• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403072317535
  • خبرنگار : 71955

آموزش «کدنویسی» برای معلمان درس کار و فناوری

آموزش «کدنویسی» برای معلمان درس کار و فناوری

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش کدنویسی برای ۱۵ هزار معلم کار و فناوری به صورت پلتفرمی آخر مهر ماه آغاز می‌شود گفت: این آموزش‌ها تا خرداد ماه ادامه دارد و معلمان همزمان با آموزش درس به دانش‌آموزان خود، از آموزش‌های عمیق برای خود نیز بهره‌مند می‌شوند.

حمید یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با پشتیبانی معاونت علم و فناوری آموزش کدنویسی برای ۱۵ هزار معلم کار و فناوری به صورت پلتفرمی آخر مهر ماه آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد، هدف از این اقدام را آموزش معلمان به جهت وجود کتاب کاروفناوری و پودمان دانش آموزان عنوان کرد و افزود: برای آنکه جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی باشیم باید مقدمات آن را در دوره متوسطه اول آماده کنیم تا دانش آموزان با ورود به دانشگاه در موضوع هوش مصنوعی و ساخت ابزار و نه استفاده از ابزار، موفق باشند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در همه نقاط جهان یک سوال اساسی از مسئولان تعلیم و تربیت دارند گفت: آن‌ها می‌پرسند دروس خوانده شده از جمله ریاضی و علوم تجربی کی و کجا در زندگی به کار گرفته می‌شود.

یزدانی در پاسخ به این سوال دانش آموزان افزود: «پروژه آموزشی مبتنی بر پروژه» آماده می‌کنیم تا دانش آموزان مفاهیم یاد گرفته شده در دروس ریاضی و علوم و... را به زبان فارسی توضیح، تبیین و ارائه‌ دهند و بتوانند مشکلات و گره‌های ایجاد شده را براساس این پروژه‌ها حل و باز کنند و مفاهیمی که در قالب درس کار و فناوری، هنر، ریاضی و علوم یاد گرفته‌اند، عملیاتی کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دانش آموز نحوه به کارگیری آنچه که آموخته است نشان داده می‌شود ادامه داد: نحوه به کارگیری ساخت اهرم‌ها، بحث اتحاد، رسم مثلث و برش وسایل آموخته می‌شود و دانش آموزان می‌آموزند اگر جایی وسیله‌ای هم نبود چگونه مشکل خود را حل و به خودشان کمک کنند.

یزدانی با بیان اینکه تمام توضیحات داده شده و پاسخ این دسته از سوالات دانش آموزان در دوره آموزشی «توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی متوسطه اول کشور» در استان فارس به معلمان آموخته می‌شود گفت: تمام سرگروه‌های همه استان‌ها در پنج گروه آموزشی(ریاضی، علوم، کارو فناوری و هنر و گروه ارتقا دهنده سواد معلم‌ها در حوزه هدایت تحصیلی) بعد از گذراندن دوره و برگشت به استان خود همه اطلاعات یادگرفته را به معلمان دیگر آموزش می‌دهند تا معلمان با نحوه شناسایی استعداد دانش آموزان خود آشنا شوند و در بحث هدایت تحصیلی بتوانند آن‌ها را راهنمایی کنند تا یک انتخاب آزادانه و آگاهانه داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۳۰ هزار معلم متوسطه اول در همه رشته‌های تحصیلی مشغول فعالیت هستند گفت: با اتباع ثبت‌نامی حدود ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار دانش آموز در این مقطع تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنابر قانون، دانش آموزان اتباع با حل مشکل قانونی در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند افزود: برای امسال هنوز آمار بازماندگان از تحصیل کامل نشده اما احتمالاً به دلیل جذب تعداد قابل توجهی از آن‌ها به کار، آمار کمتر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha