• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072418876
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

مسئولیت‌پذیری را به دانش‌آموزان آموزش دهیم

مسئولیت‌پذیری را به دانش‌آموزان آموزش دهیم

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بالا بردن عزت نفس و مسئولیت‌پذیری را از جمله آموزش‌هایی دانست که باید برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

فرشید قاسمی امروز، ۲۴ مهرماه در آیین افتتاحیه دوره آموزشی شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز ویژه مدرسین آموزش خانواده استان فارس که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، تجربه نماز را بزرگترین اتفاق زندگی هر فردی دانست و افزود: ۲ عامل صوری و ماورائی از عوامل تجربه قدسی نماز است.

وی افزود: ورود نماز به ضمیر ناخودآگاه و حیرت‌آور بودن از عوامل ماورائی و بوی شمیم  سجاده از عوامل صوری تجربه قدسی نماز است.

قاسمی با اشاره به اهمیت آموزش نماز به دانش‌آموزان تصریح کرد: از جمله تکالیفی که می‌توان به دانش‌آموزان داد، بالا بردن عزت نفس و مسئولیت‌پذیری است، لذا فرد در برابر خود، خدا، مخلوقات و طبیعت باید مسئولیت‌پذیر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دومین تکلیفی که می‌توان به دانش‌آموزان در حوزه نماز داد، تجربه‌نگاری و مطالعه تجارب نماز دیگران و سومین فعالیت هم مشاهده‌گری است.

وی برپایی جشن نماز در منزل، تشریح شرح حال دانش‌آموز از اقامه نماز در مکان‌های مختلف را از جمله مقدمات ورود نماز به بخش ناخودآگاه فرد عنوان کرد که از تجارب قدسی است و سپس ابراز امیدواری کرد: همه ما بتوانیم شرایط تحقق این فریضه الهی را فراهم کنیم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این دوره اظهار کرد: دوره آموزشی و توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده همزمان با اولین روز هفته پیوند اولیا و مربیان با عنوان «مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز» با حضور ۷۰ نفر از منتخب مدرسان آموزش خانواده سراسر استان برگزار می‌شود.

حشمت‌الله وفایی افزود: در راستای تربیت دینی و اعتقادی والدین و دانش‌آموزان و مربیان با حضور استاد حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی آموزگار، کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی و بینش تربیتی اولیا، رفع تعارضات و چالش‌های تربیتی خانه و مدرسه در حوزه دینی و اعتقادی، از جمله اهداف این دوره توانمند سازی است.

وفایی بیان کرد: مدرسان آموزش خانواده که در این دوره حضور دارند در ادامه به عنوان مدرسان میانی با حضور در ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر استان به ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha