• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403072317657
  • خبرنگار : 71451

روایت زندگی دو انقلابی در سپاه زنجان

روایت زندگی دو انقلابی در سپاه زنجان

راوی کتاب «پاییز آمد» گفت: من از آنجایی که به فعالیت‌های اجتماعی علاقه فراوانی داشتم به عضویت بسیج درآمدم و توانستم به عنوان مربی در بخش نظامی به کارم ادامه بدهم. در همین فضا بود که با اخلاق و روحیه احمد آشنا شدم و او را به عنوان همسر انتخاب کردم.

فخرالسادات موسوی همسر شهید احمد یوسفی از شهدای شاخص استان زنجان درباره زندگی با این رزمنده شهید در گفت‌وگو با ایسنا، روایت می‌کند:  احمد در تیرماه سال ۵۸  به سپاه پیوست و یک سال پس از آن ما با یکدیگر ازدواج کردیم. در حقیقت ما در بسیج با یکدیگر آشنا شدیم و او حکم مربی و استاد من را داشت.

وی ادامه داد: من از آنجایی که به فعالیت‌های اجتماعی علاقه فراوانی داشتم به عضویت بسیج درآمدم و توانستم به عنوان مربی در بخش نظامی به کارم ادامه بدهم. در همین فضا بود که با اخلاق و روحیه احمد آشنا شدم و او را به عنوان همسر انتخاب کردم.

روایت زندگی دو انقلابی در سپاه زنجان
شهید احمد یوسفی

این همسر شهید با اشاره به افق دید شهید احمد یوسفی توضیح داد: احمد از جمله پاسدارانی بود که در تشکیل سپاه استان زنجان نقش‌آفرینی کرد. ما چهار سال و نیم با یکدیگر زندگی مشترک داشتیم. زندگی ما داری ویژگی‌های خاصی بود و هر دوی ما به دنبال آن بودیم تا اهداف و آرمان‌های انقلاب را عملی کنیم و منشأ تحول برای نظام باشیم.

بیشتر بخوانید:
راویتی از زندگی معمولی و بدون سانسور شهید یوسفی
تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر آثار مکتوب دفاع مقدس/ زندگی سراسر جهاد و اخلاص

موسوی یادآور شد: احمد  در ۶ مهر ۱۳۶۵ در ماه محرم برای سرکشی از استحکامات منطقه به بانه رفته بود و بر اثر انفجار گلوله توپ  در ارتفاعات لاری به هشادت رسید. او در توصیه‌هایش همواره می‌گفت که پشتیبان امام، ولایت و روحانیت باشید و وحدت را حفظ کنید.

روایت زندگی دو انقلابی در سپاه زنجان
خانم موسوی

راوی کتاب «پاییز آمد» در پایان خاطرنشان کرد: حضور او در زندگی سراسر عشق و مهر بود و هم‌اکنون حضور احمد را همیسشه در کنار خودم حس  می‌کنم. با توجه به توصیه‌های مکرر مبنی به حفظ و ثبت خاطرات شهدا کتاب پاییز آمد به توصیه آقای سرهنگی از سوی حوزه هنری تهران به قلم خانم گلستان جعفریان به چاپ رسید و قرار است به تازگی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب رونمایی شود.

روایت زندگی دو انقلابی در سپاه زنجان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha