• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072418670
  • خبرنگار : 50225

کاشت ۸۰ نهال «نخل» جدید در اهواز/ جایگزینی «چمن» با گیاهان پوششی بومی

کاشت ۸۰ نهال «نخل» جدید در اهواز/ جایگزینی «چمن» با گیاهان پوششی بومی

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از برنامه‌ریزی برای کشت گیاهان پوششی بومی و مقاوم و سازگار و گسترده‌تر برای فضای سبز به جای چمن خبر داد.

علی‌اصغر اسداللهی در آیین کاشت ۸۰ نهال نخل که امروز (۲۴ مهرماه) در پارک شهدای مقاومت در منطقه ۸ اهواز انجام شد، اظهار کرد: این آیین، شروع آیین کاشت نهال‌های بومی سازگار و مقاوم در فضای سبز شهر اهواز است. این کار را با کاشت نخل آغاز کردیم زیرا به عنوان نماد بومی و نماد سازگاری و استقامت در خوزستان شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در چند سال گذشته هر سال سه آیین کشت داشته‌ایم و در این زمینه، کاشت نخل در مهرماه، کاشت گل‌های کاغذی و درختان گل‌دار و بومی و سازگار در بهمن‌ماه و کاشت درختان مثمر و سایه‌دار در اسفندماه برگزار می‌شود. مهرماه امسال نیز این کار را برای همراهی بیشتر شهروندان و تاکید بر اهمیت داشتن فضای سبز پایدار انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در فضای سبز پایدار، خاک مناسب، آب پایدار و گیاه مناسب سه عنصر اصلی و اساسی هستند و در سازمان، برنامه‌ریزی تخصصی برای بهسازی فضای سبز و محیط کشت مناسب انجام شده است و در هر جا متناسب با خاک مورد نیاز و بر اساس آزمایش‌هایی که انجام می‌شود، گیاهان و نهال‌ها کشت می‌شوند.

اسداللهی ادامه داد: همچنین تصفیه آب برای داشتن آب پایدار بسیار مهم است و در این راستا مراحل انعقاد قرارداد ساخت اولین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز در حال انجام است و برنامه‌ریزی شده است که این کار در مدت شش ماه اجرا شود. همچنین در خصوص انتقال آب از رودخانه کارون در قالب طرح جامع، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال دیده شود و در برخی از بخش‌ها کار در حال تکمیل است. امیدواریم با مساعدت شورای شهر اهواز و شهردار، اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.

وی عنوان کرد: برای اینکه درختان گل‌دار مدت گل‌دهی بیشتر و شادابی بیشتری داشته باشند، کاشت گیاهان گل‌دار امسال از آبان‌ماه انجام می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای کشت این گیاهان در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره برگزاری کلاس‌های آموزشی برای استفاده از علم روز و تجربه‌های جدید برای کارگران و کارشناسان گفت: شناسنامه فضای سبز اهواز در سال گذشته به‌روزرسانی شد و امسال این شناسنامه بر لایه‌های نرم‌افزار GIS پیاده‌سازی می‌شود تا بتوانیم با دقت بیشتری در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه چمن آب زیادی مصرف می‌کند، گیاهان پوششی بومی و مقاوم و سازگار و گسترده‌تری برای فضای سبز اهواز پیش‌بینی شده است. از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، بیشتر می‌توانیم از گیاهان پوششی دارای رنگ، زیبایی و حجم و به عنوان جایگزین چمن استفاده کنیم. در این راستا سه تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه کشاورزی رامین (خوزستان) و مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان منعقد شده و در حال همکاری در خصوص موضوعات علمی هستیم.

اسداللهی با تاکید بر لزوم حفظ درختان موجود، گفت: کمربند سبز شهر اهواز ۸۴ کیلومتر است که در ۷۲ کیلومتر امکان کاشت وجود دارد و ۱۲ کیلومتر از این میزان بر عهده شهرداری گذاشته شده و پیمانکار برای انجام کار در بخش انتهایی تعهدات شهرداری در حال انجام است تا امسال توسعه ۲۵۰ هکتار در کمربند سبز شهری اهواز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha