداعی‌کننده وجود زنانه است. به غیر از ساز ایرانی، انار یکی از موتیف‌های تکرار شوند در این مجموعه به شمار می‌رود.

این هنرمند افزود: شیوه کار از جهت ضربه‌های قلم و رنگ‌های روشن و فضاهای بیرون، متأثر از امپرسیونیسم اما متفاوت از آن است؛ چرا که بیشتر یک شیوه شخصی را دنبال کرده‌ام و برعکس هنرمندان امپرسیونیست، این آثار در آتلیه اجرا شده‌اند.

این نقاش و طراح گرافیک درباره فاصله طولانی برای برپایی نمایشگاه‌های نقاشی‌اش گفت: من پیش‌تر به عنوان طراح گرافیک در انتشارات سروش کار می‌کردم و پس از بازنشستگی به دنبال علاقه‌ خود، نقاشی رفتم. همین امر موجب شده تعداد نمایشگاه‌های کمی برگزار کنم و فاصله‌ای نسبتا طولانی میان نمایشگاه هایم ایجاد شود.

او از یک سال گذشته تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی برپا کرده و آثارش را در چند نمایشگاه گروهی نیز به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند ـ طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش ـ متولد ۱۳۲۷ در کرمان است و در رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است.

خسروی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است و از سال ۱۳۵۳ به مدت ۲۰ سال با بخش گرافیک انتشارات سروش همکاری داشته است.

نمایشگاه باغ اناری از جمعه ۲۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. 

باغ‌ اناری که روی دیوار رفته است

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha